شمانیوز
شما نیوز

میزبانی پیونگ‌یانگ از تیم ملی فوتبال کره‌جنوبی در هاله‌ای از ابهام

فدراسیون فوتبال کره‌جنوبی نسبت به برگزاری دیدار تیم ملی این کشور مقابل کره‌شمالی در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ در پیونگ‌یانگ یا زمینی بی‌طرف ابراز عدم اطمینان کرد.

میزبانی پیونگ‌یانگ از تیم ملی فوتبال کره‌جنوبی در هاله‌ای از ابهام

به گزارش خبرنگارشمانیوز و به نقل از ایرنا: فدراسیون فوتبال کره جنوبی گفته است که آنها هنوز هیچ‌گونه اطلاعاتی در رابطه با موقعیت مکانی دیدار با کره شمالی از سوی همتای خود در پیونگ‌یانگ دریافت نکرده اند؛ دیداری که در صورت برگزاری نخستین تقابل این ۲ تیم در پایتخت کره شمالی خواهد بود.

کره شمالی پیش‌تر در سال ۱۹۹۰ و به منظور برگزاری یک بازی دوستانه میزبان کره‌جنوبی بود.

کره شمالی و جنوبی پس از جنگ سال‌های ۱۹۵۰ تا ۱۹۵۳ در عمل همچنان در جنگ به سر می‌برند اما طی چند سال اخیر ورزش به مثابه ابزاری برای کاهش تنش در منطقه غیرنظامی شده که این شبه جزیره را به ۲ بخش تقسیم کرده است.

این ۲ کشور در اقدامی که نشان از وحدت آنان داشت، کاروان مشترک هاکی روی یخ را زیر پرچمی مشترک برای حضور در المپیک زمستانی پیونگ چانگ اعزام کردند.

علاوه بر این، ۲ کشور تمایل خود را برای میزبانی مشترک از جام جهانی ۲۰۲۳ زنان نیز ابراز کرده اند.

با این وجود، آزمایش‌های موشکی اخیر کره شمالی، مذاکرات و گفت‌وگوها در مورد ورزش و سایر تبادلات داخلی ۲ کره را متوقف کرده است.

پس از انجام قرعه کشی انتخابی جام جهانی قطر در ژوئن سال جاری، کره شمالی از ورزشگاهی در پیونگ‌یانگ به عنوان نامزد میزبان بازی ۱۵ اکتبر این ۲ تیم، یاد کرد.

فدراسیون فوتبال کره جنوبی اعلام کرده است: زمانی که کره‌شمالی محل دریافت روادید را به ما اعلام کند، متعاقبا اقدام خواهیم کرد؛ ما فهرست اقلام مورد نیاز برای سفر به کره شمالی را به وزارت یکپارچه‌سازی کره جنوبی ارسال کرده‌ایم.

احتمال دارد بازی مذکور در زمینی بی طرف برگزار شود و رسانه‌های کره جنوبی در گزارش‌هایی پکن را به عنوان گزینه‌ای محتمل معرفی کرده اند.

 

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied