شمانیوز
شما نیوز

نقد و بررسی سریال «مانکن» + تصاویر و حواشی

سریال « مانکن » جدیدترین سریال شبکه نمایش خانگی است که توسط حسین سهیلی کارگردانی شده است.

نقد و بررسی سریال «مانکن» + تصاویر و حواشی

سریال « مانکن » جدیدترین سریال شبکه نمایش خانگی است که توسط حسین سهیلی کارگردانی شده است.  ایرج محمدی تهیه‌کننده این سریال است. همچنین حسین سهیلی زاده که پیش از این ساخت سریال های تلویزیونی پرمخاطبی مانند «دلنوازان»، «فاصله ها»، «آوای باران » و «پریا» را در کارنامه خود دارد ، کارگردانی سریال «مانکن» را برعهده گرفته و بابک کایدان که او را با نگارش فیلمنامه‌های جدی و کمدی مانند «رحمان 1400»، «آینه بغل»، «تگزاس» و «پریناز»‌ می‌شناسیم، نویسنده «مانکن»‌ است.

 

سریال مانکن

 

سریال مانکن به نابرابری اقتصادی طبقه های مختلف جامعه و قیاس افراد توانمند نسبت به طبقه کم درآمد جامعه می پردازد و ۲۶ قسمت دارد. این سریال درامی عاشقانه را بستر داستان خود قرار داده است.

 

ایرج محمدی؛ تهیه کننده سریال درباره بستر داستان و مضمون «مانکن» می‌گوید: «محوریت قصه ما کاملا عاشقانه و خانوادگی است و در کنار دو زوج عاشقی که داریم، این را می‌گوییم که اطرافیان نباید از آنها سو استفاده کنند. در سریال‌های قبلی که برای تلویزیون کار کرده بودم اغلب ملودرام‌های خانوادگی و اجتماعی بود. در مانکن هم همین ژانر را داریم که بر سر راه قهرمان‌های قصه مشکلاتی بوجود می‌آید و این شرایط را فراهم می‌کند که تبدیل به مانکن شوند اما درباره کاراکترهای ما این اتفاق نمی‌افتد. اینها احساس مسئولیت دارند و در جایگاه خودشان با کسانی که مانکن هستند و نسبت به مسائل پیرامونشان بی تفاوت هستند فرق دارند. البته در این سریال شغل یکی از شخصیت‌هایمان خرید و فروش لباس است و همانطور که می‌دانید در هر مغازه‌ لباس فروشی هم یک مانکن وجود دارد و ما به صورت استعاره‌ای از این نام استفاده کردیم.»

 

سریال مانکن

 

تاریخ پخش سریال:

اولین قسمت از سریال «مانکن» در دوم شهریور ماه پخش شد.

 

خلاصه داستان:

همیشه عشق های بزرگ و زیبا، دشمنان بزرگ و مخوف داشته‌اند... کاوه و همتا رابطه عاشقانه ای را آغاز کرده اند، اما مشکلات اجتماعی و اقتصادی باعث می شود در این مسیر با چالش هایی مواجه شوند…

 

بازیگران:

محمدرضا فروتن,  مریلا زارعی,  فرزاد فرزین,  نازنین بیاتی,  امیرحسین آرمان,  لیندا کیانی,  حسین پاکدل,  الهام پاوه نژاد,  بهشاد شریفیان,  نفیسه روشن,  علی فرهنگی,  رابعه مدنی,  پانته آ کی قبادی,  بهزاد محسنی,  بهزاد خلج,  رضا توکلی,  همایون ارشادی,  شبنم قلی خانی,  عارفه معماریان

 

سریال مانکن

 

حواشی سریال مانکن

 

یورش فیلمسازان و سریال سازان به ساخت سریال برای شبکه نمایش خانگی سبب سیر نزولی شدید کیفیت این آثار شده است. شاید می شد در سالهای اولیه راه اندازی و رشد شبکه نمایش خانگی، آثاری نظیر « شهرزاد » را مشاهده کرد که توانست یک تنه سهم بسزایی در رشد فرهنگ تماشای آثار از طریق شبکه نمایش خانگی داشته باشد، اما رفته رفته شاهد ظهور سریالهای بسیار سطحی بودیم که در حال ضربه زدن به عرصه سریال سازی می باشند.

 

سریال « مانکن » جدیدترین سریال شبکه نمایش خانگی است که توسط حسین سهیلی کارگردانی شده است. سریالی که به تنهایی مرزهای سطحی و سخیف بودن را در عرصه سریالهای شبکه نمایش خانگی چندین پله افزایش داده و با روایت یک قصله ملودرام به شدت زننده که کپی ناشیانه ای از سریالهای ماهواره ای می باشد، ما را در همان ابتدای راه غافلگیر کرده است. داستان سریال درباره پسری به نام کاوه است که عاشق دختری دیگر به نام همتا می باشد. این دو نمی توانند به عشق خودشان پایبند باشند چراکه کاوه مشکلات مالی بسیاری دارد و یک زن پولدار به نام کتایون هم کاوه را خریده تا همسر او باشد و در عوض بدهی های خانوادگی او پرداخت شود.

 

سریال مانکن

 

« مانکن » برای اینکه ثابت کند سریال ناامید کننده ای است، خیلی ما را منتظر نمی گذارد. در همان سکانس اول و حضور کاوه و همتا زیر برف که با افکت های ضعیف همراه است، دیالوگ هایی رد و بدل می شود که نمونه آن را امروز می توانید در کلیپ های اینستاگرامی که هدفشان برانگیختن احساسات مخاطب است مشاهده نمائید. دیالوگ هایی که با موزیک سوزناک بیان می شوند و مطابق انتظار در ادامه بخش زیادی از سریال به پخش موزیک ویدئو می گذرد. موزیک ویدئویی که در آن تاب بازی و دویدن به چشم می خورد که قرار است این پیام را به مخاطب انتقال دهد که دو شخصیتی که دیدیم بسیار عاشق هستند!

 

شخصیت های سریال تیپ های تکراری هستند که کوچکترین کلیشه ها درباره آنها رعایت شده است. مرد پیری که معتاد است و می دانیم که قرار است چه اقداماتی انجام دهد و می بایست چه انتظاری از او داشته باشیم. مادری که در فقر مطلق به سر می برد و دختر عاشقی که هیچ کار دیگری جز فکر کردن به کاوه و شنیدن نصیحت های اطرافیانش ندارد. شخصیت منفی داستان هم با بازی بسیار بد مریلا زارعی ( این ضعف ناشی از انتخاب کاملاً اشتباه زارعی برای ایفای نقش کتایون می باشد ) ، پازل سریال را تکمیل کرده است. زنی پولدار که ظالمانه ترین رفتار ممکن را پیش گرفته است و سازندگان سریال وجه انسانی برای او در نظر نگرفته اند! عیجب است که سازندگان هیچگونه پیچیدگی را برای شخصیت های سریال در نظر نگرفته اند و آنان را در ساده ترین حالت ممکن در سریال گنجانده اند.

 

سریال مانکن

 

« مانکن » با ورود شخصیت های جدید به نظر می رسد که وضعیت بدتری هم خواهد داشت. فرزاد فرزین، خواننده مشهور هم یکی از بازیگران سریال  است که بازی بسیار بد او در اینجا باعث تعجب مخاطب می شود. او مطابق معمول قرار است نمکِ سریال باشد و حال و هوایی همانند هومن سیدی در « عاشقانه » رقم بزند اما بازی بسیار بد او در کنار دیگر بازیهای ناامید کننده سریال، خیلی زود ما را از سریال « مانکن » ناامید می کند.

 

« مانکن » همانطور که در متن گفته شد، با الگوبرداری از سطحی ترین سریال های ملودرامی ساخته شده و به راحتی می توان نام این سریال را به عنوان بدترین شروع ممکن برای یک سریال شبکه نمایش خانگی مطرح کرد. سازندگان سریال کماکان به دنبال کسب موفقیت های سریال « عاشقانه » هستند و ظاهراً به خلاقیت ها خود برای روایت قصه ای تازه اعتقادی ندارند. « مانکن » مخصوصاً در بخش بازیگران با اختلاف فراوان، بدترین سریالی است که در شبکه نمایش خانگی عرضه شده است!

 

سریال مانکن

 

منابع: مووی مگ ، سلام سینما

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱۰۵ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اتفاقا خیلی هم عالیه

    حسین

  • فرناز

    به نظر من فیلم خوب و جذابی هست و برعکس توقع این همه انتقاد بیرحمانه رو نداشتم.

  • علی

    فیلم قشنگیه. و بسیار فوق العاده

  • اسما

    فقط و فقط نازنین بیاتی

  • علی

    فیلم خیلی قشنگیه و جای نقدم نداره عالی

  • نگار

    خیلی خیلی فیلم قشنگیه

  • محسن

    این فیلم عالیه هر کی مخالفه میتونه نبینه

  • ماهور

    سریال خیلی جذابیه به نظرم نیازی به نقد نداره اصل نظرمردمه .

  • مهدی

    به نظر من هم خیلی سریال خوبیه ... در ضمن فرزاد فرزین هم خیلی عالی بازی کرده ..

  • hamed

    بسیار بسیار عااااااااالی
    همه بازیگراشم خوب ایفای نقش کردن

  • علی

    باسلام.
    سریال خوبی بود فقط حیییییییف که اینطوری تمومش کردند.
    واقعا جای تاسف داره برای همه ی عوامل سریال.
    اگر میدونستیم آخرش اینطوری تموم میشه از اول دنبال نمی کردیم

  • مهدیه کریمی

    فیلم بسیار زیبا و جذابی بود اما بهتر بود کاوه نمیمرد

  • شیوا

    احتمالا فصل دوم داره و کاوه هم کماست

  • ناشناس

    سلام من که فقط قسمت آخرشو دیدم با قبلا 6 قسمت اولشو فقط جنبه سرگرمی ووقت گیری داره اخرش مسخره بود