شمانیوز
شما نیوز

دومین موزه زیرآب دنیا افتتاح می شود

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): رئیس هیئت جانبازان و معلولان استان فارس از راه اندازی دومین موزه زیرآب دنیا در خلیج فارس به همت این هیئت خبرداد.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز)، اسماعیل دلشاد در این رابطه در گفتگو با مهر در شیراز گفت: این موزه توسط هيئت جانبازان و معلولان استان فارس در خلیج فارس راه اندازی می شود.

وی با بیان اینکه این موزه دومین موزه زیر آب دنیاست، ادامه داد: در این راستا مجوزهای لازم از محیط زیست و دریاداری استان هرمزگان اخذ شده است.

رئيس هيئت جانبازان و معلولان استان فارس با اشاره به راه اندازی این موزه مقارن امروز یا روز عید غدیر اظهار داشت: در این موزه نمادهای از شهرهای مختلف ایران از جمله دروازه قرآن شیراز، سی سه پل و... وجود دارد.

دلشاد با بیان اینکه برای راه اندازی این موزه تاکنون 100 میلیون ریال هزینه شده، اظهار داشت» این موزه شامل بخشهایی از جمله دفاع مقدس، مشاهیر و... است.

وی با اشاره به اینکه نام این موزه، موزه الغدیر خلیج فارس است، گفت: بعد از موزه زیرآب مکزیک این موزه، دومین موزه زیر آب دنیاست که در عمق پنج متری آب قرار دارد.

وی با بیان اینکه بازدید از این موزه توسط قایقهای تندرو انجام می شود، افزود: این موزه مانند پارک زیرآب است و تمام برنامه ریزیها برای ایجاد فضای مناسبی انجام شده و تمام امکانات نیز دیده شده است.

دلشاد با اشاره به اینکه در این موزه به صنعت گردشگری نیز توجه زیادی شده، اظهار داشت: با راه اندازی این موزه صنعت جدید گردشگری در جزیره قشم دیده می شود.

رئيس هيئت جانبازان و معلولان استان فارس با اشاره به نصب هفت تندیس از مشاهیر کشور در این موزه اظهار داشت: در این رابطه تندیس امیرکبیر، زکریای رازی، شهریار، تختی، فردوسی، دکتر حسابی و شهید فهمیده نصب می شود.

مسئولان استان فارس کمکی نکردند

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه "چرا در تندیسها از مشاهیر فارس وجود ندارد"، افزود: این هیئت برای نصب تندیس مشاهیر فارس از مسئولان استانی کمک خواست اما هیچکس حاضر به همکاری در این زمینه نشد.

به گفته دلشاد چنانچه استانهای مختلف علاقمند به نصب تندیسهای مربوط به خود در این موزه هستند این امکان برایشان فراهم است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied