شمانیوز
شما نیوز

مشت های گره کرده برای ثبت در تاریخ + عکس

بهترین نتیجه ای که فوتبال ایران در برابر مالدیو به دست آورد پیروزی 17 -0 تیم ملی در برابر تیم ملی این کشور بود.

مشت های گره کرده برای ثبت در تاریخ + عکس

به گزارش خبرنگارشمانیوز و به نقل از ورزش سه: این بازی 12 خرداد 1376 و در مرحله مقدماتی جام جهانی 1998 فرانسه برگزار شد و برای ایران کریم باقری ۷ گل، حمید استیلی ۳ گل، علی دایی و خداداد عزیزی ۲ گل و رضا شاهرودی، مهدی مهدوی کیا و مهرداد میناوند هر کدام یک گل به ثمر رساندند. تیم ملی فوتبال ایران البته یک پیروزی پر گل دیگر هم در کارنامه داشت. پیروزی 19 – 0 در برابر گوام. این بازی را چهارم آذر 1379 و در تبریز شاهد بودیم. مسابقه ای در چارچوب مرحله مقدماتی جام جهانی 2002 .

اما تیم ملی نوجوانان ایران دیشب یک بار دیگر خاطره پیروزی های پر گل فوتبال ایران را تکرار کرد. یوزهای نوجوانان ایران در یک بازی بدون نقص 13 گل به تیم مالدیو زدند و در این بازی تنها یک بار تیر دروازه ایران به لرزه درآمد و خوشبختانه دروازه بان تیم ملی نوجوانان گلی نخورد. تیم ملی نوجوانان که در جام جهانی 2019 در جزیره گوای هند تا مرحله یک چهارم نهایی پیش رفت و تیم های خوبی چون آلمان را شکست داد با این پیروزی بی حرف و حدیث نشان داد یک تیم خوب است و دوباره می خواهد در جام ملت ها بدرخشد و در جام جهانی همه نگاه ها را متوجه فوتبال ایران کند. تیمی که البته در دو تورنمنت چین و کاف خوب نتیجه نگرفت و حتی در بعضی از بازی ها هم نا امید کننده ظاهر شد اما نشان داد به خوبی روحیه از دست رفته خود را باز یافته و با تجربیات به دست آورده آماده انجام کارهای بزرگ است.

ثبت نتیجه دو رقمی در فوتبال خیلی سخت شده است به این دلیل که در فوتبال فاصله ها نزدیک شده است اما تیم ملی نوجوانان با نتیجه ای که در برابر مالدیو به دست آورد نشان داد که ایران باز هم می تواند اختلاف فاحش فنی خود با برخی از کشورها را در نتیجه نشان دهد. خوبی این بازی این بود که عطش بچه ها بعد از حتمی شدن پیروزی برای زدن گل های بعدی کم نشد. هر چند در برخی از صحنه ها شاهد تکروی هم بودیم که این شاید اقتضای شرایط روحی و روانی بچه ها باشد. مشت های گره کرده شاگردان حسین عبدی که در سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا هم ثبت شد نشان از آمادگی روحی و روانی و فنی آنها دارد و اینکه برای فتح گام های بعدی هم آماده هستند. این تیم با وجود راه درازی که پیش رو دارد برای ثبت افتخارات بعدی هم آماده است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied