شمانیوز
شما نیوز

اختتامیه دوازدهمین دوره «طرح هزاران ختم قرآن کریم» برگزار شد

شما نیوز:مراسم اختتامیه دوازدهمین دوره «طرح هزاران ختم قرآن کریم» به نیت سلامتی و تعجیل در فرج حضرت ولیعصر(عج) پنجشنبه شب در آستان حضرت عبدالعظیم‌(ع) برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی رادیو قرآن ، مراسم اختتامیه دوازدهمین دوره «طرح هزاران ختم قرآن کریم» پنجشنبه، 15 تیرماه، همزمان با نیمه شعبان، روز میلاد حضرت ولیعصر(عج) برگزار شد.

این مراسم ساعت 19 در مصلای ری و در جوار حرم محدث بزرگ، حضرت عبدالعظیم الحسنی‌(ع) به همت شبکه رادیویی قرآن برپا شد. چهره‌‌‌های قرآنی کشورمان و جمعی از زائران این آستان در امراسم اختتامیه حضور داشتند.

تلاوت قرآن صالح اطهری‌فرد، قاری بین‌المللی، آغاز‌کننده این مراسم بود و اجرای برنامه هم‌خوانی و مدیحه‌سرایی توسط گروه «طه» و مداحی محمود تاری از دیگر بخش‌های این مراسم بود که به صورت زنده و مستقیم از شبکه رادیویی قرآن پخش شد.

سعید طوسی، یکی دیگر از قاریان بین‌المللی کشورمان نیز قرائت زیارت آل یس را برعهده داشت. همچنین در پایان‌ مراسم حجت‌الاسلام و المسلمین قرنی به ایراد سخنرانی پرداخت. وی با اشاره به دو مقام معرفتی که مورد تأکید اهل عرفان است، گفت: این دو مقام به دو عالم تعبیر می‌شوند؛ عالم حضور و عالم محضر.

حجت‌الاسلام قرنی تصریح کرد: امام راحل در کتاب «اربعین حدیث» خود چنین می‌فرمایند که عالم حضور، عالمی است که انسان سالک طریق معرفت به مقامی می‌رسد که چشم خدابینش گشوده شده و جزء خدا همگی از چشم او می‌افتند. اما در عالم محضر، انسان به مرتبه حضور نرسیده است، اما به مقامی می‌رسد که بر این باور است که خدا او را در همه حال می‌بیند.

وی افزود: این دو عالم درباره وجود حجت خدا بر روی زمین یعنی حضرت ولیعصر‌(عج) نیز قابل بیان است. عده‌ای از نظر سلوک به حضور امام زمان می‌رسند که نقل‌های آن در دل تاریخ و کتب زیادی بیان شده است. اما عده‌ای شاید به حضور ایشان شرفیاب نشوند، اما در رتبه‌ای قرار دارند که همیشه حضرت را ناظر بر اعمال خود می‌بینند. در عالمی که امام زمان ناظر بر آن است، نباید معصیت کرد.

گفتنی است، در مراسم اختتامیه دوازدهمین دوره «طرح هزاران ختم قرآن کریم» اعلام شد که هزار و 720 ختم قرآن کریم از طریق ثبت نام حضوری و تلفنی طی 15 روز (از اول تا 15 ماه شعبان) صورت گرفته است. تعداد ختم‌های قرآن که به صورت اینترنتی و پیامکی بوده است هنوز جمع‌بندی و اعلام نشده است.

طی اجرای این طرح که به نیت سلامتی و تعجیل در فرج حضرت ولیعصر‌(عج) برگزار شد افراد به صورت تلفنی، اینترنتی، پیامکی و حضوری می‌توانستند با انتخاب حداقل یک جزء از قرآن کریم در این طرح سراسری شرکت کنند. از دیگر کشورها نیز در این طرح ثبت نام داشتند.

در مراسم اختتامیه با ثبت نام از افرادی که نام‌های آنها نرگس، نرجس و مهدی بود به صورت قرعه جوایزی اهداء شد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied