شمانیوز
شما نیوز

واکنش طرف های اروپایی و غربی به گام سوم کاهش تعهدات برجامی

اعلام اجرای گام سوم ایران در کاهش تعهدات برجامی خود از سوی رئیس جمهور با واکنش کشور‌های غربی و برخی نهاد‌های بین‌المللی مواجه شده است.

واکنش طرف های اروپایی و غربی به گام سوم کاهش تعهدات برجامی
به گزارش شمانیوز به نقل از برترین ها: حسن روحانی، رئیس جمهور طی روزهای اخیر اعلام کرد که ایران گام سوم کاهش تعهدات برجامی را بر خواهد داشت و در چارچوب آن سازمان انرژی اتمی باید هر آنچه کشور در زمینه تحقیق وتوسعه فناوری هسته ای نیاز دارد، اقدام کند.

وی گفت: اقدامات ایران در چارچوب مقررات آژانس خواهد بود و مهلت ۶۰ روزه دیگری پیش روی اروپاست و هر زمان به تعهدات خود برگردند ما هم به تعهدات برجامی بر می گردیم.

 

اعلام اجرای گام سوم ایران در کاهش تعهدات برجامی خود از سوی رئیس جمهور با واکنش کشورهای غربی و برخی نهادهای بین‌المللی مواجه شد که در ادامه می خوانید.

آمریکا: اقدام برجامیِ ایران، باج‌خواهی است!

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به تصمیم ایران برای برداشتن سومین گام خود جهت کاستن از تعهداتش در برجام واکنش نشان داد. مورگان اورتگاس در مصاحبه با الجزیره تصمیم ایران را «تلاش برای باج‌خواهی از جامعه بین‌الملل» توصیف کرد. این سخنگو در بخش دیگری از سخنانش مدعی شده ایران گام سوم در جهت کاستن از تعهداتش ذیل برجام را برای به دست آوردن امتیاز در مذاکره برداشته است.

فرانسه: سیگنال منفی درباره برجام ارسال نکنید

وزارت امور خارجه فرانسه در واکنش به گام سوم کاهش تعهدات برجامی ایران اعلام کرد که باید از هرگونه اقدامی که سیگنال منفی ارسال می‌کند خودداری شود. وزارت خارجه فرانسه تاکید کرد که هرگونه سیگنال منفی به تلاش‌ها برای کاهش تنش‌ها آسیب می‌رساند.

نتانیاهو: اکنون زمان گفتگو با ایران نیست

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد: از یکی دیگر از موارد نقض‌شده از سوی ایران باخبر شدیم. این بار موضوع اشاعه هسته‌ای در میان است. نتانیاهو همچنین ایران را به ارتکاب اقدامات خصمانه در فضای بین‌المللی متهم کرد و مدعی شد: اکنون زمان گفتگو با ایران نیست بلکه زمان اعمال فشار بر ایران است.

انگلیس: گام سوم برجامی ایران نگران‌کننده است

وزارت امور خارجه انگلیس با انتشار بیانیه‌ای تصمیم ایران برای اجرای گام سوم کاهش تعهدات خود در قبال برجام را بسیار نگران‌کننده دانست. در این بیانیه همچنین آمده است: درحالی‌که شرکای اروپایی و بین‌المللی ما برای کاستن از تنش می‌کوشند، ایران خود را برای کاهش تعهدات برجامی آماده می‌کند.

اتحادیه اروپا: ایران به تعهدات خود در برجام بازگردد

«کالوس مارتین روئیز د گوردخوئلا» سخنگوی کمیسیون اروپا در واکنش به کاهش تعهدات برجامی ایران اظهار داشت: ما این فعالیت‌ها را ناسازگار با برجام قلمداد می‌کنیم. ما در همین چارچوب از ایران می‌خواهیم که این گام را بازگردانده و از اقدامات بیشتری که توافق هسته‌ای را تضعیف می‌کند، خودداری کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied