شمانیوز
شما نیوز

شرک جدید در ایران + عکس

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):حضور در مقبره کوروش کبیر و لحظه ای درنگ در اقدامات او برای ایران باستان گرچه مایه افتخار و مباهات هر ایرانی است اما گاهی اوقات واکنش هایی را از سوی برخی هموطنان شاهد هستیم که نه جای تشویق بلکه تقبیح دارد، وطن پرستی نزد ایشان به شرک تبدیل شده است تا جایی که برخی از آنها به مقبره کوروش سجده می کنندو ...؛ گویا معنای وطن پرستی و وطن دوستی اشتباه شده است.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز)،میهن پرستی نشانه مهر به هموطن و مهر انسان به خانه و خانواده است. ما این واژه را برای پاس داری از ارزش خانه، خانواده، شهر، کشور و فرهنگ و اعتقادات به کار می بریم؛ در این پرستش ها ما به انسان حرمت می گذاریم. البته در نهایت،این حس وظیفه شناسی مورد قبول و رضای خداوند واقع می شود.(۱) «حب الوطن من الایمان»، یعنی محبت به وطن «از» ایمان است، نه این که خودش ایمان است. کسی به وطنش محبت دارد که ایمان به خدا داشته باشد و معمولاً کسانی که شعار از «وطن» می دهند و ایمانی به خدا و اسلام ندارند، در کوچک ترین امتحان ها خود را می بازند و برای اندکی منافع بیشتر، زندگی راحت تر، دغدغه ی کمتر، درگیر نشدن با مسائل و مشکلات وطن و … قید همه چیز را می زنند. اما آن کسانی که به خدا ایمان دارند، ایستادگی کرده و با تحمل تمامی مشکلات و حتی استقامت تا پای شهادت، در حفظ و استیلای وطنشان کوشا هستند.

قرآن راجع به وطن دوستی می گوید: «أُخْرِجُوا مِنْ دِیارِهِم » (آل عمران/۱۹۵) پیداست علاقه به دیار یك علاقه ای است كه وقتی دستش را گرفتی و از وطن بیرونش كردی، به او ظلم كردی. می گوید: «أُخْرِجُوا مِنْ دِیارِهِم » اما وطن پرستی مثل بت پرستی است. وطن دوستی بله، وطن پرستی شرك است مثل بت پرستی ...

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied