شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ اگهی /

چطور در ورد کادر ایجاد کنیم

همان طور که میدانید ورد دارای قابلیت های بیشماری میباشد که به کاربران این امکان را میدهد تا اسناد کاربردی ایجاد کنند. یکی از قابلیت های بیشمار ورد ایجاد کادر دور متن در ورد میباشد. در این مقاله میخواهیم به صورت گام به گام پاسخ سوال چگونه در ورد کادر ایجاد کنیم را بدهیم و شما را با کادر برای ورد آشنا کنیم.

چطور در ورد کادر ایجاد کنیم

همان طور که میدانید ورد دارای قابلیت های بیشماری میباشد که به کاربران این امکان را میدهد تا اسناد کاربردی ایجاد کنند. یکی از قابلیت های بیشمار ورد ایجاد کادر دور متن در ورد میباشد. در این مقاله میخواهیم به صورت گام به گام پاسخ سوال چگونه در ورد کادر ایجاد کنیم را بدهیم و شما را با کادر برای ورد آشنا کنیم.

اگر میخواهید صفر تا صد کادر در ورد را به صورت تصویری یاد بگیرید و در صورت لزوم سوالات خود را از اساتید ورد بپرسید میتوانید به صفحه ایجاد کادر دور متن در ورد گوشی مراجعه کنید و یا از طریق ورود به سایت بیرام کبیر به نشانی www. beyram-kabir.ir به صورت گام به گام مقالات آموزشی ورد را مطالعه کرده و با قابلیت های بیشمار این نرم افزار آشنا شوید.

 

چگونه برای ورد کادر بگذاریم

چگونه برای ورد کادر بگذاریم یکی از سوالات پرتکرار افرادی است که میخواهند اسناد ورد منظمی ایجاد کنند و میخواهند با ایجاد کادر دور متن در ورد به نوشته های خود ظاهر رسمی تری بدهند. تنظیم پیج بوردر در ورد یکی از راهکار هایی است که شما میتوانید با انجام آن اسنار ورد حرفه ای تنظیم کنید و آن را به افراد تحویل دهید.

یکی از مواردی که میتواند به زیباسازی نوشته شما منجر شود کادرگذاری در ورد میباشد که در این قسمت میخواهیم با آموزش ایجاد کادر دور متن در ورد شما را با این قابلیت نرم افزار ورد آشنا کنیم.

نحوه کادر کشی در ورد به این صورت میباشد که شما باید در مرحله اول از نوار منو بالا گزینه Design را انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه مواردی در بخش پایین تر نمایش داده میشود که شما باید از بخش Page Background گزینه Page Border را انتخاب کنید.

در این مرحله پنجره ای برای شما نمایش داده میشود که دارای سه تب میباشد و در هر تب گزینه هایی نمایان است.

  • زبانه Borders برای ایجاد کادر دور پاراگراف میباشد و شما میتوانید با تنظیمات کادر در ورد در این بخش برای پاراگراف های خاص بوردر ایجاد کنید. برای استفاده از این قابلیت کادر انداختن پاراگراف در ورد شما باید از قبل پاراگراف مورد نظر را انتخاب کرده باشید و یا بعد از تنظیم کادر اقدام به نوشتن پاراگراف مورد نظر کنید.
  • زبانه Page Borders برای ایجاد کادر دور صفحه ورد میباشد و شما میتوانید با تنظیمات کادر در ورد در این بخش دور کل متن ورد تان کادر ایجاد نمایید.
  • زبانه Shading برای ایجاد بک گراند برای پاراگراف خاصی در ورد میباشد.

برای تنظیم کادر دور متن در ورد شما باید در زبانه Page Boarder شما میتوانید از گزینه Style و Settings در سمت چپ نوع بوردر و رنگ و ضخامت و استایلش را تنظیم کنید. همچنین میتوانید با انتخاب گزینه های موجود در این بخش ها در قسمت Preview تغییرات ایجاد شده در کادر در ورد را به صورت پیش نمایش مشاهده نمایید.

بعد از انتخاب موارد دلخواه میتوانید با انتخاب گزینه Apply to بخش هایی که میخواهید این تغییرات در آن ها اعمال شود را تعیین کنید و با انتخاب گزینه Ok تغییرات را اعمال نمایید.

اگر میخواهید با یادگرفتن تکنیک های ورد یکی از مهارت های هفتگانه icdl برای آزمون فنی حرفه ای آماده شوید میتوانید به مراجعه به صفحه دانلود نمونه سوالات مهارتهای هفتگانه icdl با جواب علاوه بر ورد با دیگر نرم افزار های کاربردی آفیس نیز آشنا شده و برای آزمون های استخدامی و فنی حرفه ای آماده شوید.

کاور

چگونه کادر دور متن در ورد را حذف کنیم

حذف کادر دور متن در ورد از دیگر قابلیت های نرم افزار ورد میباشد که شما میتوانید در صورت دلخواه کادر دور متن را حذف نمایید. در پاسخ به سوال چگونه کادر دور متن در ورد را حذف کنیم باید گفت شما باید تمام مراحل انتخاب گزینه Design از منو بالا و سپس انتخاب Page Borders و رفتن به زبانه Settings را طی کنید. در این مرحله شما باید حالت None را انتخاب کنید و با زدن دکنه ok تغییرات را اعمال نمایید. بهه این ترتیب شما اقدام به حذف کادر در ورد کرده اید و به راحتی میتوانید برای متن دیگری کادر ایجاد کنید و یا تغییراتی را در کادر مورد نظر ایجاد کنید.

چگونه اندازه کادر را در ورد تغییر دهیم

از دیگر سوالاتی که در کار با ورد مطرح میشود این است که چگونه اندازه کادر را در ورد تغییر دهیم. در این مواقع شما میتوانید فاصله حاشیه در ورد را تظیم نمایید که برای تغییر اندازه حاشیه در ورد باید به بخش Page Layout از منو بالا رفته و در بخش Page Setup گزینه Margins را انتخاب نمایید.

در این بخش شما میتوانید گزینه های متعددی را مشاهده نمایید که فاصله حاشیه از لبه های کاغذ را نمایش میدهد. شما میتوانید با انتخاب گزینه مناسب فاصله بوردر از حاشیه صفحه ورد تان را تعیین نمایید. همچنین میتوانید با انتخاب گزینه Custom Margins میتوانید به صورت سفارشی سازی شده در پنجره باز شده فاصله از بالا، پایین، چپ و راست را تنظیم کنید.

اگر با نحوه ذخیره فایل ورد به گونه ای که کلمات در آن به هم نریزد آشنایی ندارید میتوانید با مطالعه مقاله چگونه ورد را سیو کنیم گام به گام مراحل ذخیره فایل ورد را یاد بگیرید.

چگونه کادر ورد را رنگی کنیم

یکی دیگر از کارهایی که کاربران ورد تمایل به انجام آن دارند رنگی کرده کادر در ورد میباشد. اگر برای شما هم این سوال پیش آمده که چگونه کادر در ورد را رنگی کنیم باید به شما بگوییم شما باید مراحل زیر را به ترتیب طی نمایید.

  • انتخاب گزینه Design از منو بالا در ورد.
  • رفتن به بخش Page Background و انتخاب گزینه Page Border.
  • در مرحله بعدی شما باید از پنجره باز شده به تب Page Boarder رفته و در بخش color میتوانید رنگ کادر انتخاب شده خود را تعیین نمایید. انتخاب رنگ کادر برای متن در ورد برای مواقعی که قصد چاپ سند را دارید میتواند اهمیت زیادی پیدا کند و سبب منظم نمایش داده شدن متن شما شود.

ایجاد چند کادر در ورد

شما میتوانید در نرم افزار پرکاربرد ورد اقدام به ایجاد چند کادر در ورد کنید و برای متن در ورد کادری با چند خط داشته باشید. برای این کار شما باید مراحل گفته شده در قسمت های قبل را طی نمایید. شما باید گزینه Design را از منو انتخاب و از بخش Page Background گزینه Page Border را انتخاب نمایید. پنجره ای برای شما باز میشود که در بخش Page Border شما باید از بخش setting گزینه Box واز بخش style گزینه های دو خط و یا سه خط را انتخاب کنید و با زدن ok تغییرات را در سند ورد تان اعمال کنید.

کاور

دانلود حاشیه برای ورد اندروید

باتوجه به مراحلی که در قسمت های قبل برای درج کادر در ورد گفته شد در صورتی که قصد اضافه کردن کادر خاص در ورد را داشته باشید میتوانید با دانلود حاشیه برای ورد اندروید این کار را انجام دهید. با دانلود کادر برای ورد گوشی میتوانید حاشیه های زیبا  برای متن در ورد داشته باشید و اسناد منحصر به فردی در ورد ایجاد کنید.

در سایت بیرام کبیر امکان دانلود حاشیه برای ورد گوشی فراهم است و شما میتوانید تمام سوالات خود را در مورد کادر دور متن در ورد از اساتید برجسته ما بپرسید و پاسخ سوالات تان را در سریع ترین زمان دریافت کنید. شما میتوانید با مراجعه به سایت بیرام کبیر به نشانی www. beyram-kabir.ir اطلاعات لازم را در مورد ایجاد کادر در ورد به دست آورید و پاسخ تمامی سوالات خود را در مورد کار با بخش های مختلف ورد به دست آورید.

 

* مطلب فوق رپرتاژ اگهی می باشد و سایت خبری شمانیوز مسئولیتی بابت آن ندارد ..... 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied