شمانیوز
شما نیوز

کشته شدن 19نفر پس از برخورد به کرکس+عکس

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شما نیوز):یک هواپیما که عازم منطقه اورست بود، در حوالی پایتخت نپال سقوط کرد و ۱۹ نفر، از جمله هفت بریتانیایی در این حادثه کشته شدند.

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شما نیوز):این هواپیما که متعلق به شرکت هوایی سیتاایر بود، چند دقیقه پس از پرواز از کاتماندو دچار سانحه شد. مسئولان نپالی می گویند که هواپیما روی ساحل یک رودخانه سقوط کرد و آتش گرفت.

پلیس و مقام های هواپیمایی می گویند که هفت بریتانیایی، پنج چینی و هفت نپالی سرنشینان این هواپیما بودند.

هنوز علت این حادثه مشخص نیست، ولی مدیر عامل فرودگاه بین المللی بریبوان گفته است که ظاهرا هواپیما به یک پرنده اصابت کرده است.

او گفت که مسئولان کنترل ترافیک فرودگاه مدتی پس از مشاهده حرکت غیرمعمول هواپیما با خلبان تماس گرفته اند و خلبان گفته است که به یک کرکس اصابت کرده است.

آقای سومان گفت که خلبان های هواپیما پس از این اصابت، تلاش کرده بودند که هواپیما را به فرودگاه برگردانند.

هواپیمای دورنیر۲۲۸ عازم لوکلا بود که مبداء سفر به منطقه اورست به شمار می آید.

فصل کوهنوردی در نپال آغاز شده و بسیاری از کوهنوردان، از جمله شمار زیادی از کوهنوردان غربی، از لوکلا راهی مشهورترین قله های هیمالیا می شوند.

بینود سینگ، سخنگوی پلیس به خبرگزاری فرانسه گفت که خلبان ها ظاهرا تلاش کرده بودند که هواپیما را در ساحل رودخانه به زمین بنشانند، ولی هواپیما آتش گرفت.

سوانح هوایی از جمله برای هواپیماهای کوچک در نپال کوهستانی چندان غیرمعمول نیست.

در ماه مه سال جاری، ۱۵ نفر در اثر سانحه هوایی در شمال این کشور جان خود را از دست دادند.

در سپتامبر ۲۰۱۱ نیز یک هواپیمای بوداایر که سرنشینان را برای تماشای کوه اورست برده بود، دچار سانحه شد و ۱۹ سرنشین آن کشته شدند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied