شمانیوز
شما نیوز

جشنواره دستاوردهای فرهنگی در البرز به ایستگاه افتتاحیه نرسید!

کمبود اعتبارات و عدم همکاری دستگاه ها در برگزاری جشنواره توانمندی های فرهنگی موجب شد تا توانمندی های البرز در بستر ناهماهنگی ها و بدقولی دستگاه هایی که قول شرکت و همکاری داده بودند نرسیده به ایستگاه افتتاحیه متوقف بماند

در حالی که از ماه گذشته زمزمه برپایی جشنواره معرفی توانمندی های فرهنگی استان البرز به گوش می رسید و دستگاه های مختلفی ادعای همکاری و برگزاری این جشنواره را داشتند در روزهای اخیر همزمان با افتتاح این جشنواره خبر لغو گردهمایی فرهنگی استان رسماً اعلام شد و به باد نقد گرفتن عملکرد دستگاه های متولی امر را به نقل هر محفلی مبدل ساخت.

جشنواره ای که قرار بود در آن تمام دستاوردهای فرهنگی، هنری و اجتماعی استان در یک مجموعه به نمایش گذاشته شود؛ اما به دلیل ناتوانی مجری برگزاری این جشنواره که یکی از موسسات در بخش خصوصی عهده دار آن بود، ماهیت فعالیت متولیان اصلی در برگزاری این جشنواره را هم زیر سوال برد. از سوی دیگر عدم همکاری دستگاه های استان نیزخود مزید بر علت موجب شد تا اغلب غرفه های این نمایشگاه برای روز افتتاحیه آماده نباشد و رسماً خبر لغو آن اعلام گردد.

با این اوصاف و با شرایط فعلی استان بهتر آن است آنانی که ایده هایی جدید و بدیع برای برگزاری یک جشنواره در سطح استانی دارند در ابتدا به بررسی بضاعت و توانایی دستگاه های استانی در تمامی حوزه ها از اعتبارات مالی تا توانمندی های عملی بپردازند و سپس نسبت به برنامه ریزی و برپایی جشنواره اقدام کنند.

این جشنواره در شرایطی قصد برگزاری داشت که قرار بود رسانه های استان در کنار سایر دستگاه ها توانمندی هایشان را به معرض نمایش بگذارند. در شرایطی که این استان تشنه برگزاری جشنواره و نمایشگاههای تخصصی است، رسانه ها نیز تلاش کردند خود را برای یک حضور نمایشگاهی موفق و ارائه دستاوردهای خود آماده کنند. اما به رغم تهیه اقلام تبلیغاتی و نمایشگاهی از سوی شماری از شرکت کنندگان در نهایت با اعلام خبر لغو نمایشگاه موجی از نا امیدی در فضای نمایشگاه افتتاح نشده پیچید.

حال سوالی که اینجا مطرح است آن که شاید به واقع دستگاه های استان دستاوردهایی برای ارائه نداشته اند یا دستاوردهایشان در حد چند کاغذ و بروشور از فعالیت هایشان نمود پیدا می کرده است! دستگاه هایی که زحمت تهیه همین کاغذ و بروشور را هم به خود ندادند و به رغم وعده های مکرر همکاری، برگزار کنندگان را تنها گذاشتند و در نهایت نمایشگاه و جشنواره را به تعطیلی کشاندند.

مدیرکل ارشاد البرز در گفتکو با خبرنگار مهر اظهار داشت: تعطیلی این برنامه نقدهایی را به دنبال داشته که بخش عمده ای از آن ها را می پذیریم ولی واقعیت آن است که در برگزاری این نمایشگاه همکاری نشد! مجتبی ابراهیمی با بیان اینکه اگرچه انتقاد اصلی را همه متوجه ارشاد می دانند اما ارشاد تنها یکی از برگزار کنندگان این رویداد بود و تا اخرین لحظه تلاش کرد تا این برنامه برگزار شود اما دستگاه هایی که باید در این جشنواره حضور پیدا می کردند همکاری مناسبی نداشتند.

وی ادامه داد: امیدواریم در آینده ای نزدیک با آسیب شناسی این رخداد و رفع موانع موجود بتوانیم زمینه برگزاری جشنواره ای با شکوه و با مشارکت خوب و به موقع دستگاه ها را فراهم کنیم. وی خواهان نقد موثر و دلسوزانه توام با راهکار از سوی رسانه ها شد و گفت: ما از نقد سازنده استقبال می کنیم. امید می رود که در آینده نزدیک البرزی ها شاهد بهره گیری از تجربیات در برپایی جشنواره ها و نمایشگاه ها و بی نیاز از مراجعه به پایتخت برای ارائه دستاوردها باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied