شمانیوز
شما نیوز

وزیر اسبق بهداشت گزینه جدی ریاست هلال احمر

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه در جمعیت هلال احمر نباید دید سیاسی حاکم باشد درباره گزینه‌های مطرح شده برای جمعیت هلال احمر، گفت: محمد فرهادی وزیر اسبق بهداشت، گزینه نهایی و تقریبا قطعی برای جمعیت هلال احمر است.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز)، به نقل از خانه ملت، ایرج عبدی افزود: جمعیت هلال احمر یک سازمان غیردولتی است که درهمه کشورها حتی در کشورهای توسعه نیافته هم وجود دارد و وظیفه آن کمک به آسیب دیدگان در حوادث مختلف طبیعی و غیرطبیعی است. وی ادامه داد: در جمعیت هلال احمر نباید دید سیاسی حاکم باشد چرا که فلسفه وجودی این جمعیت کمک به آسیب دیدگان نه تنها در کشور بلکه در همه دنیاست. عبدی با بیان اینکه کشور ما در منطقه حادثه خیز قرار دارد، تاکید کرد: شخصی که برای ریاست این جمعیت انتخاب می شود باید فردی با تجربه وبا دانش باشد و اینکه می گویم تجربه منظورم تجربه موفق مدیریتی است.

وی با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر باید همیشه پویا و زنده باشد، گفت: رییس جمعیت هلال احمر باید با استفاده از منابع عمومی دولتی و کمک های مردمی بتواند هم در پیشگیری و هم در امداد نجات و سایروظایف مربوط به خود بهترین خدمات را ارایه کند. عبدی با تاکید بر اینکه در جمعیت هلال احمر باید ثبات مدیریتی وجود داشته باشد، ادامه داد: شخصی که برای ریاست این جمعیت انتخاب می‌شود باید حداقل ۴ سال در این مسند باشد تا بتواند تجربه کافی را به دست آورده و برنامه‌هایش را به درستی پیاده نماید.

وی تصریح کرد: فقط داشتن سابقه بهداشت و درمان برای مدیری که به جمعیت هلال احمر می‌رود نباید ملاک انتصاب قرار گیرد زیرا مدیری می‌تواند در این جمعیت موفق باشد که بتواند حوادث و بحران‌های ناشی از حوادث را به خوبی مدیریت کند. سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس، درباره گزینه‌هایی که برای ریاست این جمعیت معرفی شده‌اند، گفت: افردادی که معرفی شده‌اند همگی دارای سوابق خوب مدیریتی هستند که البته نام فرهادی بیشتر از دیگر گزینه ها برای برعهده گرفتن این سمت مطرح است

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied