شمانیوز
شما نیوز

چند توصیه برای پیشگیری از ابتلا به سرطان پوست

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شما نیوز):به چند توصیه از یک متخصص پیشگیری از بیماری ها در مورد پیشگیری از ابتلا به سرطان های پوستی توجه کنید.  

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شما نیوز):دکتر عباس انتظاری، متخصص پیشگیری از بیماری ها، عضو هئیت علمی وزارت بهداشت و درمان آموزش پزشکی وعضو انجمن پیشگیری از بیماری ها، آمریکا گفت: چون تابش اشعه فرابنفش شایعترین عامل خطر برای سرطان های پوستی است، بنابراین افراد باید به این مسئله توجه کرده و از قرار گرفتن طولانی مدت در آفتاب اجتناب ورزیده و همواره از ضد آفتاب مناسب استفاده کنند.

وی همچنین افزود: از دیگر دلایل ایجاد بیماری سرطان های پوستی استفاده از سولاریوم و لامپ های فلورسنت و کم مصرف است که نباید از موارد ذکر شده استفاده کنند.

انتظاری متذکر شد: افرادی برای پیشگیری از ابتلا به سرطان های پوستی به طور جدی از استعمال سیگار خودداری کرده و همچنین از تماس با سمومی مانند آرسینک و قطران زغال سنگ دوری کنند.

این متخصص خاطر نشان کرد: قرار گرفتن در معرض اشعه ایکس رادیوتراپی، زندگی کردن در ارتفاعات بالا نیز در ایجاد سرطان های پوستی تاثیر می گذارد.

وی گفت: افراد توجه داشته باشند که بیماری های التهابی مزمن مانند سل پوستی، زخم های قدیمی و مزمن پوست، ابتلا به عفونت های ویروس نظیر پاپیلوما ویروس در ایجاد سرطان های پوستی موثر است بنابراین در درمان این بیماری ها به موقع اقدام کنند و همچنین شایان ذکر است که داروهای سرکوب کننده ایمنی هم در ایجاد سرطان پوستی های اثر دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied