شمانیوز
شما نیوز

قیمت روز سکه و طلا

قیمت سکه و طلا در بازار امروز با تغییراتی مواجه شد که درادامه قیمت انواع سکه و طلا را در بازار مشاهده می کنید.

قیمت روز سکه و طلا

قیمت سکه و طلا در بازار امروز اعلام شد. قیمت سکه و طلا در بازار تهران امروز چقدر است؟ قیمت سکه و طلا در بازار افزایشی شد. قیمت سکه و طلا در بازار  نرخ جدیدی امروز به ثبت رساند که در ادامه این گزارش قیمت سکه و طلا در بازار امروز را بخوانید.

 بازار طلا و سکه نیز از این کاهش قیمت ارز متاثر شد و در این ساعت، سکه امامی  به کانال ۱۱میلیون تومان بازگشت و در قیمت ۱۱میلیون و ۹۶۰هزارتومان معامله می‌شود. نیم سکه نیز  ۶میلیون و ۷۳۰هزارتومان قیمت خورده است. همچنین ربع سکه، ۳میلیون و ۷۵۰هزارتومان و سکه یک گرمی نیز، ۲میلیون و ۲۷۱هزارتومان قیمت خورده است.  هر گرم طلای ۱۸عیار نیز، یک میلیون و ۱۹۳هزارتومان و اونس جهانی طلا نیز، ۱۸۰۷دلار قیمت خورده است.

بازار طلا و سکه امروز تقریبا با ثبات بود و قیمت‌ها تغییر چندانی نداشتند.  بازار طلا و سکه امروز تقریبا با ثبات بود و قیمت‌ها تغییری نداشتند. در این ساعت از معاملات، قیمت سکه امامی به ۱۱میلیون و ۸۳۲هزارتومان رسیده است و نسبت به روز گذشته تغییر چندانی نداشته است.  نیم سکه نیز همچنان مانند معاملات صبح در قیمت ۶میلیون و ۷۰۰هزارتومان باقی مانده است اما نسبت به دیروز اندکی کاهش را نشان می‌دهد. اما ربع سکه در قیمت ۳میلیون و ۷۳۰هزارتومان معامله می‌شود و نسبت به دیروز تغییر قیمتی نداشته است.

سکه یک گرمی در قیمت ۲میلیون و ۲۶۲هزار تومان معامله می‌شود در حالی که روز گذشته این سکه، ۲میلیون و ۲۶۵هزارتومان قیمت خورده بود.  هر گرم طلای ۱۸عیار نیز، با قیمت یک میلیون و ۱۱۷هزارتومان معامله می‌شود. هرگرم طلای ۱۸عیار روز گذشته در قیمت یک میلیون و ۱۷۲هزارتومان خرید و فروش می‌شد.

حباب سکه چقدر است؟

حباب انواع سکه نیز نسبت به صبح و همچنین روز گذشته ثابت مانده و تغییری نداشته است. به این ترتیب حباب سکه امامی در محدود ۵۲۱هزارتومان باقی مانده است. حباب نیم سکه نیز یک میلیون و ۴۵هزارتومان است. همچنین ربع سکه ۹۰۰هزارتومان حباب دارد و هر سکه یک گرمی ۸۶۸هزارتومان حباب قیمتی دارد.

قیمت طلا و سکه در بازار همپای قیمت ارز از ابتدای هفته کاهشی شد و پس از اینکه قیمت دلار به ثبات رسید و در کانال ۲۶هزارتومان آرام گرفت؛ قیمت طلا و سکه نیز تغییری نداشته است. 

فعالان این بازار معتقدند انتظار کاهش بیشتر قیمت‌ها میان معامله‌گران وجود دارد اما نزدیک شدن به ایام پایانی سال و همچنین کاهش اندک قیمت‌ها باعث شده که تقاضا در بازار نسبت به روزهای گذشته بالاتر برود؛ موضوعی که عدم کاهش حباب سکه با وجود کاهش قیمت حاکی از افزایش تقاضا است.

قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات دیروز با ۰.۳۳ درصد کاهش به ۱۷۹۱ دلار و ۵۳ سنت رسید.  در حالی که قرار است نرخ بهره در آمریکا افزایش یابد و این موضوع سبب افزایش ارزش دلار شده و جذابیت طلا برای سرمایه گذاران را کاهش داده است، قیمت فلز زرد روز جمعه کاهش داشت و در مسیر بدترین عملکرد هفتگی از اواخر نوامبر قرار گرفت.

قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات دیروز با ۰.۳۳ درصد کاهش به ۱۷۹۱ دلار و ۵۳ سنت رسید. اوایل دیروز قیمت طلا تا پایین ترین رقم ۶ هفته اخیر یعنی ۱۷۷۹ دلار و۲۰ سنت افت داشت و در مسیر ثبت کاهش هفتگی حدودا ۲.۵ درصدی قرار گرفت.

 ادوارد مویا تحلیلگر بازار طلا در موسسه اوآندا گفت: «فضای فعلی بازار خیلی به ضرر طلاست. سرمایه گذاران در حال مد نظر قرار دادن انقباضی شدن سیاست پولی فدرال رزرو هستند و قیمت طلا از رقم ۱۸۰۰ دلار پایین تر آمده است.»

بالا رفتن نرخ بهره در آمریکا هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا را افزایش می دهد. انتظارها برای افزایش نرخ بهره همچنین سبب شده تا دلار در مسیر ثبت بهترین عملکرد هفتگی طی ۷ ماه گذشته قرار گیرد و موجب گرانتر شدن طلا برای خریدارانی شود که از ارزهای غیردلاری استفاده می کنند.

اما به گفته اوله هانسن تحلیلگر ساکسو بانک، با توجه به افزایش نوسانات در بازارهای بورس و در حالی که بازار در حال وفق دادن خود با فضای جدید افزایش نرخ بهره است، بازار طلا به عنوان محل امنی جهت در امان نگه داشتن دارایی ها از نرخ بالای تورم مجددا مورد توجه قرار خواهد گرفت.

شورای جهانی طلا پیش بینی کرده تقاضا برای طلا، شمش های کوچک و سکه های طلا در سال ۲۰۲۲ بالا باقی خواهد ماند و این افت قیمت طلا را محدود تر خواهد کرد. این شورا انتظار دارد بانک های مرکزی جهان با شتابی آهسته تر به خرید طلا ادامه دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied