شمانیوز
شما نیوز

سید علیرضا سجادپور:

شرکت توزیع کننده گشت ارشاد حق فعالیت ندارد

معاون امور فعالیت های سینمایی و سمعی و بصری گفت: تخلف شرکت توزیع کننده فیلم «گشت ارشاد» در شبکه خانگی محرز است و توقف فعالیت شرکت تصویرگستر پاسارگاد برای یک دوره در نظر گرفته شد.

«سید علیرضا سجادپور» معاون امور فعالیت های سینمایی و سمعی و بصری سازمان سینمایی در گفت و گو با خبرنگار سینمایی فارس درباره تخلف موسسه توزیع فیلم «گشت ارشاد» و تصمیم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این خصوص گفت: همان طور که در جمع بندی بررسی های ما در بخش نمایش خانگی وزارت ارشاد حاصل شد، مقصر بودن و تخلف شرکت توزیع فیلم ویدئویی «گشت ارشاد» محرز شد و تنبیهاتی در نظر گرفته شد اما این تنبیهات به قراردادهای بعدی این شرکت پس از «گشت ارشاد» باز می گردد و به قراردادهای قبلی باز نمی گردد.

وی در ادامه به پخش فیلم «نارنجی پوش» توسط این شرکت اشاره کرد و گفت: پخش این فیلم به قراردادهای قبلی این شرکت باز می گردد که نباید جلوی آن گرفته می شد، زیرا صاحبان فیلم متضرر می شدند. در این حالت امکان تغییر موسسه توزیع فیلم وجود ندارد، به همین دلیل نمی توان به قراردادهای قبلی آسیب زد. توقف فعالیت موسسه تصویرگستر پاسارگاد برای یک دوره وی درباره تنبیهات موسسه تصویرگستر پاسارگاد، گفت: این تنبیهات شامل یک دوره زمان توقف فعالیت شرکت است.

این تنبیهات اگر به قراردادهای قبلی بازمی گشت بخش خصوصی متضرر می شد. قراردادهای قبلی طبق روال انجام می شود اما در یک دوره زمانی مشخصی این شرکت منع فعالیت خواهد داشت، بعد از آن مجددا با شرایطی می تواند فعالیت را ادامه دهد. تخلف موسسه تصویرگستر پاسارگاد برای اولین بار بوده است و طبیعتا برای اولین بار میزان تنبیه کفایت خواهد کرد. سجادپور درباره دوره عدم فعالیت شرکت گفت: به زودی اعلام خواهیم کرد، این ها موارد حقوقی دارد که به مجموعه اعلام خواهد شد.

بنابراین گزارش، تخلفات شرکت «تصویرگستر پاسارگاد» در خصوص توزیع فیلم «گشت ارشاد» باعث شد تا فیلم از سطح کشور جمع آوری شود. از جمله تخلفات این موسسه توزیع پوستر فیلم در سطح کشور بدون دریافت مجوز از اداره کل تبلیغات همچنین توزیع نسخه بدون ضمائم برای شهرستان ها و با ضمیمه برای تهران است.

مصطفی کوه مسکن

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied