شمانیوز
شما نیوز

۱۰۰هزار نیروی آشپز و خدمتگزار که معلم شدند

رئیس فراکسیون فرهنگیان گفت: باید دولت به داد آموزش وپرورش برسد، دولت درمحاق بی تفاوتی نسبت به آموزش وپرورش فرو رفته واین بی تفاوتی حتی به رسانه‌ها سرایت کرده است.

۱۰۰هزار نیروی آشپز و خدمتگزار که معلم شدند

حمیدرضا حاجی بابایی رئیس فراکسیون فرهنگیان و وزیر اسبق آموزش وپرورش در مجمع عالی بسیج گفت: اشتباه استراتژیک ساختار آموزش وپرورش رافلج کرد، ۱۰۰هزارنیروی آشپز و خدمتگزار که معلم شدند الان جای۲۰۰هزار نفر کار می کنند!!؟؟؟

رئیس فراکسیون فرهنگیان افزود: آقای عسگری آزاد معاون سازمان مدیریت و برنامه ر‌یزی به علت نگاه بسیار محدود و غیر کارشناسی و شرکتی که به آموزش وپرورش داشتند و از حامیان جدی معلمان روز مزد و شرکتی بودند، به همراه آقای فانی وزیروقت آموزش و پرورش بدون توجه بر نیازهای واقعی بدنه آموزش وپرورش و کارشناسی دقیق، گفتمان غالب خود را مازاد نیرو وخصوصی سازی در آموزش و پرورش قرار دادند و با این سیاست غلط پایه های ظلم وبی توجهی دولت به معلمان فرهنگیان را بنا نهادند.

وی افزود: فانی در جلسه ای در حضور نوبخت تاکید کردند که آموزش وپرورش بیش از ۳۰۰هزار نفر نیروی انسانی مازاد دارد، در جای دیگری تصریح داشتند آموزش وپرورش را با 750 هزار نفر می توان اداره و مدیریت کرد، حتی این دیدگاه تا جایی پیش رفت که جناب آقای فانی پیشنهاد انتقال نیروهای آموزش وپرورش به سایر دستگاههای دولتی را مطرح کردند. و دیگر از ۱۵۰هزار معلم مازاد سخن گفتند.

حاجی بابایی اظهار داشت: آقای فانی به جای تاکید بر برنامه ریزی راهبردی برای ارتقای جایگاه آموزش وپرورش و آینده نگری، بر جنجال های متعدد رسانه ای تکیه کردند،گاهی از 100 هزار نفرمعلم بی سواد وآشپز معلم در آموزش وپرورش سخن گفتند و زمانی از ورود بی ضابطه 116 هزار نفر خدمتگزار و آشپز به آموزش وپرورش صحبت کردند، در سایه این هیاهوی رسانه‌ای به خصوصی سازی ومولود نامبارکی بانام بسته حمایتی وارد آموزش وپرورش شد، مدارس دولتی به اجاره خواص درآمدند، در سایه این نگاه غیرکارشناسی بیش از 100 مدرسه دولتی فقط در شهر تهران اجاره داده شد.

توقف دانشگاه فرهنگیان

وی افزود: توقف شبه تعطیلی دانشگاه فرهنگیان نیز از دیگر دستاوردهای این جنجال رسانه ای فاقد پشتوانه علمی واجرایی بود. کاهش ظرفیت دانشگاه فرهنگیان، محدودیت های پذیرش در سایه طرح هایی مانند پذیرش بوم برای بوم مانع از ورود دانش آموزان نخبه مشتاق ورود به دانشگاه فرهنگیان شد.

وزیر اسبق آموزش وپرورش ادامه داد: سقوط جایگاه فرهنگیان، تعطیلی مجتمع های روستایی شمیم ولایت که با پشتوانه نظری بسیار متعالی تدوین واجرا شده بود، کاهش شدید عوامل اجرایی مدارس، کاهش و تا مرز نزدیک به صفر رسیدن تعداد مربیان و معاونین آموزشی اجرایی پرورشی ،بهداشت، مشاورین خروجی این نگاه مهلک و غیرکارشناسی به سیستم تعلیم و تربیت بود.

وی گفت: به دنبال آن تعطیلی تعداد قابل توجهی از مدارس روستایی به ویژه در دوره متوسطه اول و خالی بودن کلاسهای درس از معلم پس از گذشت بیش از دوماه از سال تحصیلی و تراکم کشنده کلاس ها ضربات دیگری است که کودکان ونوجونان این کشور از این نگه غیر کارشناسی خوردند.

حاجی بابایی تاکید کرد: امروز می بینم که با توجه به بحران نیروی انسانی و با فشار نمایندگان مجلس در سال ۱۳۹۶ بیش از 28 هزار نفر نیروی شرکتی که درسال ۹۷ تعداد با کرام الکاتبین است وارد آموزش وپرورش شده است، تفکرمعلم شرکتی شکل گرفته و نضج یافته است، کمبود 194 هزار معلم امروز آموزش وپرورش را با بحران مواجه ساخته است،

وی افزود: اگر ۱۰۰هزار آشپز ادعایی فانی وعسگری آزاد و۱۱۶ هزار معلم بدون شرایط بقول فانی اگر نبودند که کمبودرا جبران کنند الان چند نفر کمبود داشتید؟

رئیس فراکسیون فرهنگیان گفت: دربیانات مقام معظم رهبری تصریح شد که در سال 1400 ، بیش از 300 هزار معلم کمبود داریم، در سال 1391 که برنامه 3-3-6 اجرا شد، تاکنون در هر سال 30 هزار نفر بازنشست شده اند ، باید اینها با برنامه های آینده نگرانه پیش بینی می شدند وبرای آن برنامه ای عملیاتی مدون می شد.

خصوصی سازی نطفه بدی در آموزش و پرورش منعقد کرد

وی افزود: با خصوصی سازی نطفه بدی در آموزش وپرورش منعقد شده است، پدیده ای که بارها مقام معظم رهبری با آن مخالفت نمودند ، حتی زیر بار واگذاری مدارس به شهرداری ها نرفتند، چرا که آموزش وپرورش حاکمیتی است وحقوق شهروندی هرکودک ایجاب می کند، به راحتی در فضایی برابر به آموزش وپرورش کیفی دسترسی داشته باشد.

وزیر اسبق آموزش وپرورش تاکید کرد: فضای آموزش وپرورش را امروز پریشان کرده اند، در قالب برنامه های کاهش هزینه های آموزش وپرورش ، تعداد معلمان مجرب ومتعهد کاهش یافته است ، سهم بودجه آموزش وپرورش از 15.5درصد کل بودجه عملیاتی دولت در سال 1391 به 8 درصد در سال 1395 کاهش یافته است،قانون بودجه 97 درخصوص رایگان شدن هزینه آب وبرق و گاز مدارس بلا تکلیف است.

حاجی بابایی با تاکید بر این که حال آموزش وپرورش خوب نیست گفت: مخلص کلام این که حال آموزش وپرورش خوب نیست وباید به دادش رسید زیرا، 1- نیروی انسانی وضعیت خوبی ندارد. 2- حال دانش آموز خوب نیست ،تراکم کلاسها بسیار بالاست و طرح‌های کیفیت بخشی در این تراکم قابلیت اجرایی ندارد. 3- حال بودجه های عمرانی مدارس خوب نیست. 4- حال معلم از نظر حقوق وضعیت معیشتی خوب نیست . 5- وضعیت اجرای سند تحول بنیادین در آموزش وپرورش خوب نیست.

وی گفت: روی سخن من با دولت است ، دولت به داد آموزش وپرورش برسد، دولت درمحاق بی تفاوتی نسبت به آموزش وپرورش فرور فته است، واین بی تفاوتی حتی به رسانه ها سرایت کرده است، در چند سال گذشته هر کم کاری را بعهده۶ ۳ ۳ می گذاشتند. وامروز مسئولین محترم هر روز یکی از مزایای معلمان را قطع می کنند و علت آن را غیرقانونی بودن این مزایا برشمردند، در حالکه همه این مزایا از بیمه طلایی تا سختی کار معلمان تا فوق العاده عائله مندی معلمان مجرد باید پرداخت شود، اینها حقوق حقه معلمان است،

رئیس فراکسیون فرهنگیان افزود: همه اینها ناشی از ایمان نداشتن به آموزش وپرورش است، یا ایهاالذین آمنوا آمنوا... ای کسانی که ایمان آوردید، ایمان بیاورید، ... ایمان بیاورید که اگر آموزش وپرورش درست شود.کشور درست می شود، ایمان بیاورید که اساس امنیت کشور نیروی انسانی کارآمد است وتنها خاستگاه تربیت نیروی انسانی کارآمد آموزش وپرورش است، ایمان بیاورید که مملکت بی آموزش وپرورش مقتدر، توسعه نخواهد یافت، ایمان بیاروید که دانشمند و عالم و انسانهای صاحب بصیرت تنها از این مهد بر می خیزند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied