شمانیوز
شما نیوز

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران:

پراید استاندار نیست

شمانیوز: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه خودروهای دولتی خیلی به معاینه فنی مراجعه نمی‌کنند، گفت: خودروی پراید استاندارد نیست

جعفر تشکری هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در چهارصد و هفتاد وسومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه به محیط زیست‌مان بی توجه شده‌ایم و نسبت به آن احساس نگرانی نداریم، اظهار داشت: این هشداری جدی است برای انسان‌ها ، گیاهان و حیوانات که به سمت نابودی حرکت می‌کنند.

وی تصریح کرد: مطالعات کارشناسان نشان می‌دهد که گازوئیل مصرفی در کشور سرطان زاست و معاینه فنی می‌تواند یک هشدار باشد تا این جامعه و افراد بعد از چند سال دچار بیماری‌های سخت نشوند.

تشکری هاشمی با انتقاد از اینکه بسیاری از صاحبان خودروها به صورت داوطلبانه خودروهای خود را در مراکز معاینه فنی نمی‌آورند گفت:‌از 700 هزار خودرویی که سال گذشته معاینه فنی شدند بیش از نیمی از آنها به صورت اجباری در معاینه فنی شرکت کرده اند و مابقی نیز از وسایل حمل و نقل شهرداری و زیر مجموعه آن بوده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران افزود: در حال حاضر تهران بیش از 4 میلیون خودرو پلاک شده است، برای نزدیک به 8 میلیون و 500 هزار ساکن که البته این جمعیت سیار بوده و در بعضی از موارد به 12 میلیون نیز می‌رسد.

وی اضافه کرد: خودروهای عمومی و دولتی باید 4 بار در سال معاینه فنی شوند که متاسفانه این امر هیچگاه صورت نگرفته است.

تشکری بیان داشت:‌براساس آمارها موتورسیکلت‌ها 8 برابر خودروها هوا را آلوده می‌کنند ضمن اینکه خودروهای داخلی از جمله پراید نیز دارای استانداردهای لازم نیست که همین امر موجب به تصادفات زیاد برای شهروندان شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با انتقاد از خودروهای داخلی خاطرنشان کرد: بقیه خودروها نیز همانند پراید از استانداردهای لازم برخوردار نیستند ضمن اینکه سوخت مورد نیاز در کشور نیز غیراستاندارد است.

وی بیان داشت:‌ ترافیکی که در حال حاضر درتهران وجود دارد در هیچ شهری در دنیا شاهد آن نیستیم در حالی که در ساعت 2 نصف شب نیز در برخی بزرگراه‌ها شاهد ترافیک هستیم.

تشکری اضافه کرد: پیشنهاد، نصیحت، انیمیشن، پوستر زدن اینها تنها برای مجاب کردن رانندگان خودرو در خصوص کاهش آلودگی هوا موثرنیست بلکه باید قوانین و مقررات محکمی را نیز داشته باشیم و از ابزارهای این گونه نیز استفاده شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: متاسفانه در حال حاضر در برخی موارد شاهد آن هستیم که برخی رانندگان خودرو وسیله نقلیه خود را برای معاینه فنی به مراکز نمی‌برند اما آرم و برگه معاینه فنی با پیک موتوری به در منزل آنها ارسال می‌شود.

وی اظهار داشت: نیروی انتظامی موظف است با خودروهای فاقد آرم معاینه فنی برخورد کند و امیدواریم برای آنها قبض جریمه صادر کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied