شمانیوز
شما نیوز

آخرین وضعیت پرونده سعید مرتضوی

وکیل مدافع جمعی از شکات پرونده تامین اجتماعی مدعی شد که سعید مرتضوی از زندان آزاد شده است.

آخرین وضعیت پرونده سعید مرتضوی

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از مهر، مصطفی ترک همدانی وکیل جمعی از شکات در پرونده تأمین اجتماعی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: «مدیر اسبق سازمان تأمین اجتماعی از زندان آزاد شد اما بخشی از مجازات او اجرا نشده است.»

گفتنی است، سعید مرتضوی دادستان سابق تهران که به دو سال حبس قطعی محکوم شده بود، یک‌شنبه (۱۳۹۷/۲/۲) توسط مأمورین پلیس دستگیر و همان روز جهت تحمل محکومیت حبس به زندان اوین تحویل شد.

گفتنی است مرتضوی در دو پرونده مطرح با عناوین «کهریزک» و «تأمین اجتماعی» دارای اتهامات متعددی بوده است؛ البته پرونده وی دو بخش دارد. پرونده نخست در رابطه با حادثه کهریزک و پیرامون قتل‌هایی بود که شکات خصوصی شکایت کردند و دادگاه قتل عمد تشخیص داد و مباشرین را محکوم کرد، اما چون رضایت دادند، قصاص انجام نشد و از باب جنبه عمومی تحمل کیفر کردند.

مرتضوی در این پرونده به معاونت در قتل عمد متهم شد و نهایتاً دادگاه بدوی وی را به ۵ سال حبس محکوم کرد و شعبه ۲۲ دادگاه تجدیدنظر به دلیل اظهار ندامت وی، حکم حبس را به دو سال تقلیل داد.وکیل یکی از شاکیان پرونده کهریزک دوازدهم اسفند سال ۹۶ در گفتگو با خبرنگار مهر از صدور حکم جلب مرتضوی خبرداده بود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied