شمانیوز
شما نیوز

نتایج کنکور نیمه متمرکز دکتری سال 91 اعلام شد

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شما نیوز):نتایج نهایی آزمون نیمه متمرکز دکتری سال 91 از سوی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام شد و حدود 9 هزار نفر در این دوره از آزمون دکتری پذیرفته شده اند و پذیرفته شدگان می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش از نتیجه آزمون خود مطلع شوند.  

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شما نیوز):حدود 9 هزار نفر در این دوره از آزمون دکتری پذیرفته شدند و پذیرفته شدگان دانشگاهها و موسسات آموزش عالی که زمان بندی خاصی را برای ثبت نام اعلام نکرده اند، می توانند در روزهای 28 و 29 شهریور ماه با مراجعه به محل قبولی در دانشگاهها و موسسات آموزش عالی ثبت نام کنند.

دومین آزمون نیمه متمرکز دکتری با رقابت 178 هزار و 453 داوطلب در 25 فروردین ماه برگزار شده بود. از میان ثبت‌نام کنندگان 60.49 درصد داوطلبان را مردان و 39.51 درصد داوطلبان را زنان تشکیل می دادند.

در نهایت پس از اعلام نتایج اولیه آزمون، 35 هزار و 876 داوطلب مجاز به انتخاب رشته شدند که از این تعداد 35 هزار و 95 نفر نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته اقدام کردند.

از تعداد 35 هزار و 95 نفر از انتخاب رشته‌کنندگان، فهرست اسامی 16 هزار و 46 نفر به عنوان معرفی‌شدگان برای شرکت در مصاحبه با چند برابر ظرفیت و حداکثر در چهار کد رشته محل از طریق سایت سازمان سنجش اعلام شد و در نهایت حدود 9 هزار نفر پذیرش شدند.

گزینش نهایی داوطلبان بر اساس نمرات ارسالی از سوی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، نمره کل حاصل از 80 درصد نمره کل آزمون کتبی و 20 درصد معدل‌های تراز شده دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد با ضریب یک و نمره مصاحبه اعلامی دانشگاه‌ها با ضریب دو و سهمیه داوطلبان انجام شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied