شمانیوز
شما نیوز

معاون حقوقی رئیس جمهور مطرح کرد

الزام رعایت حقوق مردم در سند حقوق شهروندی

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): معاون حقوقی رئیس جمهور گفت: اگر سند حقوق شهروندی تدوین شود دستگاه ها و وزارتخانه ها موظف می شوند حقوق مردم را به خوبی رعایت کنند.

فارس نوشت: الهام امین زاده پیش از ظهر امروز در دیدار آیت الله علوی گرگانی با اشاره به فعالیت معاونت حقوقی رئیس جمهور، اظهار کرد: نخستین کاری که بر عهده این معاونت گذاشته شده تدوین سند جامع حقوق شهروندی است.

وی خاطرنشان کرد: در عرصه حقوق تمام مبانی ما مبتنی بر فقه است و اگر فقه را نادیده بگیریم از دریای عمیق فقه ناکام می مانیم.

معاون حقوقی رئیس جمهور یادآور شد: درباره حقوق شهروندی در حوزه فقه باید آنچه که مردم را به حیات طیبه، رفاه و تعالی فردی و اجتماعی رهنمون می کند، مورد توجه قرار دهیم.

وی عنوان داشت: اگر سند حقوق شهروندی تدوین شود، دستگاه ها و وزارتخانه ها موظف می شوند حقوق مردم را به خوبی رعایت کنند.

آیت الله علوی گرگانی تصریح کرد: در این زمینه به دنبال این هستیم بدانیم اگر قانونی در جایی وجود ندارد پیشنهاد تصویب قانون را مطرح کنیم.

وی ادامه داد: در زمینه تدوین سند جامع حقوق شهروندی با دانشگاه ها، حوزه های علمیه، دستگاه های اجرایی و... مکاتبه شده است.

معاون حقوقی رئیس جمهور در پایان عنوان داشت: برای اینکه چگونه سند حقوق شهروندی تدوین شود تا اثر خود را در سطح کشور داشته و مردم زندگی بهتری داشته باشند نیازمند بهره مندی از راهنمایی هستیم.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied