شمانیوز
شما نیوز

عراق به عربستان نفت نمی دهد

رئیس فراکسیون بدر در پارلمان عراق به درخواست سعودی ها برای خرید نفت از عراق به منظور جبران کاهش تولیدات نفت عربستان پس از حمله یمنی ها، واکنش نشان داد.

به گزارش شمانیوز به نقل از مهر: به نقل از النهرین، حسن الکعبی رئیس فراکسیون بدر در پارلمان عراق به درخواست سعودیها برای خرید نفت از عراق به منظور جبران کاهش تولیدات نفت عربستان پس از حمله یمنی ها، واکنش نشان داد.
 

وی افزود: عراق یک بشکه نفت هم به عربستان نخواهد داد زیرا عراق خارج از بازی اخیر است. عراق کشوری مهم و قوی است و به دنبال حل درگیری ها میان همه طرفهای درگیر است. عربستان می تواند به سازمان ملل از طرفی که آنرا هدف قرار داده است، شکایت کند.

 

 

الکعبی بیان کرد: عراق در حملات اخیر دخالتی نداشته است و حوثی ها عامل حملات بوده اند و عراق دخالتش در این حملات ثابت نشده است. عاقلانه نیست که عربستان هدف حمله قرار بگیرد و عراق تاوان بدهد. عراق هرگز موافقت نخواهد کرد.

 

شایان ذکر است که منابع رسانه‌ای خبر داده بودند که عربستان سعودی به شرکت ملی صادرات نفت عراق(سومو)، درخواست خرید نفت خام عراقی را داده است. واردات نفت از عراق برای جبران کاهش تولیدات نفت عربستان به علت حملات اخیر به تاسیسات نفتی این کشور خواهد بود.

 

رسانه ها اعلام کرده بودند که غول نفتی عربستان، آرامکو، به دنبال این است که نفت خام سبک عراقی را در پالایشگاه‌های خود برای جبران کاهش تولیدات اخیر، پالایش کند. که شرکت سوموی عراق هنوز موافقت خود با درخواست عربستان را اعلام نکرده است.

 

عربستان در نظر دارد بخشی از نفت خام تولیدی خود برای مصرف داخلی را به صادرات تخصیص دهد تا قراردادهای فروش ماه نوامبر و اکتبر خود را تأمین کند و از نفت عراقی برای مصرف داخلی استفاده خواهد کرد.

وال استریت ژورنال آمریکا اعلام کرده بود که عربستان درخواست خرید ۲۰ میلیون بشکه نفت را به عراق داده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied