شمانیوز
شما نیوز

از درخشش آزمون تا رکورد عجیب رئال مادرید

در هفته نخست لیگ قهرمانان اروپا مهاجم ایرانی با گلزنی برای زنیت توانست تاریخ سازی کند و رئال مادرید در شب شکست مقابل پاری سن ژرمن یک رکورد دور از انتظار و ضعیف را به ثبت رساند.

از درخشش آزمون تا رکورد عجیب رئال مادرید

به گزارش خبرنگارشمانیوز و به نقل از ایسنا: هفته نخست لیگ قهرمان اروپا بامداد پنجشنبه شب با بازگشت اتلتیکو مادرید و شکست رئال مادرید به پایان رسید. فصل جدید نیز مانند سال گذشته پر هیجان دنبال شد و در هشت بازی علاوه بر رکوردشکنی نتایج قابل توجهی به ثبت رسید.

درخشش آزمون

مهاجم ایرانی زنیت در دقیقه ۳۹ دروازه لیون را باز کرد تا نخستین گل فصل جدید این رقابت ها را به ثمر برساند. این گل در یک همکاری عالی به ثمر رسید. سردار آزمون توانست با گلزنی اش تاریخ سازی کند و با 3 گل زده، در کنار علی دایی قرار گیرد. آزمون همچنین با زدن سه گل در لیگ اروپا توانسته است برترین گلزن ایرانی در این تورنمنت نیز باشد.

هت تریک هالند و اورسیچ

پرگل ترین بازی هفته به دیدار سالزبورگ و خنک تعلق داشت. میزبان توانست ۶ بر ۲ حریفش را شکست دهد. ارلینگ هالند ۱۹ ساله در نیمه نخست هت تریک کرد. او گل هایش را در دقایق ۲، ۳۴ و ۴۵ به ثمر رساند تا تیمش در نیمه نخست نتیجه فوق العاده ۵ بر یک را کسب کند. برای نخستین بار در تاریخ لیگ قهرمانان یک بازیکن در اولین حضورش در ۴۵ دقیقه ابتدایی هت تریک کرد.

یک شب بعد میسلاو اورسیچ در شب پیروزی ۴ بر صفر دینامو زاگرب هت تریک کرد. او دو گل در نیمه اول به ثمر رساند و سومین بار در دقیقه ۶۸ دروازه آتلانتا را باز کرد.

بدون ضربه در چارچوب

رئال مادرید در پارک دُ پرنس یک شکست سنگین را برابر پاری سن ژرمن تحمل کرد. سفیدپوشان با خط حمله مورد نظر خود یعنی کریم بنزما، گرت بیل و ادن هازارد به میدان رفتند اما حتی یک شوت در چارچوب نداشتند. این تیم برای اولین بار در یک دهه اخیر نتوانست ضربه ای در چارچوب داشته باشد. این اتفاق پس از ۵۷۸ بازی رخ داد.

دبل تاریخی

آنخل دی ماریا یک شب به یادماندنی را برابر مادرید سپری کرد و در پیروزی ۳ بر صفر پاری سن ژرمن توانست دبل کند. این دو گل او را به پنجمین گلزن برتر آرژانتینی در تاریخ لیگ قهرمانان تبدیل کرد.

بازگشت پس از ۱۱۵ روز

لیونل مسی پس از ۱۱۵ روز به میادین بازگشت. او پس از کوپا آمه ریکا ۲۰۱۹ برزیل بازی نکرده بود. ستاره بارسلونا هنگام بازگشت به تمرینات دچار آسیب دیدگی شد و چهار هفته لالیگا را از دست داد. او می توانست در لحظات پایانی دیدار سه شنبه شب دروازه دورتموند را باز کند و پیروزی یک بر صفر تیمش را به ارمغان آورد اما این اتفاق رخ نداد.

رکوردی دیگر برای فاتی

آنسو فاتی ۱۶ ساله در ترکیب اصلی بارسلونا برابر دورتموند حضور داشت. سوت آغاز مسابقه به معنای ثبت یک رکورد دیگر به نامش بود. او به جوان ترین بازیکن بارسلونا در لیگ قهرمانان تبدیل شد.

بازگشت ها

چهارشنبه، شب بازگشت اتلتیکو و المپیاکوس بود. روخی بلانکو در وقت های اضافه با گل اکتور اررا بازی را ۲ بر ۲ مساوی کرد. یوونتوس با گل های کودرادو و متوئدی ۲ بر صفر از میزبانش پیش افتاد اما استفان ساویچ و اررا اجازه پیروزی به بانوی پیر را ندادند.

تاتنهام با گل های هری کین و لوکاس مورا ۲ بر صفر از المپیاکوس پیش افتاد اما میزبان ناامید نشد و توانست دو گل را جبران کند تا امتیاز ها تقسیم شود.

نتایج دور از انتظار برای تیم های انگلیسی

تنها برنده از انگلیس منچسترسیتی بود. شاگردان پپ گواردیولا با سه گل شاختار دونتسک را شکست دادند. لیورپول، مدافع عنوان قهرمانی دو بار دروازه اش توسط بازیکنان ناپولی باز شد و شکست ۲ بر صفر را تجربه کرد.

از طرفی چلسی با تک گل رودریگو مغلوب والنسیا شد. تاتنهام هم پیروزی را با تساوی عوض کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied