شمانیوز
شما نیوز

نتیجه بازی والیبال ایران و کره جنوبی امروز 29 شهریور

تیم ملی والیبال ایران با برتری مقابل تیم کره جنوبی به فینال بیستمین دوره رقابت های والیبال قهرمانی آسیا راه یافت.

نتیجه بازی والیبال ایران و کره جنوبی امروز 29 شهریور

به گزارش خبرنگارشمانیوز و به نقل از مهر: تیم ملی والیبال ایران امروز جمعه در مرحله نیمه نهایی مسابقات والیبال قهرمانی آسیا در سالن ورزشگاه آزادی به مصاف کره جنوبی رفت که این بازی در نهایت با نتیجه ۳ بر یک به سود ایران تمام شد. ملی پوشان کشورمان با این برد راهی فینال شدند.

 

ست نخست؛ ۲۵ بر ۲۲ به سود کره جنوبی

ایگور کولاکوویچ تیم ملی را با ترکیب سعید معروف، میلاد عبادی پور، فرهاد قائمی، محمد موسوی، امیر غفور، علی اصفر مجرد و محمدرضا حضرت پور را روانه زمین کرد.

نخستین امتیاز را در این ست ملی پوشان ایران کسب کردند. در این ست دو تیم تا امتیاز ۲ برابر پیش رفتند اما در ادامه شاگردان ایگور کولاکوویچ موفق شدند اختلاف امتیاز را ایجاد و برتری را از آن خود کنند تا نخستین تایم استراحت فنی را با نتیجه ۸ بر ۶ پیروز پشت سر بگذارند. اشتباهات ملی پوشان در ادامه بازی باعث شد تا کره ای ها بازی را در امتیاز ۱۰ برابر و تا امتیاز ۱۴ نیز پایاپای با ایران پیش آیند و در نهایت با کسب دو امتیاز متوالی از سوی بازیکنان ایران دومین تایم استراحت فنی با نتیجه ۱۶ بر ۱۴ به سود ایران همراه شد. کره باز هم موفق شد کار را در امتیاز ۱۷ برابر کند و در امتیاز ۱۹ از ایران پیش افتاد تا کولاکوویچ تقاضای تایم استراحت دهد. در نهایت این ست با برتری ۲۵ بر ۲۲ به سود کره تمام شد.

 

ست دوم؛ ۲۵ بر ۲۳ به سود ایران

امتیاز نخست در این ست برای کره جنوبی ثبت شد. بازی درابتدا با برتری کره ای ها همراه بود اما در ادامه سرویس و دفاع خوب ملی پوشان باعث ایجاد ۴ اختلاف امتیاز شد تا نخستین تایم استراحت فنی با نتیجه ۸ بر ۴ به سود تیم ملی همراه شود. شاگردان کولاکوویچ در آبشار عملکرد خوبی داشتند و موفق شدند برتری خود را در زمین حفظ و دومین تایم استراحت فنی را نیز با پیروزی ۱۶ بر ۱۰ پشت سرگذاشتند. با شروع بازی کره موفق شد با کسب سه امتیاز متوالی اختلاف را کاهش دهد تا سرمربی تقاضای تایم استراحت دهد. این وقفه تاثیر گذار بود و مانع از امتیاز گیری کره شد. این ست اما با نتیجه ۲۵ بر ۲۳ به سود ایران تمام شد.

 

ست سوم؛ ۲۵ بر ۲۲ به سود ایران

امتیاز نخست در این ست به سود تیم ملی ثبت شد. درخشش سید محمد موسوی همانند ست دوم در دفاع ادامه داشت تا برتری برای ایران باشد و نخستین تایم استراحت فنی با نتیجه ۸ بر ۵ به سود ملی پوشان ایران رقم بخورد. دومین تایم استراحت فنی نیز با برتری ۱۶ بر ۱۲ تیم ملی ایران همراه شد. در نهایت این ست نیز با برتری ۲۵ بر ۲۲ به سود ایران تمام شد.

 

ست چهارم؛ ۲۵ بر ۲۲ به سود ایران

ایران در ابتدای این ست نیز فرصت پیشتازی به کره را نداد و نخستین تایم استراحت فنی را با نتیجه ۸ بر ۷ پیروز نزد سرمربی رفت. در ادامه ملی پوشان تا امتیاز ۱۳ برتری خود را حفظ کردند اما کره با کسب سه امتیاز متوالی در امتیاز ۱۴ از ایران پیش افتاد تا ایگور کولاکوویچ تقاضای تایم استراحت دهد. پس از این وقفه بازی در امتیاز ۱۴ برابر و وقت استراحت فنی با برتری ۱۶ بر ۱۵ کره جنوبی همراه شد. در پایان این ست هم طبق دو ست قبلی تیم ایران پیروز از زمین خارج شد.

در اواخر ست چهارم در حالی که ایران امتیاز ۱۹ را کسب کرد درگیری فیزیکی بین میلاد عبادی پور و لیبروی کره رخ داد که با وساطت سعید معروف و سایر بازیکنان ختم بخیر شد. کره و ایران هر دو با دریافت کارت قرمز مواجه شدند. این درگیری زمینه توقف ۱۰ دقیقه ای بازی شد چرا که ناظر بازی بر خلاف داور تاکید داشت ایران باید شروع کننده بازی باشد و این موضوع باعث تعویق در شروع مجدد بازی شد.

تیم ملی فردا برای قهرمانی در رقابت ها باید با برنده دیدار استرالیا و ژاپن رقابت کند.

در دیگر بازی تعیین کننده برای فینال دو تیم استرالیا و ژاپن از ساعت ۱۸:۳۰ مقابل هم صف آرایی خواهند کرد.

بیستمین دوره رقابت‌های والیبال قهرمانی آسیا با حضور ۱۶ تیم از ۲۲ شهریور ماه به میزبانی تهران آغاز شده است و تا ۳۰ شهریور ادامه دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۳ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied