شمانیوز
شما نیوز

آمار تکان دهنده سوانح رانندگی در کشور

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):رئیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی در دیدار با وابستگان نظامی 30 کشور دنیا گفت: سالانه حدود یک میلیون و 300 هزار نفر در اثر سوانح رانندگی کشته می شوند که این رقم در ایران حدود 20 هزار نفر است.  

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز)، سردار اسکندر مؤمني صبح امروز در ديدار با وابستگان نظامي 30 کشور دنيا اظهار داشت: دو حوزه ايمني و انضباط در آمد و شد يکي از مهمترين دغدغه دولت ها و ملت ها در سراسر دنيا است.

وي افزود: سالانه حدود يک ميليون و 300 هزار نفر در اثر سوانح رانندگي کشته مي شوند که اين رقم در ايران حدود 20 هزار نفر است.

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي ناجا با بيان اين که جمهوري اسلامي ايران با توجه به آموزه هاي ديني که نجات جان انسان را نجات جان يک جامعه مي داند گفت: طي يک دهه گذشته پليس راهنمايي و رانندگي جمهوري اسلامي ايران در صدد‏، برآمد ساماندهي جدي در حوزه ترافيک به ويژه انضباط و ايمني در آمد و شد داشته باشد.

اين مقام مسئول خاطرنشان کرد: طي سال هاي گذشته ايران جزء رتبه هاي بالاي تصادفات در دنيا بود که با اقدامات صورت گرفته اين رقم کنترل شد و پليس جمهوري اسلامي ايران در اين زمينه به دستاوردهاي قابل توجهي رسيده است.

وي با بيان اين که در گذشته در ايران به ازاي هر 10 هزار وسيله نقليه سالانه 23 هزار نفر در تصادفات جان خود را از دست مي دادند، خاطرنشان کرد: امسال اين رقم (به ازاي هر 10 هزار وسيله نقليه)به 1/8 نفر رسيده است.

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي ناجا تصريح کرد: هرچند بر اساس آموزه هاي ديني يک کشته زياد است اما طي پنج سال گذشته اقدامات بسيار بزرگي در کاهش کشته هاي سوانح رانندگي صورت گرفت که منجر شد ميانگين کشته هاي سوانح رانندگي در ايران از ميانگين آسيا رقم کمتري داشته باشد.

سردار مؤمني، جلب مشارکت و همکاري مردم، اصلاح و بروز کردن قانون راهنمايي و رانندگي و نيز استفاده از فناوري هاي نوين را از مهمترين رويکردهاي پليس راهنمايي و رانندگي ايران برشمرد و افزود: در حوزه جلب مشارکت مردم پليس راهنمايي و رانندگي با تمام رسانه ها همکاري تنگاتنگي دارد.

وي به همکاري بيش از 10 ميليون دانش آموز و 800 هزار معلم تحت عناوين "هميار پليس" و "فرهنگ ياران ترافيک" با پليس راهنمايي و رانندگي اشاره کرد.

اين مقام مسئول ادامه داد: در سال 1390 شمسي قانون راهنمايي و رانندگي توسط مجلس شوراي اسلامي به طور کامل تغيير اساسي کرد و با استفاده از تجربيات کشورهاي مختلف در اين حوزه، قانون جديدتري به تصويب رسيد.

وي ادامه داد: در قانون جديد علاوه بر تسهيل آمد و شد مردم؛ به موضوعاتي نظير نمرات منفي که يکي از پيشرفته ترين مواد اين قانون است مي توان اشاره کرد.

سردار مؤمني گفت: استفاده از فناوري هاي نوين و پيشرفته در جاده هاي کشور در اولويت کار پليس راهور قرار دارد به گونه اي که 40 درصد جاده هاي کشور تحت پوشش دوربين هاي پليس هستند.

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي ناجا ادامه داد: سيستم هاي مزبور کاملا هوشمند هستند و تمام خودروها در ساعات شبانه روز کنترل مي شوند. حتي سرعت متوسط خودروها نيز توسط سيستم هاي هوشمند به ثبت مي رسد.

سردار مؤمني در ادامه به افتتاح مرکز کنترل ترافيک کشور در دي ماه سال گذشته توسط رئيس جمهور اشاره کرد و افزود: اين مرکز يکي از پيشرفته ترين مراکز کنترل ترافيک در دنيا است.

سردار مؤمني با اشاره به اجلاس سران غيرمتعهد در ايران گفت: نمايندگان بيش از پنج ميليارد جمعيت جهان در ايران حضور داشتند و يکي از بزرگترين عمليات ترافيکي در پايتخت جمهوري اسلامي ايران شکل گرفت و پليس راهور از طريق همين مرکز مانيتورينگ اين عمليات ترافيکي بزرگ را کنترل و نظارت کرد.

سردار مؤمني خاطرنشان کرد: با استفاده از همه امکانات، اين اجلاس به بهترين نحو ممکن در پايتخت جمهوري اسلامي ايران برگزار شد.

وي تصريح کرد: با تمرکز بر سه رويکرد مشارکت مردم، اجراي قانون و توسعه سيستم هاي هوشمند مصمم هستيم انضباط و ايمني در آمد و شد را افزايش دهيم.

گفتني است وابستگان نظامي 30 کشور دنيا از بخش هاي مختلف مرکز مانيتورينگ پليس راهنمايي و رانندگي بازديد کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied