شمانیوز
شما نیوز

موسوی:

آمریکا باید شکست سیاست تحریم را قبول کند

سخنگوی وزارت امور خارجه از همه اعضای جامعه بین المللی دعوت کرد به فکر نظام تجاری و اقتصادی جدیدی باشند.

آمریکا باید شکست سیاست تحریم را قبول کند

به گزارش شمانیوز و به نقل از  مهر؛ سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به تحریم های جدید ایالات متحده آمریکا اعلام کرد: تحریم اعلام شده موضوع جدیدی نبوده و فقط تحریم‌های قدیمی به شکل دیگری بیان شده است.

وی افزود: ایران از اولین تحریم ها که در نوع خود از سخت ترین تحریم ها بوده است راه خود را پیدا کرده و با اتکای به توانایی های داخلی و همکاری با کشورهای دوست به رشد و توسعه خود ادامه خواهد داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه، سیاست خارجی آمریکا را سیاستی سردرگم و درمانده دانست که جز زورگویی، یکجانبه گرایی و اعمال تروریسم اقتصادی علیه دیگران مبنای دیگری نداشته و فاقد توانمندی لازم برای هرگونه ابتکار معقول و پویای دیپلماتیک برای حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات با سایر کشورهاست.

موسوی اظهار داشت: امیدوارم دولتمردان آمریکا درک کنند که آنها دیگر تنها ابر قدرت اقتصادی جهان نیستند و کشورهای زیادی هستند که مایلند از بازار ایران و فرصت های اقتصادی روابط خوب با ایران بهره مند شوند.

وی افزود: آمریکایی ها باید قبول کنند که سیاست تحریم یک سیاست شکست خورده است و استفاده بیش از حد از این حربه و تبدیل دلار به سلاح باعث شده است که اعتبار آمریکا و اقتصاد آن در جامعه بین المللی به شدت زیر سوال رفته و دوران قبول آمریکا به عنوان یک شریک اقتصادی معتبر تمام شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه از همه اعضای جامعه بین المللی دعوت کرد به فکر نظام تجاری و اقتصادی جدیدی باشند که در آن تاثیر اقدامات خصمانه آمریکا علیه توسعه و تجارت آزاد بین المللی به حداقل برسد.

موسوی تصریح کرد: یک بار دیگر تاکید می کنیم ملت ایران یک ملت آزاده و صلح دوست است و آمادگی دارد با همه ملت‌ها و دولت‌هایی که با احترام و موضع برابر با آن روبرو شوند، تعامل نماید.

وی افزود: دولت آمریکا با توقف اجرای تعهدات خود در توافق هسته ای و در ادامه نقض برجام، علاوه بر نقض تعهدات بین المللی خود به زیان ایالات متحده رفتار کرده و میلیاردها دلار قرارداد بین شرکتهای خود و شرکتهای ایرانی به خصوص در صنعت هوانوردی را نقض کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان تاکید کرد: ما راه تعامل را باز نگاه داشته ایم، هم اکنون توپ در زمین آمریکایی ها است و آنها باید شجاعانه اشتباه خود در نقض توافق هسته ای را پذیرفته و تعهدات خود را به اجرا در آورند و در آن صورت در قالب راهکارهای پیش بینی شده برجام مانند سایر اعضا می توانند با کشور ما تعامل کنند.

 
 
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • رحم الدین کورغکی

    خوبه