شمانیوز
شما نیوز

همه تغییرات لیست ویلموتس نسبت به کی‌روش

پنجم دی سال 1397 بود که کارلوس کی‌روش لیست نهایی تیم ملی برای حضور در جام ملت‌های آسیا را اعلام کرد.

همه تغییرات لیست ویلموتس نسبت به کی‌روش

به گزارش خبرنگارشمانیوز و به نقل از آخرین خبر:  پنجم دی سال 1397 بود که کارلوس کی‌روش لیست نهایی تیم ملی برای حضور در جام ملت‌های آسیا را اعلام کرد. این لیست که شامل 23 بازیکن می‌شد آخرین لیست کارلوس کی‌روش به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران بود. 5 ماه بعد مارک ویلموتس به عنوان سرمربی جدید تیم ملی کشورمان اولین لیست خود را برای بازی‌های دوستانه مقابل سوریه و کره‌جنوبی اعلام کرد که مطابق انتظار و با توجه به این‌که این مربی به تازگی کار خود را آغاز کرده بود بیشتر نفراتی را دعوت کرد که در یک سال گذشته به اردوها دعوت شده بودند. حالا بیش از 3 ماه از حضور ویلموتس در تیم ملی می‌گذرد و مسلما تفکرات و نقش او در لیست اخیر تیم ملی پررنگ‌تر از قبل است. با توجه به این مسئله بد نیست نگاهی داشته باشیم به تفاوت‌های آخرین لیست کی‌روش با آخرین لیست مارک ویلموتس برای اولین بازی ایران در انتخابی جام‌جهانی 2022 قطر.

دروازه‌بان: 2 تغییر

علیرضا بیرانوند، امیر عابدزاده و پیام نیازمند دروازه‌بان‌هایی بودند که کی‌روش با خود به امارات برد. حالا ویلموتس در جدیدترین لیست خود روی نام عابدزاده و نیازمند خط قرمز کشیده تا 2 دروازه‌بان جدید در اولین سفر آسیایی تیم ملی با هدایت ویلموتس مسافر هنگ‌کنگ شوند. بیرانوند مثل زمان کی‌روش دروازه‌بان اول تیم ملی خواهد بود و این بار مظاهری و حسینی او را همراهی می‌کنند.

خط دفاع: 3 تغییر

مجید حسینی، پورعلی‌گنجی، کنعانی‌زادگان، سیاوش یزدانی، میلاد محمدی، محمد نادری، وریا غفوری و رامین رضاییان مدافعانی هستند که در لیست ویلموتس برای بازی مقابل هنگ‌کنگ دیده می‌شوند. در آخرین لیست کارلوس کی‌روش نام پژمان منتظری، روزبه چشمی و احسان حاج‌صفی را هم در بین مدافعان می‌دیدیم اما این بار منتظری و چشمی دعوت نشدند و نام حاج‌صفی هم در بین هافبک‌ها دیده می‌شود. به جای این 2 بازیکن سیاوش یزدانی و محمد نادری در صف مدافعان تیم ملی قرار گرفته‌اند. رضاییان، غفوری، کنعانی‌زادگان، پورعلی‌گنجی، حسینی و محمدی نفرات ثابت دفاعی در لیست کی‌روش و ویلموتس هستند.

خط هافبک: 3 تغییر

احمد نوراللهی، علی کریمی، امید ابراهیمی، مسعود شجاعی، مهدی ترابی، احسان حاج‌صفی، اشکان دژاگه، وحید امیری و علیرضا جهانبخش در لیست مارک ویلموتس به عنوان هافبک‌های تیم ملی معرفی شده‌اند. تمامی این نفرات در لیست کارلوس کی‌روش هم حضور داشتند و حالا علی کریمی هم به این لیست اضافه شده است. حاج‌صفی نیز در لیست کی‌روش در بین مدافعان قرار داشت و حالا نام او در بین هافبک‌ها دیده می‌شود. مهدی ترابی نیز نامش از خط حمله به لیست هافبک‌ها اضافه شده تا در این خط شاهد 3 تغییر باشیم.

خط حمله: 2 تغییر

سردار آزمون، کریم انصاری‌فرد، مهدی طارمی و اللهیار صیادمنش 4 مهاجم لیست ویلموتس هستند. به این ترتیب به نسبت آخرین لیست کی‌روش سامان قدوس تنها غایبی است که در لیست اخیر تیم ملی نامش دیده نمی‌شود و صیادمنش جای ستاره محروم تیم ملی را گرفته است. مهدی ترابی نیز دیگر تغییر خط حمله است که نامش از بین مهاجمان به هافبک‌ها منتقل شده است.

تغییرات در یک نگاه

امیرعابدزاده، پیام نیازمند، پژمان منتظری، روزبه چشمی و سامان قدوس، 5 بازیکنی هستند که در آخرین لیست کی‌روش برای جام ملت‌ها حضور داشتند اما در سفر به هنگ‌کنگ ملی‌پوشان را همراهی نمی‌کنند. در مقابل مظاهری، حسینی، سیاوش یزدانی، صیادمنش و محمد نادری بازیکنانی هستند که در مقایسه به آخرین لیست کی‌روش به تیم ملی اضافه شده‌اند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied