شمانیوز
شما نیوز

ماجرای درخواست بخشش اسماعیلی از سوی استقلال

اخراج فرشید اسماعیلی، بازیکن استقلال در بازی با نفت مسجدسلیمان و محرومیت او از دربی واکنش‌های متعددی داشت و شاهد اختلاف نظر داوران و کارشناسان داوری در مورد کارت زرد دوم او و اخراجش بودیم تا جایی که باشگاه استقلال هم پس از بازی به اخراج بازیکنش رسما اعتراض کرد.

ماجرای درخواست بخشش اسماعیلی از سوی استقلال

به گزارش خبرنگارشمانیوز و به نقل از آخرین خبر: اخراج فرشید اسماعیلی، بازیکن استقلال در بازی با نفت مسجدسلیمان و محرومیت او از دربی واکنش‌های متعددی داشت و شاهد اختلاف نظر داوران و کارشناسان داوری در مورد کارت زرد دوم او و اخراجش بودیم تا جایی که باشگاه استقلال هم پس از بازی به اخراج بازیکنش رسما اعتراض کرد. انتظار می‌رفت پرونده اسماعیلی با توجه به حساسیت بالای دربی با قید فوریت در دستور کار کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال قرار بگیرد اما ظاهرا نه تنها فوریتی در کار نبوده بلکه روال عادی هم در مورد نامه استقلال طی نشده است. این موضوعی است که مدیرعامل استقلال دیروز به آن اشاره کرد و پرده از رازی بزرگ برداشت و اعلام کرد که نامه این باشگاه برای بخشیده شدن محرومیت فرشید اسماعیلی هنوز به دست کمیته انضباطی نرسیده است. به گزارش ورزش سه، امیرحسین فتحی در این باره به سایت باشگاه استقلال گفت: «ما صبح روز دوشنبه با ارسال نامه به فدراسیون فوتبال نسبت به محرومیت فرشید اسماعیلی اعتراض کردیم. باشگاه مثل اکثریت قاطع کارشناسان داوری و میلیون‌ها طرفدار فوتبال در ایران معتقد است که کارت زرد دوم اسماعیلی در بازی با نفت مسجدسلیمان که منجر به اخراج او شد، بر اثر اشتباه داور دریافت شده و این حق مسلم باشگاه استقلال است که معترض باشد.» او ادامه داد: «متاسفانه تا این لحظه نامه ما به دست کمیته انضباطی فدراسیون نرسیده! این نامه روز ۲۵ شهریور برای سازمان لیگ ارسال شد و در همان روز توسط آقای بهاروند به دبیرکل فدراسیون ارجاع داده شده؛ نامه‌ای به شماره ۹۸/۱۴۶۰ اما موضوع عجیب این است که تا به حال نامه به دست کمیته انضباطی نرسیده و این تعلل ابهام‌آمیز است!» مدیرعامل استقلال در پایان گفت: «ما تا لحظه آخر منتظر رفع محرومیت فرشید اسماعیلی خواهیم ماند و به طور مستمر پیگیر این پرونده هستیم.»

یک طرف ماجرا تغییر قانونی است که استقلالی‌ها به استناد به آن انتظار بخشش کارت زرد دوم فرشید اسماعیلی را دارند. استقلالی‌ها می‌گویند چرا در گذشته کارت زرد بازیکنان پرسپولیس تصحیح شده اما اکنون برای فرشید اسماعیلی این کار صورت نمی‌گیرد؟ در مقررات قبلی برابر بند ٣ ماده ٣١، اشتباهات واضح داور درباره کارت‌ها به هر نحو قابل تصحیح و اصلاح بود اما مقررات فعلی فقط ناظر بر اشتباه در هویت است. برای مثال اگر مرتضی تبریزی خطا کند و فرشید اسماعیلی کارت بگیرد قابل اصلاح است ولاغیر. در چنین شرایطی حتی اگر نامه استقلالی‌ها در کشوی جادویی دبیرکل جا مانده باشد و به کمیته انضباطی ارجاع داده نشده باشد ضرری متوجه استقلال و فرشید اسماعیلی نیست چراکه بر اساس ماده 14 قانون فعلی تشخیص داور بازی در مورد هویت بازیکن کارت‌گرفته اشتباه نبوده و او دقیقا به فرشید اسماعیلی کارت زرد دوم را نشان داده و سپس او را اخراج کرده است. اما طرف دیگر ماجرا اشتباه محتوایی و نوع درخواست نامه باشگاه استقلال است. با این‌که امیرحسین فتحی مدعی شده نامه اعتراض باشگاه استقلال از سوی دبیرکل فدراسیون فوتبال به کمیته انضباطی ارجاع نشده اما با نگاهی به محتوای نامه این باشگاه در خصوص فرشید اسماعیلی چند اشتباه فاحش در محتوا و درخواست دیده می شود. یکی از جهت شروع به رسیدگی شکایت شاکی است. حال سوال اینجاست آیا نامه استقلال را می توان شکایت فرض کرد؟ کدام اخطار مدنظر آن‌هاست؟ چه دقیقه‌ای از بازی؟ مستند اثبات ادعا؟ استقلال باید از بهاروند به عنوان رابط باشگاه‌ها و فدراسیون خواستار ارجاع به کمیته انضباطی می‌شد. بهاروند که نمی‌تواند رسیدگی کند. استقلال باید هزینه دادرسی واریز می‌کرد و اصل فیش را به کمیته انضباطی ارسال می‌کرد. آیا فیش ارسال شده است؟ اگر پاسخ منفی باشد با توجه به اشتباه محتوایی باید گفت در این زمینه قصور و کوتاهی متوجه باشگاه استقلال و نشان‌دهنده خلا بزرگ عدم حضور افراد کاربلد و خبره در این باشگاه است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied