شمانیوز
شما نیوز

معجزه ای برای زیبایی با ماسک زرد چوبه + طرز تهیه چند ماسک خانگی

امروزه دلایل زیادی همچون آلودگی هوا تا بخار غذاها در آشپزخانه برای خراب شدن پوست صورت وجود دارد برای داشتن یک پوست روشن و شفاف ماسک ماست و زرد چوبه را امتحان کنید در ادامه مطلب به معرفی این ماسک شگفت آور می پردازیم.

معجزه ای برای زیبایی با ماسک زرد چوبه + طرز تهیه چند ماسک خانگی

امروزه زیبایی امری مهم در زنان و مردان به شمار می رود و زندگی در این هوای آلوده امکان خراب شدن پوست شما را چندین برابر می کند هزاران دلیل طبیعی و غیر طبیعی وجود دارد که می تواند مانع زیبایی شما شود اما ما در اینجا به شما برای مقابله با این عوامل ماسک ماست و زرد چوبه را پیشنهاد می کنیم، برای داشتن پوستی زیبا ما را در ادامه مطلب دنبال کنید.

 

برای تهیه ماسک ماست و زردچوبه به مواد زیر نیاز دارید:

  

    زرد چوبه 1/2 قاشق چای خوری

    ماست 2 قاشق چای خوری

    عسل به مقدار کم

 

زرد چوبه دارای خواص آنتی اکسیدان و ضد التهاب است و قرمزی پوست و آکنه را برطرف می کند، و چربی پوست را اندازه می کند. این ماده جای جوش را کاملا از بین می برد و استفاده از آن برای چین و چروک صورت عالی است محافل تیره زیر چشم را درمان می کند، و نیز علاوه بر کاهش موهای زائد صورت با زرد چوبه، این ماده شگفت آور به درمان جای زخم هم کمک می کند، همچنین بهبود قابلیت ارتجاعی پوست این ماسک برای تحریک رشد سلول های پوستی جدید بسیار موثر است.

 

1

 

ماست سرشار از اسید لاکتیک است و به عنوان یک کرم لایه بردار ملایم عمل می کند و بسیار خنک است، لکه برداری پوست صورت را به ماست بسپارید، ماست تسکین آفتاب سوختگی نیز دارد، ماست برای لب های ترک خورده نیز بسیار مفید است، از ماسک ماست به عنوان پاک کننده آرایش طبیعی استفاده کنید. عسل یک مرطوب کننده طبیعی برای پوست است. ماسک ماست و زرد چوبه را به مدت 30 دقیقه روی پوست صورت خود نگه دارید و سپس بشوید.

 

با خواص تک تک مواد تشکیل دهنده این ماسک ماست و زرد چوبه آشنا شدیم حالا شما ببینید با ترکیب این مواد با داشتن این خواص شما معجزه ای را بر پوست خود می بینید پوستی زیبا به دور از چین و چروک های مزاحم به دور از جوش ها و لکه های آن این ماسک یکی از شگفت آور ترین ماسک های طبیعی است که در اختیار شما قرار دارد آن را به صورت لایه ای نازک بر پوست خود بکشید و بعد از 30 دقیقه به آرامی بشویید استفاده از این ماسک بی شک شما را جوان تر و زیبا تر می سازد.

 

ماسک زرد چوبه و ماست از مواد قابل دسترسی به وجود می آید پس حتما آن را امتحان کنید و از زیبای پوست صورت خود لذت ببرید و این ماسک مفید و شگفت انگیز را به کسانی که دوست دارید هم پیشنهاد کنید تا بتواند از پوستی زیبا بهره مند شود داشتن یک پوست صاف و شفاف به شما اعتماد به نفس می دهد.

 

2

 

 

ماسک ترکیبی زردچوبه برای صورت با پوستی خشک

 

مواد لازم:

    1 عدد تخم مرغ

    روغن زیتون یا بادام

    1/2 قاشق چای خوری گلاب

    1/2 قاشق چای خوری آب لیمو

    زردچوبه

 

 

مراحل :

    تخم مرغ را با چند قطره روغن زیتون یا روغن بادام مخلوط کنید و بعد گلاب، آب لیمو و کمی زردچوبه را اضافه کنید.

    این مخلوط را به تمام مناطق خشک بدن خود، به خصوص صورت، آرنج و زانو بزنید.

    صبر کنید تا زمانی که ماسک خشک شود و سپس با آب گرم شستشو دهید.

    از این روش سه تا چهار بار در هفته استفاده کنید.

 

3

 

ماسک شیر بادام و زردچوبه برای صورت

 

مواد اولیه:

 

    1 قاشق چایخوری شیر

    1 قاشق چای خوری پودر بادام

    پودر زردچوبه به مقدار لازم

 

مراحل :

    شیر، پودر بادام و کمی زردچوبه را با هم مخلوط کنید تا خمیری بدست آید.

    اگر خیلی سفت بود، می توانید شیر ​​بیشتری اضافه کنید.

    این ماسک را روی پوست تمیز بمالید و اجازه دهید به مدت 15 تا 20 دقیقه بماند.

    سپس با پارچه تمیز و گرم پاکش کنید و با شستشوی آب سرد تمام کنید.

    فراموش نکنید که حتما از مرطوب کننده استفاده کنید!

 

4

 

ماسک صورت زردچوبه برای منافذ آکنه صورت:

 

اگر آکنه دارید احساس ناراحتی خواهید داشت، مخصوصا زمانی که از چندین درمان، تونر ها و لوسیون ها استفاده می کنید و هیچ کدام تاثیری نداشتند ؛ زمان آن است که از مواد شیمیایی به مواد طبیعی تغییر کنید که اغلب توسط اجداد ما استفاده می شدند.

 

ماسک ماست و زردچوبه برای منافذ آکنه :

 

این یکی از بهترین ماسک های زردچوبه برای پوست های چرب است. باکتری هایش به تسکین پوست و جلوگیری از شکست و پیری و چروک کمک می کنند.

 

با ماسک زردچوبه منافذ پوستتان را ببندید

 

مواد لازم:

 

    2 قاشق غذاخوری ماست

    1 قاشق چای خوری خاک رس

    گلاب

    زردچوبه

    پودر چوب صندل (اختیاری)

 

مراحل :

 

    برای تهیه این ماسک، ماست، خاک رس، گلاب و زردچوبه را باهم مخلوط کنید و همچنین می توانید پودر چوب صندل را اضافه کنید تا رطوبت رسانی اضافه شود.

 

    خوب مخلوط کنید تا یک خمیر صاف و یکنواخت تهیه شود و سپس روی پوستتان بگذارید. 15 دقیقه نگه دارید و با آب سرد شستشو دهید و یک بار در هفته استفاده کنید.

 

ماسک های پوستی زردچوبه برای پوست چرب:

 

مقدار زیادی سبوم و روغن توسط غدد چربی پوست تولید می شود و بدین ترتیب، با تمیز کردن آن به طور مرتب، صورت را از روغنی بودن زیاد محافظت کنید. زردچوبه به منظور تنظیم میزان تولید سبوم استفاده می شود و بنابراین برای پوست های چرب مفید است.

 

 

 

 

 

در این مقاله ما شما را با ماسک ماست و زرد چوبه و فواید معجزه آور این ماسک آشنا کردیم امید است از آن استفاده کنید نهایت لذت را از زیبای خود ببرید.

 

 

منابع : آرگا و نمناک

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied