شمانیوز
شما نیوز

گام سوم کاهش تعهدات برجام در دو روز اینده

سخنگوی وزارت خارجه از اجرای گام سوم کاهش تعهدات برجامی ایران در روزهای آتی خبر داد.

گام سوم کاهش تعهدات برجام در دو روز اینده

به گزارش شمانیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران ،‌ سید عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه کشورمان گفت: در یک الی دو روز آینده گام سوم برداشته خواهد شد و مذاکرات با طرف های اروپایی به صورت فشرده در حال پیگیری است.

 

او ادامه داد: بعید می دانم امروز و فردا با اروپا به نتیجه برسیم. گام سومایران را که باطن فوق العاده مهمی دارد و شتاب ویژه‌ای به فعالیت‌های سازمان انرژی اتمی خواهد داد، اعلام خواهیم کرد.

سخنگوی وزارت خارجه خاطرنشان کرد: فرصت ۲ماهه دیگری برای بازگشت به تعهدات، مذاکره وتوافق پیش روی اروپاست.

این دیپلمات کشورمان گفت: مراحل قضایی و حقوقی بررسی تخلفات کشتی «استنا ایمپرو» در حال انجام است.

 

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان خاطرنشان کرد: ناخدای کشتی تصمیم گرفت ۷ نفر از خدمه شامل اتباع هندی با تشخیص خودش که لطمه‌ای به کارشان نخورد تمهیدات برای پیاده کردن آنها انجام شود. این افراد به زودی می‌توانند کشور را ترک کنند.

 

سخنگوی وزارت خارجه خاطر نشان کرد: ما با خدمه و ناخدای کشتی مشکلی نداریم و تخلفی است که خود کشتی انجام داده و کار‌هایی که نباید را انجام دادند، طبیعی بود که وقتی کشتی متوقف می‌شود خدمه آنها هم متوقف شد.

 

موسوی ادامه داد: بررسی‌های لازم از وضعیت کنسولی و مجوز‌های آنها صورت گرفته است و بعد از بررسی‌های بیشتر و از باب سیاست‌های انسان دوستانه اعلام کردیم برخی از آنها می‌توانند از کشتی پیاده شوند و به زندگی روزمره خود برگردند که این کار انجام شد.

او در رابطه با جزئیات نتیجه مذاکرات اخیر ایران و فرانسه، گفت: مذاکرات مفصلی آقای عراقچی در پاریس داشتند و نتیجه مذاکرات را به تهران آوردند، ان‌شاءالله بعد از بررسی‌های لازم می‌توان بر روی آن اظهار نظر کرد.

 

سخنگوی وزارت خارجه اضافه کرد: در حال حاضر تا اونجایی که بنده مطلع هستم مذاکرات به صورت فشرده ادامه دارد و بررسی‌ها بسیار فشرده است، اما در حقیقت نکات ریز و جزئیات زیادی دارد که بایستی تصمیم گیری شود.

موسوی خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد که به مهلت مورد نظر ایران نرسد و به احتمال خیلی قوی جمهوری اسلامی ایران گام سوم کاهش تعهداتش را ظرف یکی دو روز آینده اعلام کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied