شمانیوز
شما نیوز

مورینیو جانشین زیدان در رئال مادرید

مورینیو چندی پیش گفت که سه بار پاسخ منفی دادن به رئال غیرممکن است. او نمی تواند به درخواست چهارم هم نه بگوید.

مورینیو جانشین زیدان در رئال مادرید

به گزارش شمانیوز به نقل از "ورزش سه"، به نقل از مارکا، ژوزه مورینیو برای توضیح اهمیت کار در رئال مادرید حرف جالبی زد. او که دو بار پیشنهاد رئال را رد کرده بود، بار سوم و زمانی که سرمربی اینتر بود، پیشنهادی دیگر از رئال دریافت کرد و دیگر توان دادن پاسخ منفی به آن را نداشت.

پس از فاجعه شب گذشته مردان زیدان در پاریس(شکست سنگین 3-0 برابر پی اس جی) و در اولین بازی لیگ قهرمانان، شاید زمان آن رسیده است که فلورنتینو پرز(رئیس رئال) شماره مورینیو را بگیرد و یک ماموریت غیرممکن دیگر را به او محول کند؛ بازسازی یک تیم ویران شده.

 

وقتی یک جای کار می لنگد و اوضاع در تیمی مثل رئال خوب پیش نمی رود، زمان، زمان مداخله نیروی ضربت است و در این مورد سرمربی پرتغالی بهترین گزینه خواهد بود. همین ماموریت های غیرممکن است که باعث می شود مورینیوی واقعی ظهور کند.

او آماده ترین مربی برای چنین شرایطی است. ژوزه می تواند از هیچ، یک تیم را به انگیزه ای فوق العاده رسانده و با تزریق انرژی مضاعف به بازیکنان، شرایط را تغییر دهد. هرچه اوضاع رئال بدتر باشد، فضا برای ورود مورینیو مهیا تر خواهد بود. رئال اکنون در موقعیتی دشوار گرفتار آمده و طبیعی این است که به دورانی بازگردانده شود که زمانی در آن شاد و سرحال بود.

 

 

شاید هواداران رئال آن دوران را فراموش کرده باشند و باید یاداوری کرد که آقای خاص در سال 2010 هدایت رئالی را قبول کرد که زیر سایه گواردیولا جان می داد. بارسا با گواردیولا تیمی تسخیر ناپذیر به نظر می رسید و تصور می شد پایان دادن به عصر پرافتخار این تیم غیرممکن باشد اما با ورود مورینیو به مادرید، همه چیز تغییر کرد.

مورینیو رئال را بار دیگر به سطح اول اروپا برگرداند و سه بار متوالی توانست این تیم را به نیمه نهایی لیگ قهرمانان برساند. رئال شش سال بود حتی از یک هشتم نهایی هم فراتر نمی رفت ولی مورینیو تاریخ را برای رئال از نو نوشت.

 

 

مرد فرانسوی زمان کافی برای ساختن تیمی که بتواند بار دیگر برای قهرمانی لالیگا و لیگ قهرمانان بجنگد، در اختیار داشته است. زیدان مارس گذشته برای پایان دادن به سلطه بارسا در لالیگا به رئال برگشت اما شش ماه بعد رویای ساختن تیمی مقتدر، جای خود را به یک حس ویرانی کامل داده است. در مقطع پایانی فصل گذشته، کسی از زیدان انتظار خاصی نداشت. او تیمی بدون روح و ناامید از کسب جام را تحویل گرفته بود ولی شروع فصل جدید نمی توانست تاریک تر از این باشد. هواداران دیگر صبر خود را از دست داده اند و زمان یک تغییر بزرگ دیگر رسیده است.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱۷ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied