شمانیوز
شما نیوز

مدیر فروش و بازاریابی شرکت معدنی صنعتی گل گهر گفت:

ارزآوری 70 میلیون دلاری گل گهر از محل صادرات در 6 ماهه اول سال

صادرات کنسانتره با هدف رفع نیازهای داخلی از تیرماه سال جاری جهت مقابله با تحریم های آمریکا و رونق تولید داخلی متوقف شده است.

ارزآوری 70 میلیون دلاری گل گهر از محل صادرات در 6 ماهه اول سال

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از معدن نیوز: افزایش تحریم های روزافزون امریکا در بخش های مختلف و تعمیم آن به بخش فلزات و صنایع فولادی مسلماً شرکت های معدنی و فولادی را در پیشبرد برنامه ریزی های قبلی خود با مشکل مواجه می کند. اما بدیهی است، اعمال تحریم های طولانی مدت قبل و پس از برجام موجب شده است که فعالان اقتصادی راه های دور زدن این تحریم ها را بشناسند و سعی در حضوری مستمر در بازارهای خارجی و همچنین تقویت تولیدات داخلی داشته باشند.

شرکت معدنی صنعتی گل گهر نیز به عنوان یکی از شرکت های قدر در این عرصه، با توجه به اینکه عمده محصولات داخلی خود را براساس نرخ محصولات فولادی به فروش می رساند، نوسان قیمتی محصولات فولادی حاصل از نوسانات نرخ ارز، بر فروش داخلی شرکت نیز تأثیر گذاشته است.

از آنجایی که این شرکت تنها در صورت برآوردن نیاز داخل قادر به صادرات محصولات خود بوده و با توجه به اطلاعات موجود در سال های گذشته همواره با مازاد عرضه داخلی روبرو بوده توانسته بخش قابل ملاحظه ای از محصولات خود را به صورت صادراتی به فروش برساند.

در حال حاضر نیز تولیدات شرکت شامل کنسانتره و گندله می باشد که هر یک از آنها به عنوان ماده اولیه مورد نیاز در تولید محصولات دیگر به کار می رود.

حسین اطمینان مدیر فروش و بازاریابی شرکت معدنی صنعتی گل گهر درباره محقق شدن برنامه های این شرکت در شش ماهه سال جاری در حوزه صادرات و حضور در بازارهای خارجی گفت: سیاست های کلی شرکت گل گهر در مجموع متمرکز بر رفع نیازهای داخلی است و با توجه به مشکلات تحریم و ... این شرکت صادرات بسیاری از محصولات خود را از جمله کنسانتره از تیرماه سال جاری متوقف کرده است.

به گفته وی صادرات این شرکت قبل از توقف آن بیشتر متمرکز بر روی کنسانتره با کیفیت پایین و دارای سولفور بالا بوده است که مورد اقبال داخلی نیز نبوده است.

اطمینان همچنین در ادامه یادآور شد میزان صادرات شش ماهه نخست صادرات این شرکت با توجه به تاکید بر رفع نیاز داخلی نسبت به مشابه زمان سال قبل کاهش داشته است.

وی همچنین افزود: صادرات شش ماهه امسال در مقایسه با مدت زمان مشابه سال قبل از لحاظ تناژی تقریبا برابر بوده و معادل هفتاد میلیون دلار ارز آوری داشته است. 

وی با تاکید بر اینکه گل گهر محوریت و تمرکز خود را بر صادرات قرار نداده است گفت: بر اساس آمار حدود 7 درصد از محصولات این شرکت صادر می شود که آن هم برای تامین نیاز ارزی و توسعه و بهره برداری بهینه صورت می گیرد.

مدیر فروش و بازاریابی شرکت گل گهر همچنین تصریح کرد: شرکت معدنی صنعتی گل گهر بر اساس آمار بانک مرکزی در برگرداندن ارز حاصل از صادرات موفق عمل کرده است و خوشبختانه ارز را برای مقاصد دیگری غیر از واردات قطعه و ... خارج نکرده است.

اطمینان ضمن ابراز رضایت از اینکه تمام برنامه های پیش بینی شده گل گهر عملیاتی شده است یادآور شد: تحریم نتوانسته است خللی در برنامه های صادراتی و عملیاتی کردن برنامه های ما وارد کند و تنها منجر به افزایش نسبی هزینه های صادرات شده که با در نظر گرفتن ترفند های مطلوب توسط تیم فروش همچنان درمسیر توسعه و رونق در حال حرکت هستیم.

وی همچنین سیاست های بازاریابی شرکت را نیز در راستای سیاست های صادراتی مجموعه ذکر و خاطرنشان کرد: شناخت بازار و فرصت های تکنیکال در این حوزه توانسته هنوز ما را در برابر رقبا پابرجا و استوار نگاه دارد و دارای جایگاهی مطلوب هستیم.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied