شمانیوز
شما نیوز

صالحی: برجام دیگر جاده یک طرفه نیست

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در نشست خبری مشترک با مدیرکل موقت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکید دارد که برجام دیگر جاده یک طرفه نیست.

صالحی: برجام دیگر جاده یک طرفه نیست

به گزارش شمانیوز و به نقل از تسنیم،‌ «کرنل فروتا» مدیرکل موقت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با حضور در سازمان انرژی اتمی ایران با علی اکبر صالحی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی دیدار و گفتگو کرد.

پس از این دیدار صالحی و فروتا در نشستی خبری حاضر شده و به بیان دیدگاه‌های خود درباره تحولات اخیر حول برجام پرداختند.

به گزارش شمانیوز و به نقل از صداوسیما، علی اکبر صالحی پس از نشست دو جانبه با کرنل فروتا سرپرست آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، خاطرنشان کرد: قرار بود این مسیر دو طرفه باشد و در این شرایط که جاده یک طرفه است قطعا ایران تصمیمات مقتضی را در زمان‌های مناسب می‌گیرد، همان طور که در سه گام کاهش تعهدات برجامی این کار انجام شده است.

فروتا در مصاحبه بعد از نشست با رئیس سازمان انرژی اتمی اظهار داشت: آژانس بین المللی انرژی اتمی به رویکرد مستقلانه، بی طرف و حرفه‌ای خود ادامه خواهد داد و این موجب اعتبار آژانس است.

وی تصریح کرد: در این زمینه آژانس از فشارها تأثیر نمی‌پذیرد. آژانس از یک سو وظیفه راستی آزمایی اجرای برجام را بر عهده دارد و از سوی دیگر در اجرای پروتکل الحاقی و موافقت نامه جامع پادمان در تعامل فعال با ایران می‌باشد.

فروتا همچنین افزود: آژانس بین المللی انرژی اتمی مشتاقانه تمایل دارد تا همکاری‌ها با ایران تداوم یابد و آماده هستیم تا بصورت حرفه‌ای و بی طرف به کار خود ادامه دهیم.

دیدار با ظریف وزیر امور خارجه در برنامه‌های امروز مدیرکل موقت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied