شمانیوز
شما نیوز

پیش بینی عجیب از قیمت سکه

تحلیل گران فنی باور دارند، در صورت تثبیت سکه بالای محدوده ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی، این فلز ارزشمند به سوی مقاومت ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی حرکت خواهد کرد.

پیش بینی عجیب از قیمت سکه

قیمت سکه در چند وقت اخیر دچار نوسان است .قیمت سکه بسته بسته به قیمت دلار و نفت و خیلی از مسائل دیگر تغییر می کند.قیمت سکه روزانه اعلام می شود و قیمت سکه بهار آزادی و سکه امامی باهم فرق می کند.قیمت سکه در هفته های گذشته به حدی بالا رفته بود که کسی دست به خرید نمیزد.قیمت سکه در حال حاضر دستخوش مذاکرات است.

تحلیل گران فنی باور دارند، در صورت تثبیت سکه بالای محدوده ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی، این فلز ارزشمند به سوی مقاومت ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی حرکت خواهد کرد.

تحلیل گران فنی باور دارند،  در صورت تثبیت سکه بالای محدوده ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی، این فلز ارزشمند به سوی مقاومت ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی حرکت خواهد کرد.

به گفته فعالان، مهم ترین عاملی که زمینه ساز رشد قیمت سکه شد، افزایش بهای اونس طلا در بازارهای جهانی بود. اونس طلا دیشب بالای محدوده هزار و ۸۶۰ دلار قرار گرفت و این موضوع موجب شد که در بازار پشت خطی تمایل به خرید سکه بیشتر شود. به گفته فعالان بالا رفتن احتمال حمله روسیه به اوکراین یکی از مهم ترین عواملی است که میزان خرید در بازارهای جهانی را بالا برده است. برخی از معامله گران اعتقاد دارند که با ریسک حمله روسیه هم چنان احتمال افزایش قیمت طلای جهانی وجود دارد. این موضوع موجب می شود که جذابیت خرید سکه بیشتر شود.

افزایش بهای طلا در بازار پشت خطی موجب شد که ارزش ذاتی سکه نیز به صورت معناداری رشد پیدا کند و به بالای محدوده ۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان برود. با افزایش ارزش ذاتی سکه میزان حباب این فلز گران بها نیز تا حدی کاهش پیدا کرده است. کاهش حباب می تواند زمینه ساز وورد معامله گران باتجربه تر به بازار شود.

آن ها باور دارند که معافیت های تحریمی آمریکا سیگنال مثبتی در مورد احیای برجام بود ولی هم زمان عنوان شد که آمریکا قرار نیست برای لغو ماندگار تحریم ها تضمینی بدهد و این موضوع می تواند کاهشی های بازار را کمی محتاط تر کند.

پیش بینی قیمت سکه

تحلیل گران فنی بارها عنوان کرده اند که در صورت از دست رفتن حمایت ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، احتمال افت قیمت فلز گران بهای داخلی تا محدوده ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان نیز وجود دارد. به گفته برخی فعالان در صورتی که در روز جاری،‌ برای معامله گران محرز شود که نوسان کاهشی انتهای روز دوشنبه هیجانی نبوده است، فشار فروش ها بیشتر خواهد شد و حرکت به سوی حمایت بزرگ ۱۱میلیون و ۸۰۰ هزار تومان آغاز خواهد شد.

در حالی که در شب گذشته برخی معامله گران بر روی افزایش حباب سکه و انتشار اخبار مثبت از مذاکرات وین تاکید داشتند، گروه دیگری باور داشتند که حملات صورت گرفته به خاک امارات می تواند فضای منطقه را متشنج کند. آن ها انتظار دارند که در شرایط تشنج،‌ تقاضا برای خرید سکه و طلا افزایش پیدا کند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied