شمانیوز
شما نیوز

لیگ جهانی کاراته - توکیو؛

صعود بهمنیار به دیدار نهایی

پنحمین دوره رقابتهای لیگ جهانی کاراته با صعود نماینده سبک وزن تیم بانوان کشورمان به دیدار نهایی در توکیو آغاز شد.

صعود بهمنیار به دیدار نهایی

به گزارش خبرنگار شمانیوز وبه نقل از خبرنگار مهر، پنحمین دوره رقابتهای لیگ جهانی کاراته صبح امروز با حضور ۶۴۹ کاراته کا از ۷۹ کشور به میزبانی ژاپن در سالن «نیپون بودوکان» شهر توکیو آغاز شد.

در وزن ۵۰- کیلوگرم زنان سارا بهمنیار نماینده کشورمان با کسب ۵ پیروزی متوالی به دیدار نهایی راه یافت.

بهمنیار کار خود را با پیروزی ۳ بر صفر برابر «جلنا پنهار» از کرواسی آغاز کرد و در ادامه ۸ بر صفر «مادوری پوانسن» از مالزی، ۴ بر ۳ «آیاکا تادانو» از ژاپن، و «باخرینیسو باباروا» از ازبکستان را پس از تساوی ۲ - ۲ با قانون «سنشو» شکست داد و به نیمه نهایی راه پیدا کرد. بهمنیار در این مرحله نیز ۵ بر صفر «پونگ کو» از چین تایپه را از پیش رو برداشت به مبارزه پایانی راه پیدا کرد. وی برای کسب مدال طلا روز یکشنبه به مصاف «الکساندر ریچی» از فرانسه خواهد رفت.

در وزن ۶۰- کیلوگرم مجید حسن نیا بعد از یک دور استراحت، ۴ بر ۲ «بروس داگلاس» قهرمان و نایب قهرمان جهان از برزیل را شکست داد و در ادامه ۳ بر صفر «استفانوس ژینوس» از یونان و یک بر صفر (در هانتی- رأی داوران) «صدرالدین سایماتوف» از ازبکستان را از پیش رو برداشت. وی در نیمه نهایی ۶ بر صفر نتیجه را به «دارخان اسدیلوف» از قزاقستان واگذار کرد و به دیدار رده بندی رفت.

در وزن ۶۷- از میان چهار نماینده ایران تنها سیدعلی کریمی شانس را دارد که در گروه شانس مجدد برای کسب مدال برنز مبارزه کند. سیدعلی کریمی هم ابتدا ۲ بر صفر «میلوژ سابیکی» از لهستان و سپس با استفاده از قانون «سنشو» (امتیاز نخست) «ایکبولجان اوزاکوف» از ازبکستان را شکست داد و در ادامه با رأی داوران برابر «بوراک اویگور» از ترکیه باخت. با صعود این حریف به دیدار نهایی، کریمی شانس کسب مدال برنز را در گروه شانس مجدد دارد.

امیر مهدی زاده دور نخست با رأی داور (هانتی) برابر «برونو تکسیرا» از برزیل به پیروزی دست یافت و سپس یک بر صفر نتیجه را به «سوچیرو ناکانو» از ژاپن واگذار کرد. با صعود این ژاپنی به مبارزه نهایی، مهدیزاده به گروه شانس مجدد رفت. امیررضا میرزایی دیگر نماینده کشورمان در این وزن ابتدا مقابل «جردن نووس» از لوکزامبورگ سه بر یک صاحب پیروزی شد و در ادامه را رأی داوران به «مارسل تادیسی» از مجارستان باخت و حذف شد.

هامون درفشی پور بعد از کسب دو پیروزی برابر «ماتج هومولا» از اسلواکی با نتیجه ۸ بر صفر، و «عبدالرحمن المصطفی» از اردن با نتیجه ۶ بر ۳، دور سوم ۲ بر یک نتیجه را به «علی الساوی» از مصر واگذار کرد و از جدول کنار رفت.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied