شمانیوز
شما نیوز

زورگیری برای تامین هزینه‌های تفریح و گردش

شمانیوز: افرادی که برای تامین هزینه تفریح خود دست به زورگیری زده بودند تنها پس از گذشت ساعتی کوتاه دستبند قانون را بر روی دستان خود دیدند.  

در ساعت سی دقیقه بامداد روز 10 تیر سال جاری با مراجعه جوانی حدودا 25 ساله به مأموران گشت انتظامی در جاده مخصوص کرج ـ تقاطع بلوار کوهک، مأموران اطلاع پیدا کردند که این جوان توسط 4 سرنشین یک دستگاه خودرو پراید نقره‌ای رنگ مورد زورگیری قرار گرفته است.

با توجه به اظهارات این جوان 25 ساله، مأموران گشت انتظامی اقدام به اجرای طرح مهار جهت شناسایی و دستگیری سرنشینان خودرو پراید نقره‌ای رنگ کردند که نهایتا در ساعت 2 بامداد، مأموران موفق به شناسایی خودرو پراید نقره‌ای در تقاطع ایران خودرو شدند و توانستند هر چهار سرنشین آن را دستگیر کنند.

با دستگیری هر چهار سرنشین بلافاصله این افراد توسط شاکی مورد شناسایی قرار گرفتند و در بازرسی از داخل خودرو متهمان نیز اسناد و مدارک شناسایی و عابر بانک متعلق به شاکی پرونده و همچنین اسناد و مدارک شناسایی متعلق به تعدادی از افراد غیر نیز کشف شد.

با دستگیری و انتقال متهمان به کلانتری 154 چیتگر و تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع زورگیری در پوشش مسافرکشی، پرونده به دستور شعبه هشتم بازپرسی دادسرای امور جنایی تهران و جهت رسیدگی تخصصی در اختیار کارآگاهان پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

اظهارات شاکی

با ارجاع پرونده به پایگاه پنجم، شاکی پرونده در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: در میدان آزادی و به مقصد شهریار سوار یک دستگاه خودرو پراید نقره‌ای رنگ با چهار سرنشین جوان شدم؛ زمانیکه قصد سوار شدن به ماشین را داشتم، یکی از سرنشینان عقب با طرح این ادعا که وی زودتر از من و کمی جلوتر از ماشین پیاده خواهد شد از من درخواست کرد تا در کنار در سمت راست بنشیند.

وی ادامه داد: من نیز به ناچار در صندلی عقب و بین دو سرنشین عقب خودرو قرار گرفتم؛ هنوز مسافت زیادی را به سمت شهریار نرفته بودیم که ناگهان سرنشینان عقب پراید با استفاده از جسم نوک تیزی که آنرا در پهلویم فشار می‌دادند مرا مجبور کردند تا تمامی وجوه نقد خود را به همراه ساعت، گوشی تلفن همراه و عابر بانک خود را همراه با رمز کارت به آنها تحویل دهم.

اعترافات صریح در خصوص زورگیری از شاکی پرونده

با توجه به شناسایی متهمان از سوی شاکی پرونده و کشف اسناد و اموال متعلق به وی از داخل خودرو پراید، هر چهار متهم صراحتا به زورگیری اعتراف و انگیزه خود از زورگیری را نیز تهیه پول برای هزینه مسافرت و گردش عنوان و مدعی شدند که در زمان زورگیری تنها از یک سیخ مخصوص کباب، استفاده کرده‌اند.

یکی از متهمان به اسم پیمان 22 ساله که به گفته سایر متهمان، به پیشنهاد وی اقدام به زورگیری کرده بودند، در اعترافات خود به کارآگاهان گفت: در روز 9 تیر ماه سال جاری یکی از دوستانم که صاحب خودرو پراید است با من تماس گرفت و عنوان داشت که قصد دارد تا برای گردش به جاده شمال برود و پیشنهاد داد تا برای آنکه در این گردش تنها نباشد، من نیز به همراه دو نفر دیگر از دوستانمان به اسامی ابراهیم و هوشنگ، به همراه او باشیم.

وی ادامه داد: پس از گذاشتن قرار برای رفتن به جاده شمال و تهیه مقداری موادغذایی، به سمت جاده شمال حرکت کردیم که تصمیم به زورگیری گرفتیم تا هزینه مسافرت و گردش خود را تأمین کنیم. برای همین در حالیکه من به همراه هوشنگ در صندلی عقب پراید نشسته بودیم، پس از سوار شدن یک جوان حدودا 25 ساله و با استفاده از یک سیخ مخصوص جوجه کباب اقدام به زورگیری کرده اما تنها مبلغ 20 هزار تومن از زورگیری بدست آوردیم و پس از آن و در مدت کوتاهی پس از زورگیری، توسط مأموران دستگیر شدیم.

سرهنگ کارآگاه علی اکبر اسدی، رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ، در این رابطه گفت: با توجه به ده‌ها فقره سرقت مشابه در مناطق غرب و جنوب غرب تهران و همچنین وقوع سرقت‌های مشابه در مناطق شهریار، صالح آباد ، نصیرآباد و غیره در حال حاضر شناسایی دیگر مالباختگان پرونده در دستور کار کارآگاهان پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.

وی افزود: از همه مالباختگانی که با این شیوه و توسط سرنشینان یک دستگاه خودرو پراید نقره‌ای رنگ مورد زورگیری و سرقت اموال قرار گرفته‌اند دعوت می‌شود تا جهت شناسایی متهمان و طرح شکایات خود به پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied