شمانیوز
شما نیوز

سارق 21 ساله شکار شد

شمانیوز: سارق 21 ساله‌ای که در پوشش مستخدم اقدام به بیهوش کردن فرد صاحب‌خانه و سرقت اموال وی کرده بود شکار شد.  

در ساعت 23:30 روز 20 اردیبهشت سال جاری شخصی با مراجعه به کلانتری 101 تجریش به مأموران اعلام داشت: جوانی حدودا 20 الی 23 ساله به عنوان مستخدم به منزل من آمد و پس از بیهوش کردن من، اموال منزلم شامل دو عدد گوشی تلفن همراه، دو عدد ساعت مچی، لپ‌تاب، ایکس‌باکس، DVD Player و حتی سگ خانگی‌ام را سرقت کرد.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت منزل و به دستور دادیار شعبه چهارم دادسرای ناحیه یک تهران، پرونده جهت رسیدگی تخصصی در اختیار پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

مالباخته پس از حضور در پایگاه یکم پلیس آگاهی، در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: چند روز پیش از تاریخ سرقت، به صورت کاملا اتفاقی با جوانی حدودا 20 ساله آشنا شدم که به خاطر مشکلات مالی و نداشتن پول ابراز درماندگی کرده و عنوان می‌کرد که حاضر است تا هر کاری را انجام دهد؛ در آن زمان به شدت تحت تأثیر گفته‌های آن جوان قرار گرفته بودم و به همین علت و صرفا برای دلسوزی به او پیشنهاد کار داده و از او خواستم تا برای انجام کارهای خدماتی به منزل من بیاید و او نیز بلافاصله پیشنهاد مرا پذیرفت.

وی ادامه داد: در روز 20 اردیبهشت این جوان با مراجعه به محل سکونت من در خیابان فرشته مشغول به کار شد تا اینکه پس از چند ساعت و به بهانه خوردن نوشیدنی خنک، یک لیوان آبمیوه به من تعارف کرد که به محض خوردن آبمیوه بیهوش شدم و زمانیکه در حدود ساعت 22 شب به هوش آمدم، متوجه سرقت گوشی‌های تلفن همراه، تعدادی از وسایل صوتی و تصویری و حتی سگ خانگی‌ام توسط وی شدم.

با توجه به اظهارات مالباخته در خصوص نحوه ورود سارق جوان به داخل خانه، کارآگاهان در اولین مرحله از تحقیقات خود اقدام به چهره‌نگاری از تصویر سارق منزل کرده تا اینکه تصویری اولیه از چهره سارق جوان در اختیار آنها قرار گرفت.

با بهره‌گیری از تصویر چهره‌نگاری شده و بانک اطلاعات مجرمان سابقه‌دار، کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی اطلاع پیدا کردند که جوانی سارق یکی از مجرمان سابقه‌دار به اسم بهروز 21 ساله است که در زمینه مصرف و خرده فروشی موادمخدر فعالیت داشته که به تازگی از زندان آزاد شده است.

با شناسایی متهم، کارآگاهان موفق به شناسایی محل سکونت بهروز در شهرستان شهریار ـ منطقه خادم آباد شدند که ضمن اخذ نیابت قضایی و مراجعه به این محل، پس از اطمینان از حضور وی در روز 24خرداد موفق به دستگیری وی شده و در بازرسی از مخفیگاه وی نیز موفق به پیدا کردن مقادیری از اموال سرقت شده از جمله سگ خانگی متعلق به مالباخته شدند.

با توجه به کشف اموال سرقت شده و شناسایی متهم از سوی مالباخته وی صراحتا لب به اعتراف گشود و دو نفر دیگر از دوستان و بچه محل‌های خود را به عنوان همدستان خود معرفی کرد.

بهروز در اعترافات خود به کارآگاهان گفت: پس از آنکه با پیشنهاد کاری مالباخته به شهریار برگشتم، موضوع را با دو نفر از دوستانم به اسامی رشید 21 ساله و رضا 20 ساله در میان گذاشتم و به آنها پیشنها دادم تا در زمان حضور در خانه مالباخته و با استفاده از مواد مسموم و بیهوش کننده اقدام به سرقت کرده و آنها نیز موافقت کردند.

وی ادامه داد: در روز سرقت، رشید و رضا با یک دستگاه خودرو 206 متعلق به برادر بزرگتر رضا در بیرون خانه منتظر ماندن تا من در خانه را برای آنها باز کردم.

با توجه به اعترافات متهم، کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی با شناسایی مخفیگاه دو متهم دیگر پرونده در شهرستان شهریار، آنها نیز دستگیر و در تحقیقات انجام شده، هر دو نفر به نقش و مشارکت خود در سرقت اعتراف کردند.

سرهنگ کارآگاه علی اکبرپور، رئیس پایگاه پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ، گفت: با توجه به کشف اموال سرقت شده از متهم و دستگیری تمامی متهمان پرونده و انجام تحقیقات در خصوص این پرونده، متهمان به دستور مقام قضایی و با صدور قرار قانونی به زندان انتقال داده شدند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied