شمانیوز
شما نیوز

ریزش وحشتناک قیمت سکه

حلیلگران بازار سکه معتقدند ریزش نرخ سکه در معاملات پشت خطی شب گذشته به دنبال خبر خبر وزارت دفاع روسیه اتفاق افتاده است


ریزش وحشتناک قیمت سکه

قیمت سکه در چند وقت اخیر دچار نوسان است .قیمت سکه بسته بسته به قیمت دلار و نفت و خیلی از مسائل دیگر تغییر می کند.قیمت سکه روزانه اعلام می شود و قیمت سکه بهار آزادی و سکه امامی باهم فرق می کند.قیمت سکه در هفته های گذشته به حدی بالا رفته بود که کسی دست به خرید نمیزد.قیمت سکه در حال حاضر دستخوش مذاکرات است.

تحلیلگران بازار سکه معتقدند ریزش نرخ سکه در معاملات پشت خطی شب گذشته به دنبال خبر خبر وزارت دفاع روسیه اتفاق افتاده است.

بازار سکه از ابتدای هفته تا روز دوشنبه تحت تاثیر گمانه زنی‌ها درباره حمله احتمالی روسیه به اوکراین و افزایش نرخ اونس طلا بود. به همین دلیل نرخ سکه آرایش صعودی به خود گرفت. نرخ این فلز گران بهای داخلی روز دوشنبه اندکی افت کرد و با ۱۲ میلیون و ۹۰ هزار تومان بسته شد. بازار سکه روز سه شنبه به علت ولادت حضرت امام علی (ع) بسته بود.

اما در معاملات پشت خطی شب گذشته برای نرخ سکه چه اتفاقی افتاد؟

قیمت سکه در معاملات پشت خطی روز گذشته کانال ۱۲ میلیون تومان را از دست داد و با ۱۱ میلیون و ۹۴۰ هزار تومان معامله شد؛ اما در نهایت شب گذشته بر روی ۱۲ میلیون و ۴۰ هزار تومان قرار گرفت. این نرخ نسبت به معاملات پشت خطی یکشنبه شب ۱۴۰ هزار تومان ریزش کرده بود. نرخ سکه در معاملات پشت خطی یکشنبه شب بر روی ۱۲ میلیون و ۱۸۰ هزار تومان قرار داشت.تحلیلگران بازار سکه معتقدند این ریزش به دنبال خبر وزارت دفاع روسیه اتفاق افتاده است. روسیه اعلام کرد تعدادی از رزمایش‌های نظامی به پایان رسیده و انتظار می‌رود نیروها به پایگاه‌ها بازگردند. معامله گران معتقدند این خبر احتمالا موجب کاهش نرخ اونس طلا در بازار جهانی شود.

از طرفی هم بازار دلار شب گذشته در حال عقب نشینی بود. همین خبر باعث شد دست خریدارن سکه در معاملات پشت خطی دیشب بیشتر کوتاه آمده و با احتیاط بیشتری وارد بازار شوند. مهم‌تر آنکه مذاکرات هسته‌ای در جریان است و این موضوع موجب می‌شود که سکه بازان بی‌گدار به آب نزنند.

معامله گران می‌گویند در صورتی که مذاکرات برجام به بن بست بخورد نرخ سکه می‌تواند تا ۱۲ ملیون و ۸۰۰ هزار تومان هم پیشروی کند اما تا آن زمان به نظر می‌رسد مقاومت بزرگ پیش روی سکه بازان همان محدوده ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی است.

به گفته فعالان، مهم ترین عاملی که زمینه ساز رشد قیمت سکه شد، افزایش بهای اونس طلا در بازارهای جهانی بود. اونس طلا دیشب بالای محدوده هزار و ۸۶۰ دلار قرار گرفت و این موضوع موجب شد که در بازار پشت خطی تمایل به خرید سکه بیشتر شود. به گفته فعالان بالا رفتن احتمال حمله روسیه به اوکراین یکی از مهم ترین عواملی است که میزان خرید در بازارهای جهانی را بالا برده است. برخی از معامله گران اعتقاد دارند که با ریسک حمله روسیه هم چنان احتمال افزایش قیمت طلای جهانی وجود دارد. این موضوع موجب می شود که جذابیت خرید سکه بیشتر شود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied