شمانیوز
شما نیوز

باخت تیم ملی بسکتبال ایران مقابل اسپانیا

تیم ملی بسکتبال ایران در آخرین بازی خود از مرحله گروهی رقابت‌های جام‌جهانی ۲۰۱۹ چین به مصاف تیم ملی اسپانیا رفت که نتیجه را واگذار کرد.

باخت تیم ملی بسکتبال ایران مقابل اسپانیا

به گزارش خبرنگارشمانیوز و به نقل از ایسنا: از ساعت ۱۷:۰۰ امروز (چهارشنبه) ۱۳ شهریور ماه ۱۳۹۸، تیم ملی بسکتبال ایران در آخرین بازی خود از گروه C رقابت‌های جام‌جهانی ۲۰۱۹ چین،‌ در شهر گوآنگ‌ژو به مصاف تیم ملی اسپانیا مدعی کسب عنوان قهرمانی رفت که با نتیجه ۶۵ - ۷۳ نتیجه را واگذار کرد تا با سه باخت، به کار خود در دور گروهی پایان دهد.

ایران با ترکیب حامد حدادی، بهنام یخچالی، آرمان زنگنه، محمد جمشیدی و صمد نیکخواه بهرامی بازی را آغاز کرد. اسپانیا نیز بازی را با ترکیب اصلی خود آغاز کرد.

کوارتر اول: ۲۱ - ۱۸ اسپانیا

۵ امتیاز ابتدایی این بازی را پس از دفاع خوب ملی‌پوشان ایران، بهنام یخچالی از روی پرتاب ۳ امتیازی و جمشیدی از روی پرتاب ۲ امتیازی کسب کردند. ایران شروع فوق‌العاده‌ای داشت و ۱۰ امتیاز پیش افتاد تا اسپانیا تقاضای وقت استراحت کند. با درخشش جمشیدی در پرتاب ۳ امتیازی ایران ۱۵ - ۵ پیش افتاد.

در ادامه اسپانیا فاصله را در حالی با درخشش گسول کاهش داد که بازی ۱۶ - ۱۳ به سود ایران بود. ایران با درخشش حدادی در دفاع و حمله ۲۱ - ۱۴ پیشی گرفت. در حالی که اسپانیا سعی در به تساوی کشیدن بازی داشت، ایران با نتیجه ۲۱ - ۱۸ پیروز شد.

کوارتر دوم: ۳۱ - ۳۲ اسپانیا

با شروع بازی اسپانیا روی دو پرتاب خطا اختلاف را در حالی به دو امتیاز کاهش داد که ایران ۲۱ - ۱۹ پیش بود. از اواسط این کوارتر در حالی که ایران ۲۵ - ۲۳ پیش بود سعید مظفری جایگزین محمد جمشیدی شد. اسپانیا در نهایت با پرتاب سه امتیازی پائو ریباس ۲۶ - ۲۵ از ایران پیش افتاد.

با لو رفتن توپ توسط مظفری گارد راس اسپانیا توپ را وارد سبد کرد تا اسپانیا ۲۸ - ۲۵ پیش بیافتد. با سه امتیاز حدادی بازی ۲۸ - ۲۸ مساوی شد. در حالی که ایران در دفاع عملکرد خوبی داشت، با پرتاب سه امتیازی روبیو اسپانیا ۳۱ - ۲۸ بار دیگر پیش افتاد. با پرتاب دو امتیازی نیکخواه، ایران در امتیاز ۳۱ بازی را به تساوی کشید. در نهایت اسپانیا ۳۲ - ۳۱ پیروز نیمه نخست شد.

کوارتر سوم: ۵۳ - ۵۲ ایران

دو امتیاز نخست این کوارتر را اسپانیا توسط گسول کسب کرد. با پرتاب سه امتیازی حدادی ایران در امتیاز ۳۵ بازی را به تساوی کشید. بازی به صورت پایا پای ادامه داشت و ایران با پرتاب ۳ امتیای زنگنه ۴۳ - ۴۲ پیش افتاد. با درخشش گسول و روبیو اسپانیا ۵۰ - ۴۳ پیشی گرفت تا شاهین‌طبع تقاضای وقت استراحت کند.

با چند توپ ربای و درخشش حدادی زیر سبد، ایران در حالی فاصله را به سه امتیاز کاهش داد تا اسکاریولو در امتیاز ۵۳ - ۴۹ تقاضای وقت استراحت کند. با ورود تیم‌ها به زمین مشایخی دو امتیاز دیگر را کسب کرد تا ایران ۵۳ - ۵۲ پیش بیفتد.

کوارتر چهارم: ۶۵ - ۷۳ اسپانیا

اولین سه امتیاز این کوارتر را اسپانیا کسب کرد تا ۵۵ - ۵۳ بار دیگر پیش بیافتد. عملکرد خوب بازیکنان ایران همچنان ادامه داشت و تا همچنان تا ۴ دقیقه و ۳۳ ثانیه مانده تا پایان بازی ۶۲ - ۶۰ از اسپانیا پیش باشد.

در حالی که بازی در امتیاز ۶۵ مساوی بود، با بالا رفتن تعداد اشتباهات بازیکنان ایران در فاصله ۵۵ ثانیه مانده تا پایان بازی، اسپانیا ۷۰ - ۶۵ پیشی گرفت. با پرتاب سه امتیازی مارک گسول اسپانیا در نهایت ۷۳ - ۶۵ پیروز این بازی شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied