شمانیوز
شما نیوز

کارت هدیه بنزینی دولت به مردم؟

زمزمه افزایش قیمت بنزین یا به عبارت دیگر تغییر روند تخصیص یارانه بنزین منتشر شده است و همین امر نشان می‌دهد دولت سیزدهم برای تغییر معادلات در این حوزه گام برداشته است.


کارت هدیه بنزینی دولت به مردم؟

قیمت بنزین را در گفتگویی برابر با بیست هزار تومان اعلام کرده و گفته است بنزین در این شرایط به قیمت سه هزار تومان به مردم فروخته می‌شود. تغییر قیمت بنزین از سال ۱۳۵۷ تا کنون، همواره با حساسیت‌های فراوانی از سوی دولت و مجلس و مردم صورت گرفته است و در مواردی تغییر قیمت بنزین به اعتراضات خیابانی نیز منجر شده است.آبان ماه سال ۱۳۹۸، نزدیکترین تجربه تغییر قیمت بنزین است که با اتفاقات بسیار ناراحت کننده‌ای برای افکار عمومی و جامعه ایران همراه بود. حالا، اما زمزمه افزایش قیمت بنزین یا به عبارت دیگر تغییر روند تخصیص یارانه بنزین منتشر شده است و همین امر نشان می‌دهد دولت سیزدهم برای تغییر معادلات در این حوزه گام برداشته است.

یارانه بنزین کی واریز می شود

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی با بیان اینکه تخصیص سهمیه بنزین به افراد در مرحله مطالعه است، گفت: با شرایطی که وجود دارد، ورود LPG به سبد سوخت خودروها امکان پذیر نیست.

جلیل سالاری، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بحث ورود LPG به سبد سوخت خودروها چند چالش دارد که یکی بحث نظام قیمت‌گذاری است.

وی افزود: طبیعتا با شیوه قیمت‌گذاری که امروز در کشور است، موضوع رقابت اتفاق نمی‌افتد؛ اگر ما بخواهیم بین سبد سوخت از نظر ارزش حرارتی و شاخص کیفی و هزینه‌های تولید و انتقال را در نظر بگیریم، بین LPG ، CNG و بنزین، به این صورت نمی تواند زمینه رقابتی اتفاق بیفتد.

معاون وزیر نفت تصریح کرد: نکته دوم تبدیل ناوگان هست که باید مورد توجه قرار گیرد و نکته سوم سطح دسترسی و امکان انتقال از مبادی تولید به مبادی مصرف است و این موضوعی است که در گسترده کشور باید مدنظر قرار گیرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied