شمانیوز
شما نیوز

گلایه عضو شورای شهر از وجود سگ‌های ولگرد

سگ‌کشی به شیوه شبانه

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): معاون خدمات شهری شهرداری اردبیل گفت: با کمک یک شکارچی سگ کشی به شیوه غافلگیری و شبانه در شهرک های مختلف اردبیل انجام می شود.

فارس نوشت: کیومرث اوچی صبح امروز با حضور در کمیسیون خدمات شهری شورای شهر اردبیل اظهار داشت: هر چند اعتراض های زیادی را از سوی مردم در آزار و اذیت های شبانه سگ های ولگرد شاهد هستیم اما دست ما خالی است چرا که شکارچیان تمایلی به عقد قرارداد برای اتلاف سگ های ولگرد ندارند.

وی خاطرنشان کرد: تنها یک شکارچی آن هم از شهرستان نمین شبانه با ما همکاری می کند و ما هر شب 10 تا 15 مورد اتلاف سگ های ولگرد را در شهرک های مختلف به ویژه کارشناسان و سبلان شاهد هستیم.

معاون خدمات شهری شهرداری اردبیل یادآور شد: تنها شکارچی که با ما قرار داد دارد در طول هفته سه الی چهار روز در این امر مشغول است و با اسلحه شکاری خود سعی می کند به صورت شبانه و با رعایت اصل غافلگیری شکار خود را انجام دهد به طوری که از ابتدای امسال تا کنون بیش از یک هزار و 200 اتلاف سگ ولگرد را شاهد بودیم.

اوچی از آمادگی شهرداری برای عقد قرار داد با شکارچیان زبده و ماهر و دارای امکانات و تجهیزات مناسب خبر داد و گفت: ما به ازای اتلاف هر سگ ولگرد هزینه ای را به افراد پرداخت می کنیم اما گویی در این زمینه رغبتی به شکار و اتلاف سگ های ولگرد وجود ندارد.

این مسئول تصریح کرد: ما دغدغه مردم را به ویژه ساکنان شهرک کارشناسان و فاز سه سبلان را به خوبی در آزار و اذیت سگ های ولگرد درک می کنیم و تمام سعی مان را به کار گرفته ایم تا با شوراهای جدید در این زمینه اقدامات فوری و اساسی را انجام دهیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جلسه همچنین یکی از اعضای شورای شهر اردبیل نیز به شدت از بی تفاوتی شهرداری اردبیل به اتلاف سگ های ولگرد گلایه کرد و بیان داشت: اتلاف سگ های ولگرد باید در اولویت قرار گیرد چرا که برخی از ساکنان فاز سه کارشناسان از ترس سگ های وحشی و بسیار خطرناک قادر به بیرون آمدن نیستند و حتی گاه شاهد حملات شبانه دسته جمعی این سگ ها به برخی ساکنان منطقه و مسافران و میهمانان هستیم که هیچ در شأن شهر ما نیست.

رحیم آقازاده افزود: نبود شکارچی نمی تواند بهانه خوبی برای کوتاهی در اتلاف سگ های ولگرد باشد بلکه ضرورت دارد در این زمینه با برنامه ریزی صحیح و درست به گونه ای اقدام کنیم تا مردم با خیال راحت بتوانند تردد شبانه و بیرون آمدن ایمن را شاهد و ناظر باشند.

وی عنوان کرد: مردم چه گناهی کرد ه اند که باید تاوان اشتباهات مسئولان و خدمتگزاران خود را بدهند که گاه در انجام وظایف خود قصور و کوتاهی می کنند و به هر بهانه ای می خواهند کوتاهی های خود را به گردن دیگران بیندازند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied