شمانیوز
شما نیوز

ساعت بازی رئال مادرید و پاریسن ژرمن چهارشنبه | 27 شهریور

تیم‌های پرستاره پایتخت فرانسه و اسپانیا امشب در یکی از حساس‌ترین بازی‌های هفته نخست لیگ قهرمانان به مصاف هم خواهند رفت.

ساعت بازی رئال مادرید و پاریسن ژرمن چهارشنبه | 27 شهریور
به گزارش شمانیوز به نقل از خبرورزشی ، امشب از ساعت ۲۳:۳۰ در ورزشگاه پارک‌دوپرنس، پاری‌سن‌ژرمن میزبان رئال‌مادرید خواهد بود، در حالی که هر دو تیم بسیاری از ستاره‌های‌شان را به دلایل مختلف در اختیار نخواهند داشت. این دیدار از گروه A را آنتونی تیلور قضاوت خواهد کرد.

 

پاری‌سن‌ژرمن؛ گذر از حواشی
خریدن ستاره‌های گرانقیمت بیش از اینکه پاری‌سن‌ژرمن را به موفقیت برساند برای این تیم حاشیه ساخته است. گران‌ترین بازیکن جهان یعنی نیمار با دردسرهایش اتفاق‌های عجیبی را رقم زده و هواداران پاری‌سن‌ژرمن بدجور از دست او شاکی هستند. می‌توانیم مدعی شویم که عدم حضور نیمار چندان هم به ضرر پاری‌سن‌ژرمن نیست. توهین‌های هواداران در آخرین بازی برابر استراسبورگ به نیمار با وجود اینکه گلی دیدنی در واپسین ثانیه‌ها زد، عجیب بود. در هر صورت توخل باید امشب بدون مثلث خط حمله تیمش را به مصاف حریفی بفرستد که معمولاً برابرش ناکام بوده‌اند. آمار خوب پاریسی‌ها در خانه امیدواری ایجاد می‌کند. از طرفی با حضور ایکاردی و دی‌ماریا میزبان چندان هم بی‌ستاره نیست. شاید این فرصت خوبی برای ایکاردی باشد که حواشی‌اش در اینتر را به دست فراموشی بسپارد. در هر صورت می‌توان گفت که مهره‌هایی که امشب در ترکیب پاری‌سن‌ژرمن قرار می‌گیرند برای شروعی خوب در فصل جدید انگیزه دارند.

 

رئال‌مادرید؛ این گوی و این میدان
فصل عجیب کهکشانی‌ها که تمام شد زیدان شروع کرد به خانه‌تکانی. چند ستاره خرید تا با حضور آن‌ها به تدریج تیمش را متحول کند. تیمی که ۳ فصل متوالی قهرمان لیگ قهرمانان شده بود باید تغییر کند و دیگر با فرمول قبلی نمی‌توان موفق شد. در لالیگا شروع مطلوبی نداشته‌اند، اما هنوز همه‌چیز از دست نرفته است. رقبا هم می‌بازند و فرصت برای رسیدن به صدر هست، اما داستان لیگ قهرمانان اروپا همیشه برای زیدان متفاوت بوده و خواهد بود. او حتی وقتی رئال در لالیگا هم ناموفق بود هم تیمش را به فینال و قهرمانی لیگ قهرمانان می‌رساند. شاید از امشب داستان رئال‌مادریدِ جدید شروع شود. فصل جدید کهکشانی‌ها که آن را با عنوان «کهکشانی‌های ۳» در رسانه‌ها می‌شناسند رسماً شروع خواهد شد و رئالی‌ها امیدوارند پایان این فصل خوش باشد. اگرچه در دفاع با غیبت راموس و مارسلو کمی دردسر خواهند داشت، اما آزار در کنار بیلِ به اوج برگشته و بن‌زمای همیشه گلزن می‌توانند ورق را به سود رئال برگردانند. لیگ قهرمانان بهترین میدان برای زیزو است تا نشان دهد تیمش در اروپا همیشه آقایی می‌کند.

 

آخرین جدال
فصل ۲۰۱۸-۲۰۱۷ در یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان این دو تیم به یکدیگر برخورد کردند. بعد از برد ۳ بر یک رئال در بازی رفت، بازی برگشت در پاریس را هم اسپانیایی‌ها ۲ بر یک بردند. رونالدو و کاسمیرو گل‌های رئال را زدند و کاوانی تنها گل پاری‌سن‌ژرمن را به ثمر رساند.

 

آمار بازی
۸) در مجموع ۸ مرتبه پاریسی‌ها و مادریدی‌ها به مصاف هم رفته‌اند که ۲ بازی را پاری‌سن‌ژرمن برده و ۴ بازی را رئال‌مادرید
۴) در ۴ بازی آخر پاری‌سن‌ژرمن و رئال‌مادرید در لیگ قهرمانان، کهکشانی‌ها ۳ بازی را از حریف پرستاره فرانسوی برده‌اند و یک بازی هم مساوی شده است.


۳) پاری‌سن‌ژرمن که با سرمایه‌گذاری کلان قصد موفق شدن در لیگ قهرمانان را داشته در ۳ فصل اخیر در یک‌هشتم نهایی حذف شده است.
۹) فصل قبل پس از ۹ سال رئال‌مادرید پیش از رسیدن به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان حذف شد. در این مدت ۴ مرتبه هم کهکشانی‌ها قهرمان شده بودند.
۴۶) زین‌الدین زیدان در دوره اول مربیگری‌اش در رئال‌مادرید آماری نزدیک به ۷۰ درصد پیروزی را ثبت کرده بود، اما این آمار در دوره دوم مربیگری او به ۴۶ درصد کاهش پیدا کرده است.


۵۰) رئال‌مادرید برای پنجاهمین فصل در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا رقابت خواهد کرد که بیش از هر تیم اروپایی دیگری است.
۱۵) آخرین شکست خانگی پاریسی‌ها در لیگ قهرمانان به سال ۲۰۰۴ برمی‌گردد که در آخرین بازی مرحله گروهی به زسکامسکو باختند.

 

مصدومان و محرومان
نیمار محروم است و با وجود بازگشت به اردوی تیم در این بازی حاضر نخواهد بود. بدشانسی دیگر توخل عدم حضور کیلیان امباپه است و در کنار او ادینسون کاوانی هم احتمالاً حضور نخواهد داشت تا مثلث خط حمله پاری‌سن‌ژرمن غایب باشند. یولیان دراکسلر و تیلو کرر، آلمانی‌های پاری‌سن‌ژرمن هم به‌دلیل مصدومیت در این بازی حضور نخواهند داشت. لوکا مودریچ، مارکو آسنسیو و ایسکو مصدوم بودند و شرایط براهیم دیاس هم مشخص نبود تا اینکه مارسلو هم به این جمع اضافه شد. سرخیو راموس و ناچو فرناندس هم محروم هستند تا کمی شرایط برای زیدان سخت شود و در دفاع مشکلاتی داشته باشد.

 

ترکیب احتمالی دو تیم
پاری‌سن‌ژرمن: ناواس، داگبا، سیلوا، مارکینیوس، کورزاوا، گِیه، وراتی، سارابیا، اِررا، دی‌ماریا و ایکاردی
رئال‌ مادرید: کورتوا، کارواخال، واران، میلیتائو، اودریوسولا، خامس، کاسمیرو، کروس، بیل، آزار و بن‌زما

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied