شمانیوز
شما نیوز

قیمت میلگرد در بازار آهن

قیمت روز میلگرد در بازار آهن | راه ساده برای فهمیدن قیمت روز آهن

قیمت روز میلگرد در بازار آهن | راه ساده برای فهمیدن قیمت روز آهن

قیمت روز میلگرد در بازار آهن | راه ساده برای فهمیدن قیمت روز آهن

قیمت میلگرد در بازار آهن

بدون شک میلگرد یکی از پرکاربردترین فرآورده‌های فولادی است که در عمران و شهرسازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. کمتر ساختمانی را می‌توان پیدا کرد که در آن میلگردهای فولادی سخت دیده نشود و از این فرآورده کمک نگیرد. به همین دلیل نیز ساختمان‌سازان و افراد فعال در پروژه‌های عمرانی به شدت با میلگرد و بازار آن درگیر هستند. به طوری که بسیار به قیمت روز میلگرد نیاز دارند تا بتوانند هزینه‌های ساخت را تخمین بزنند. در این مطلب قصد داریم به شما بگوییم که چگونه می‌توان از قیمت روز میلگرد مطلع شد. همچنین با عوامل موثر روی قیمت آهن آشنا خواهید شد.

 

چگونه می‌توان از قیمت روز آهن مطلع شد؟

اولین و قدیمی‌ترین راهی که می‌توانید با آن قیمت روز میلگرد در بازار امروز را بفهمید، مراجعه به بازار آهن است. با این روش‌ می‌توانید از توزیع کنندگان آهن کمک بگیرید تا قیمت روز میلگرد را به شما اعلام کنند. اما این روش معایبی نیز به همراه دارد که عبارتند از:

  • نوسان قیمتی یک میلگرد مشخص در بین توزیع کنندگان مختلف
  • عدم موجودی میلگردهای برخی از کارخانه‌ها
  • هدر دادن وقت و مراجعه حضوری
  • اعلام قیمت بالاتر به دلیل وجود واسطه‌ها

مراجعه به بازار آهن و استفاده از این روش، قطعا برای افراد زیادی امکان‌پذیر نیست؛ زیرا زمان کافی برای مراجعه به بازار آهن را ندارند. همچنین در برخی از شهرهای کشور بازار آهن بزرگی وجود نیست و عملا نمی‌توان از قیمت برخی میلگردها اطلاع پیدا کرد. به همین دلیل بهتر است از روش‌های جدید مانند استفاده از سایت‌های فروش آهن کمک بگیرید. در انتهای مطلب نیز با یکی معتبرترین سایت‌های موجود برای استعلام قیمت آشنا خواهید شد.

  

میلگرد

 

عواملی که روی قیمت میلگرد موثر هستند

فرض کنید باز هم بخواهید از روش‌های قدیمی برای اطلاع از قیمت استفاده کنید. برای مثال بخواهید به بازار بروید و قیمت میلگرد در بنگاه تهران را مشاهده کنید. در هنگام انجام این کار باید مشخصات میلگرد مورد نظرتان را بدانید تا بتوانید قیمت‌ها را به طور دقیق‌تر مشاهده کنید؛ زیرا قیمت میلگرد با توجه به مشخصات آن تغییر خواهد کرد. در این بخش از مطلب قصد داریم عواملی را در مشخصات فنی میلگرد معرفی کنیم که روی قیمت تاثیر زیادی می‌گذارند.

گرید میلگرد

اولین و مهم‌ترین عاملی که روی قیمت میلگرد تاثیر می‌گذارد، گرید میلگرد است. در حال حاضر کارخانه‌های فولاد کشور میلگردهای خود را با گریدها A1، A2، A3 و  A4 تولید می‌کنند. همچنین این گریدها روی قیمت تاثیر مستقیمی خواهند گذاشت. برای مثال اگر دو میلگرد با سایز یکسان را انتخاب کرده‌اید و یکی از آن‌ها قیمت بیشتری دارد، احتمالا با گرید بالاتری ساخته شده است. البته که در بخش‌های بعدی مطلب این گریدها را به طور کامل معرفی خواهیم کرد.

کارخانه تولید کننده

خوشبختانه با پیشرفت صنایع فولادی کشور می‌توان کارخانه‌های زیادی را پیدا کرد که مشغول به تولید میلگرد در گریدهای مختلف هستند. البته که به دلایل خاصی میلگردهای مشابه‌ای که در کارخانه‌های گوناگون تولید می‌شوند، با یکدیگر اختلاف قیمت جزئی دارند.

 

 میلگرد

 

گاهی مواقع میلگردهای خاص یک کارخانه خاص در بازار کمیاب می‌شوند. به همین دلیل قیمت آن در بازار بیشتر شده و از تولید سایر کارخانه‌ها پیشی می‌گیرند. همچنین عواملی مانند فاصله کارخانه تا خطوط ترانزیت و هزینه حمل نیز قیمت را تغییر می‌دهند.

استاندارد ساخت

بیشتر کارخانه‌های تولید میلگرد کشور از استانداردهای روسی استفاده می‌کنند. به همین دلیل نیز میلگردها با گریدهای A به فروش می‌رسند. جالب است بدانید که این استانداردها بسیار روی میزان مقاومت کششی و تنش گسیختگی تاثیر مستقیمی می‌گذارند. طبیعی است که میلگردهای دارای استانداردهای ویژه و مقاومت بالا قیمت بیشتری دارند و در پروژه‌های عمرانی تخصصی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

سایز میلگرد

اگر اندکی با بازار میلگرد کشور درگیر شده باشید، می‌دانید که میلگردها با سایزهای مختلف به فروش می‌رسند. به طور کلی سایز میلگردهای تولیدی بین 8 تا 32 متغیر است. همچنین توصیه می‌کنیم که قیمت میلگرد مورد نظرتان را با توجه به سایز استعلام بگیرید. برای مثال اگر به دنبال قیمت میلگرد اهواز با سایز 18 هستید، سایز را به هیچ عنوان فراموش نکنید؛ زیرا میلگردهای اهواز با سایزهای مختلف قیمت گوناگونی دارند.

نوع آج

میلگردها به صورت ساده و آج‌دار ساخته می‌شوند که هر کدام قیمت متفاوتی دارند. به طور کلی نیز میلگردهای آج‌دار دارای قیمت بیشتری هستند. ناگفته نماند که نوع آج نیز روی قیمت تاثیرگذار خواهد بود. برای مثال میلگردهای دارای آج پیچیده که در راه سازی استفاده می‌شوند، به مراتب از میلگردهای آج مورب گران‌تر هستند و مقاومت بیشتری دارند. 

 

 آهن

 

 

معرفی انواع گرید میلگرد و کاربردهای آن

شاید شما هم ندانید که این اختلاف قیمت قابل توجه در میلگردها با گریدهای به چه علتی به وجود می‌آید. به همین دلیل در این بخش از مطلب قصد داریم ویژگی‌های هر گرید را معرفی کنیم تا بدانید چرا هزینه بیشتری بابت خرید میلگرد می‌پردازید.

میلگرد نرم بدون آج

زمانی که به لیست قیمت میلگردها نگاه می‌کنید، میلگردهای A1 را خواهید دید که قیمت کمتری نسبت به سایر میلگردها دارند. این دسته از میلگردها اصطلاحا نرم هستند و روی آن‌ها هیچ آجی را نخواهید دید. همچنین امکان جوش‌کاری یا خم‌کاری روی این میلگردها وجود دارد.

میلگردهای آج‌دار ساده نیمه سخت

میلگردهای دارای گرید A2 جزو میلگردهای پرفروش بازار آهن هستند و با آج مارپیچ ساخته می‌شوند. به همین زمانی که میلگرد را از کنار نگاه می‌کنید، آج‌ها را به صورت مورب می‌بینید. این دسته از میلگردها در هنگام بتن ریزی بهترین عملکرد را از خود نشان می‌دهند. همچنین توصیه می‌شود که روی این میلگردها هیچگونه جوش‌کاری انجام نشود.

میلگردهای دارای آج پیچیده

افرادی که قصد دارند میلگردهای مناسبی را برای پروژه‌های نسبتا بزرگ خریداری کنند، به سراغ میلگردهای دارای گرید A3 می‌روند. آج‌های این میلگردها به صورت جناقی ساخته شده‌اند تا تحمل تنش بالاتر رود. بدیهی است که این میلگردها به دلیل ساختار و آلیاژ خاص نیز گران‌تر هستند.

 

میلگرد

 

با تهران آهن قیمت روز میلگرد را با چند کلیک ببینید

اگر می‌خواهید قیمت روز میلگرد در تهران را فقط با چند کلیک ببینید، از سایت تهران آهن کمک بگیرید. در این سایت لیست کاملی از میلگردهای تولید سراسر کشور با گریدهای مختلف را خواهید دید. همچنین این سایت خدمات جانبی ارزشمندی را در زمینه آهن ارائه می‌کند. به همین دلیل اگر قصد خرید آهن یا انواع میلگرد را دارید، به هیچ عنوان این سایت را از دست ندهید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied