شمانیوز
شما نیوز

بیشترین بهای بنزین در تاریخ ثبت شد

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شما نیوز):بیشترین بهای بنزین درتاریخ آمریکا برای ایالت کالیفرنیا ثبت شد و مردم این ایالت مجبورند، برای هرگالن 65/4 دلار بپردازند که نسبت به نیمه اول سال 2008 زمان اوج ناگهانی بهای جهانی نفت فراتر از 120 دلار در هر بشکه نیز بی سابقه اعلام شده است.  

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شما نیوز): در پی این افزایش نیز ˈجری براونˈ فرماندار ایالت کالیفرنیا خواستار وارد کردن و عرضه فوری بنزین کم کیفیت و آلاینده به بازار شد تا از روند افزایش قیمت جلوگیری شود.

پایگاه اینترنتی روزنامه ˈلس آنجلس تایمزˈنوشت، این در حالی است که تا پیش از این فروش بنزین فرمول زمستان تا پیش از 31 اکتبر (10 آبان) مجاز نبوده زیرا مخصوص مصرف در هوای زمستانی است و در هوای گرم به شدت آلایندگی دارد.

بر اساس دستور فرماندار کالیفرنیا پالایشگاهها مجاز می شوند از دوشنبه (امروز) بنزین ارزان و آلاینده وارد بازار کنند.

این اقدام در حالی صورت می گیرد که بهای هر گالن بنزین(87/3 لیتر) در کالیفرنیا برای روز یکشنبه به بهای بی سابقه65/4 دلار عرضه شد در حالیکه نرخ میانگین در آمریکا 81/3 دلار است.

تحلیلگران انرژی افزایش ناگهانی و شدید بهای بنزین در کالیفرنیا را با اختلال در برنامه های کاری پالایشگاهها و بهره برداری از شبکه انتقال سوخت مرتبط می دانند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied