شمانیوز
شما نیوز

سقوط قیمت دلار امروز 24 بهمن 1400

صرافی بانک ملی ایران امروز قیمت فروش دلار آمریکا را ۲۵,۲۳۴ (بیست وپنج هزار و دویست و سی و چهار تومان) اعلام کرد


سقوط قیمت دلار امروز 24 بهمن 1400

قیمت دلار این روزها دچار نوسانات بسیاری شده است..متوسط هفتگی قیمت دلار که در حال افزایش است با این مساله مواجه شده که در آینده نزدیک ممکن است قیمت بالاتری به خود بگیرد.طبیعتا افزایش قیمت دلار تاثیر مستقیم بر بازار  خواهد داشت.مسئولان مربوطه حتما باید مقابل افزایش قیمت دلار بایستند و برای این بحران چاره ای کنند.

قیمت دلار و یورو در صرافی ملی امروز اعلام شد. بر این اساس قیمت خرید دلار آمریکا  ۲۴,۹۸۳ (بیست وچهار هزار و نهصد و هشتاد و سه تومان) و قیمت فروش دلار آمریکا ۲۵,۲۳۴ (بیست وپنج هزار و دویست و سی و چهار  تومان) اعلام شد.

قیمت خرید یورو امروز   ۲۸,۶۰۶( بیست و هشت هزار وششصد و شش تومان) و قیمت فروش یورو  ۲۸,۸۹۴ (بیست و هشت هزار وهشتصد و نود و چهار  تومان) است.

شاخص کل بورس در این لحظه با ریزش ۳۸۰۰ واحدی در سطح یک میلیون و ۲۸۰ هزار واحد قرار گرفت. شاخص کل هم وزن نیر با افت ۵۴۰ واحدی ۳۲۵ هزار و ۷۴۹ واحد را ثبت کرد.

نمادهای، خودرو، وبملت و فولاد بیشترین اثر منفی و فارس ، کویر و وسکرمان بیش‌ترین تأثیر مثبت را بر روند حرکت شاخص گذاشته‌اند.

تحلیلگران بازار ارز تهران بر این باورند که با توجه به شروع مجدد دور هشتم مذاکرات وین پس از یک وقفه کوتاه و با افزایش احتمالات حصول توافق جدید هسته‌ای بین ایران و قدرت‌های جهانی در این دور از مذاکرات، متقاضیان ارز در انتظار سطوح قیمتی پایین‌تر فعلا از معاملات خود دست کشیده و حاضر به خرید دلار نیستند.

قیمت دلار می‌ریزد؟

رسیدن ایران و آمریکا به توافق همان خبری است که بازار ارز مدت‌هاست منتظر آن است. اما آیا قیمت دلار با انتشار چنین خبری می‌ریزد؟ کارشناسان می‌گویند قیمت دلار نمی‌تواند از محدوده مشخصی پایین‌تر بیاید. چون نه دولت طرفدار دلار ارزان است و نه اقتصاد ایران. کارشناسان معتقدند قیمت دلار در صورت رسیدن به توافق هسته‌ای به زیر ۲۰ هزار تومان نمی‌رسد.

تنها اختلافی که وجود دارد این است که در صورت توافق هسته‌ای، قیمت دلار چقدر ارزان می‌شود؟ برخی معتقدند که قیمت دلار نهایتا ۲۴ هزار تومان می‌شود و برخی دیگر معتقدند قیمت دلار در محدوده ۲۶ هزار تومان می‌ماند و کمتر نمی‌شود. به خصوص در این روزها که شاخص کل بورس تازه سبز شده است./ تجارت نیوز

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied