شمانیوز
شما نیوز

طعنه جالب ظریف به پمپئو

وزیر امورخارجه کشورمان ادعاهای اخیر مایک پمپئو علیه ایران را تحریک برای آغاز جنگ و متقاعد کردن رئیس جمهور آمریکا برای انجام این کار توصیف کرد.

طعنه جالب ظریف به پمپئو
به گزارش شمانیوز به نقل از ایسنا: وزیر امورخارجه کشورمان ادعاهای اخیر مایک پمپئو علیه ایران را تحریک برای آغاز جنگ و متقاعد کردن رئیس جمهور آمریکا برای انجام این کار توصیف کرد.
 

محمدجواد ظریف در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: "اقدام جنگی" یا تحریک به جنگ؟ بازمانده‌های "تیم ب" (به همراه متحدان جاه طلبشان) تلاش می‌کنند دونالد ترامپ (رئیس جمهور آمریکا) را فریب دهند و او را به جنگ بکشانند.

 

 

وی در ادامه نوشت: به خاطر خودشان باید بروند و دعا کنند که آنچه می‌خواهند حاصل نخواهد شد. آنها همچنان در جنگ بسیار کوچکتری در یمن که چهار سال پیش از روی تکبر از پایان دادن به آن سر باز زدند، هزینه پرداخت می‌کنند.

 

وزیر امورخارجه ایران همچنین در توئیتی دیگر با انتشار ویدئویی از پمپئو که در آن درباره فعالیتش به عنوان رئیس سازمان سیا صحبت می‌کند، نوشت: عادت‌های قدیمی به‌طور قطع به سختی از بین می‌روند (ترک عادت موجب مرض است).

 

وی ادامه داد: "دروغ و تقلب" - و خود را ذلیل مشتریان خارجی کردن که به‌طور کامل به خون و ثروت بی اعتنا هستند - در روزهای اخیر به اوج خود رسیده است.

 

مسیر رستگاری (این است): فرصت را برای پایان دادن به فاجعه یمن غنیمت بدانید، نه این‌که آن را گسترش دهید.

وزیر امورخارجه آمریکا در این ویدئو می‌گوید که هنگام ریاستش بر سازمان سیا بسیار دروغ می‌گفتند و تقلب می‌کردند.

 

ظریف پس از آن، این پیام را منتشر کرده است که وزیر امورخارجه آمریکا شب گذشته در مسیر خود به عربستان مدعی شد که حمله به تاسیسات نفتی عربستان یک اقدام جنگی از سوی ایران است.

 

پس از وقوع حمله پهپادی گسترده انصارلله یمن در روز شنبه به تاسیسات نفتی آرامکو واقع در شرقی‌ترین نقطه عربستان، مقامات آمریکایی و سعودی طی روزهای گذشته با ادعای اینکه حوثی‌ها نمی‌توانسته‌اند بدون کمک جمهوری اسلامی چنین عملیاتی را انجام دهند، تلاش دارند ایران را عامل این حمله معرفی کنند.

 

ظریف پیشتر نیز ادعای آمریکایی‌ها در این زمینه را ناشی از شکست این کشور در فشار حداکثری بر ایران دانسته و گفت که مقصر جلوه دادن ایران به فاجعه کنونی در یمن پایان نمی‌دهد.

 

عربستان پنج سال پیش با پشتیبانی آمریکا و دیگر حامیانش جنگی را علیه حوثی‌ها در یمن آغاز کرد که تاکنون ادامه دارد و بنابر اعلام نهادهای بین‌الللمی به کشته شدن هزاران فرد بی گناه غیرنظامی، ازجمله زنان و کودکان در یمن منجر شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied