شمانیوز
شما نیوز

مریلا زارعی برترین بازیگر زن جشنواره فیلم فجر شد

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):بهترین بازیگر نقش اول زن که سمیرغ بلورین به او اهدا شد مریلا زارعی برای بازی در فیلم «شیار 143» بود.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز)،راسم اختتامیه سی و دومین دوره جشنواره فیلم فجر در شامگاه 22 بهمن 1392 در برج میلاد تهران با حضور جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهور، حسام الدین آشنا مشاور ارشد رئیس جمهور، حسن فریدون، ایوبی رئیس سازمان سینمایی کشور، و جمع زیادی از مسئولان فرهنگی، هنرمندان و اهالی رسانه برگزار شد.

فرهاد توحیدی، محسن شاه ابراهیمی، پرویز شهبازی، کیانوش عیاری، فرامرز قریبیان، هوشنگ گلمکانی، حسین کرمی، محمد داوودی اعضای هیئت داوران با ترتیب ویژه ای روی سن آمدند و جوایز بخش سودای سیمرغ جشنواره را اهدا کردند.

فرهاد توحیدی به همراه هومن سیدی برای اهدای اولین سیمرغ های بلورین به روی سن آمد. سیمرغ بلورین بهترین جلوه های ویژه بصری اهدا شد به سیدهادی اسلامی برای فیلم «چ» اهدا شد. اسلامی از مهدی زواری و ابراهیم حاتمی کیا بابت اعتماد به جوان ها تشکر کرد.

سیمرغ بلورین بهترین جلوه های ویژه بصری به سیدهادی اسلامی برای فیلم «چ» اهدا شد. اسلامی از مهدی زواری و ابراهیم حاتمی کیا بابت اعتماد به جوان ها تشکر کرد.

سیمرغ بلورین بهترین جلوه های ویژه میدانی به حمیدرضا سلیمانی برای فیلم «چ» و «رستاخیز» رسید.

محمد داوودی و رامبد جوان برای اهدای سیمرغ های بلورین دیگر بخش سودای سیمرغ به روی سن آمدند. سیمرغ بلورین بهترین چهره پردازی به محسن دارسنج برای فیلم «همه چیز برای فروش» رسید. دارسنج جایزه اش را به محسن امیریوسفی و علی اکبر ثقفی اهدا کرد. گفت: آقای جنتی امیدوارم فکری به حال مسکن این هنرمندان شود.

محسن موسوی برای فیلم «رستاخیز» هم دیپلم افتخار این بخش را کسب کرد. محسن شاه ابراهیمی و رضا عطاران برای اهدای بخش دیگری از جوایز روی سن آمد و نام برگزیده بعدی را اعلام کرد.

در بخش بهترین طراحی صحنه و لباس دو سیمرغ بلورین اهدا شد. سیمرغ بلورین بهترین مدیریت هنری به مجید میرفخرایی برای فیلم «رستاخیز» اهدا شد. میرفخرایی به روی سن آمد و از درویش و علی قلی زاده و قائم مقامی عوامل فیلم «رستاخیز» تشکر کرد.

مجتبی راعی به همراه جهانگیرمیرشکاری اهدای جوایز دو برگزیده دیگر را به عهده گرفتند. سیمرغ بلورین بهترین صدای فیلم برای فیلم «چ» به صدابردار: بهمن اردلان و صداگذار سیدعلیرضا علویان رسید.

علویان بعد از دریافت سیمرغ گفت: خیلی خوشحالم که جایزه خودم را از جهانگیر میرشکاری، اسطوره کارم می گیرم. علویان از ابراهیم حاتمی کیا به خاطر اعتمادی که به او کرده بود تشکر کرده بود. علویان اشاره ای هم به غیبت حاتمی کیا در سالن کرد. غیبت سوال برانگیزی که احتمالاتی را برای برگزیده های بهترین کارگردانی و بهترین فیلم به ذهن می آورد.

بهمن اردلان هم از ابراهیم حاتمی کیا،جواد فرهانی و جواد فیض مندیان، علیرضا علویان و جهانگیرمیرشکاری تشکر کرد.

برای هدای سیمرغ بلورین بهترین بازیگران مکمل پرویز شهبازی و هانیه توسلی روی سن آمدند.

بهترین بازیگر نقش مکمل مرد: دیپلم افتخار اهدا می شود به میلاد کی مرام برای فیلم «خط ویژه». کی مرام بعد از دریافت جایزه اش گفت: من نماینده همه بچه های «خط ویژه» هستم و امیدوارم با تشویق های شما خستگی از تن عوامل این فیلم و مصطفی کیایی در برود. چون این جایزه را از دست بزرگان سینمای ایران می گیرم اهمیتش برایم دوچندان شده است. کی مرام همچنین از مسعود کیمیایی و گلاب آدینه تشکر کردند و جایزه خود را به بیمارستان محک تقدیم کرد.

سمیرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد هم اهدا شد به بابک حمیدیان برای دو فیلم «چ» و «رستاخیز».

بابک حمیدیان بعد از دریافت جایزه گفت: شهید اصغر وصالی و اصغر وصالی ها ما بی چاره زندگانیم آنها به چرامرگ خود آگاهانند. تجربه کار کردن با کیومرث پوراحمد، رخشان بنی اعتماد، احمدرضا درویش و ابراهیم حاتمی کیا تجربه قابل توجهی است. از هیئت داوران و از عوامل جشنواره تشکر می کنم.

حمیدیان در پایان گفت: آقای نهاوندیان دوست دارم این پیغام ما را به آقای رئیس جمهور منتقل کنید چشم امید ما اول به خدا بعد به شماست. ما می خواهیم بی واسطه خواسته های مان را به شما بگوییم. این درخواست را اجابت کنید.

در بخش بهترین بازیگر نقش مکمل زن دیپلم افتخار این بخش اهدا شد به ملیکا شریفی نیا و هنگامه حمیدزاده برای فیلم «اشباح». شریفی نیا بعد از دریافت جایزه جای مهرجویی را در مراسم امشب خالی دانست و از او، خانواده و دوستانش تشکر کرد.

حمیدزاده هم از هیئت داوران و از مهرجویی بابت اعتمادی که به او کرده بود، تشکر کرد.

سمیرغ بلورین نقش مکمل زن اهدا شد به شبنم مقدمی برای «امروز» میرکریمی. شبنم مقدمی بعد از دریافت جایزه گفت: جایزه ام را به پدرم و مادرم تقدیم می کنم.

کیانوش عیاری و هنگامه قاضیانی برای اهدای جوایز بخش بعدی داوری به روی سن آمدند.

در بخش بهترین موسیقی متن، دیپلم افتخار به کارن همایونفر برای فیلم «همه چیز برای فروش» رسید. همایون فر در سخنان کوتاهی گفت: امیدوارم کسی که سمیرغ این بخش را می گیرد یک ایرانی باشد، چون ما به هر چیزی در سینمای ایران نیاز داشته باشیم به موسیقی دان نیاز نداریم.

اما سیمرغ بلورین بهترین موسیقی متن برخلاف انتظار همایون فر به استفان واربک برای فیلم «رستاخیز» اهدا شد که جایزه او را قائم مقامی تحویل گرفت.

برای اهدای سیمرغ بلورین بهترین تدوین، فرامرز قریبیان و مهدی فخیم زاده روی سن آمدند. در این بخش سیمرغ بلورین به مهدی حسینی وند برای فیلم «چ» تقدیم شد.

حسینی وند بعد از دریافت این جایزه گفت: می خواهم از داریوش مهرجویی یاد کنم که با «مهمان مامان» او به سینما وارد شدم. اما خیلی خوش شانس بودم که هایده صفی یاری انصراف داد، چون معمولا ایشان همه جایزه ها را درو می کنند.

برای اهدای جایزه بهترین فیلمبرداری، هوشنگ گلمکانی و محمودکلاری روی سن آمدند.

در بخش بهترین فیلمبرداری سمیرغ بلورین اهدا شد به حسین جعفریان برای فیلم «رستاخیز». جعفریان هم از عوامل فیلم «چ» و «رستاخیز»، از عوامل برگزاری جشنواره و علیرضا رضادا و همچنین از عوامل گروهش علیرضا برازنده، پیمان شادمانفر، علی قاضی و جلال عالی فکر تشکر کرد.و جایزه اش را به پسرش آزاد تقدیم کردو ابراز امیدواری کرد که در دوره دولت تدبیر و اعتدال فیلمش را بسازد.

برای اهدای باقی جوایز جشنواره همه هیئت داوران روی سن حاضر شدند. بهترین بازیگر نقش اول مرد رضا عطاران بود که سیمرغ بلورین این بخش را برای بازی در فیلم «طبقه حساس» دریافت کرد.

رضاعطاران بعد از دریافت جایزه گفت: خدارا شکر سیمرغ قبلی که شبیه شکلات خوری بود نصیب ما نشد. من چند سالی بود منتظر این سیمرغ بودم تا سیمرغ هایم جفت شود و تولیدی سمیرغ راه بیاندازم و بعد خودم یک دوره جشنواره برگزار کنم و به همه شما در آن جایزه بدهم.

بهترین بازیگر نقش اول زن که سمیرغ بلورین به او اهدا شد مریلا زارعی برای بازی در فیلم «شیار 143» بود.

مریلا زارعی بعد از دریافت سیمرغ بلورین این بخش از هیئت داوران تشکر کرد و گفت: خدا را شاکرم که این توفیق را به من داد در نقشی سنگین و حساس و مسئولیت پذیر بازی کنم و در قلب شما بنشینم. این سیمرغ حاصل سالها مهری است که از شما گرفتم و درسی است که از کار کردن با کارگردانان بزرگی که از آن ها درس گرفتم .

زارعی تشکر ویژه ای هم از ابراهیم حاتمی کیا کرد به دو دلیل اجازه دادن برای بازی در فیلم ارزشمند «چ» و نیز حمایت از «شیار 143» که سبب دیده شدن فیلم شد.

زارعی گفت: در این سیمرغ آدم های زیاد سهمی هستند: که در راس آنها نرگس آبیار است و خوشحال که یک زن فیلمساز متعهد دیگر هم به سینمای ایران اضافه شد

زارعی درخواست کرد به جای تشویق به احترام همه مادران این سرزمین که صبورانه ایستادند و عزیزانشان را در راه این سرزمین دادندبایستند و این مادارن را تشویق کنند.

حرف های زارعی این گونه تمام شد: پاینده باد ایران

بهترین فیلم نامه: سیمرغ بلورین این بخش اهدا شد به بهروز افخمی برای فیلم «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران»

افخمی گفت: آقای ساداتیان دیروز به ما گفتند که هیچ کدام از عوامل «آذر شهدخت و...» جایزه نگرفتند و من غافلگیر شدم. افخمی از همه گروه فیلمش به ویژه بازیگران فیلمش و اعضای هیئت داوران تشکر کرد و جایزه اش را به مرجان شیرمحمدی،همسرش و نویسنده رمانی که فیلم از روی آن اقتباس شده بود اهدا کرد.

افخمی در پایان ابراز امیدواری کرد که در سال بعد جشنواره، بخش فیلمنامه نویسی اقتباسی از فیلم نامه نویسی اورجینال جدا شود.

بیوگرافی ● نام اصلی: مریلا ● نام خانوادگی اصلی: زارعی برزی ● تاریخ تولد: ۲۵ فروردین ۱۳۵۳ ● محل تولد: تهران ● مدرك تحصیلی: فارغ التحصیل صنایع غذایی ●نوع فعالیت: بازیگر سینما و تلویزیون
فارغ التحصیل مهندسی صنایع غذایی از دانشگاه تهران در سال ۱۳۷۵. فعالیت در تلویزیون با بازی در مجموعه تلویزیونی "دبیرستان خضرا" (اکبر خواجویی) در سال ۱۳۷۵. شروع فعالیت سینمایی با بازی در فیلم "سلام سینما" (محسن مخملباف) در سال ۱۳۷۳. با مجموعه تلویزیونی "کاراگاه" (حسن هدایت) به دنیای بازیگری روی آورد. و با مجموعه تلویزیونی "هوای تازه" (محمد رحمانیان) بیشتر شناخته شد. بازی در فیلم "دو زن" (تهمینه میلانی، ۱۳۷۷) یکی از شانسهای بزرگ او بود. پس از آن توانایی هایش را در "واکنش پنجم" (تهمینه میلانی، ۱۳۸۱) به رخ همگان کشید و سرانجام با بازی کوتاه اما بسیار تاثیرگذارش در "سربازهای جمعه" (مسعود کیمیایی، ۱۳۸۲) مزد زحماتش را از بیست و دومین جشنواره فیلم فجر، از هشتمین جشن خانه سینما و از نویسندگان و منتقدان دریافت کرد.
نصف مال من نصف مال تو
نصف مال من، نصف مال تو
نصف مال من، نصف مال تو
نصف مال من، نصف مال تو
مجموعه های تلویزیونی: ۱) کاراگاه (مجموعه، حسن هدایت، ۱۳۷۴) ۲) مهر خوبان (مجموعه، ۱۳۷۴) ۳) خلبان (مجموعه، ۱۳۷۴) ۴) جهان وارونه (مجموعه، ۱۳۷۴) ۵) دبیرستان خضراء (مجموعه، اکبر خواجویی، ۷۵-۱۳۷۴) ۶) خانه های اجاره ای (تله تئاتر، ۱۳۷۵) ۷) هوای تازه (مجموعه، محمد رحمانیان، ۱۳۷۵) ۸) کهنه سوار (مجموعه، اکبر خواجویی، ۱۳۷۶) ۹) شن های کف رودخانه (مجموعه تلویزیونی، ۱۳۷۶) ۱۰) فردا دیر است (مجموعه، حسن فتحی، ۱۳۷۶) ۱۱) ولایت عشق (مجموعه، مهدی فخیم زاده، ۱۳۷۷) ۱۲) داستان یک شهر (مجموعه، اصغر فرهادی، ۱۳۷۸) ۱۳) زمان شوریدگی (مجموعه تلویزیونی، ۱۳۷۹) ۱۴) پلیس جوان (مجموعه، سیروس مقدم، ۱۳۸۰) ۱۵) دریایی ها (مجموعه، سیروس مقدم، ۱۳۸۱)
دستهای خالی
دستهای خالی
فیلم دعوت
دعوت
درباره الی
درباره الی
فيلمهای سينمایی:
1) پاتک (علی اصغر شادروان، ۱۳۷۴) 2) روی خط مرگ (شفیع آقامحمدیان، ۱۳۷۵) 3) زن شرقی (رامبد لطفی، ۱۳۷۶) 4) دو زن (تهمینه میلانی، ۱۳۷۷) 5) تکیه بر باد (داریوش فرهنگ، ۱۳۷۸) 6) عشق فیلم (ابراهیم وحیدزاده، ۱۳۷۹) 7) واکنش پنجم (تهمینه میلانی، ۱۳۸۱) 8) سیزده گربه روی شیروانی (علی عبدالعلی زاده، ۱۳۸۱) 9) هم نفس (مهدی فخیم زاده، ۱۳۸۲) 10) معادله (ابراهیم وحیدزاده، ۱۳۸۲) 11) سربازهای جمعه (مسعود کیمیایی، ۱۳۸۲) 12) زن زیادی (تهمینه میلانی، ۱۳۸۳) 13) مجردها (اصغر هاشمی، ۱۳۸۳) 14) حکم (مسعود کیمیایی، ۱۳۸۳) 15) نصف مال من، نصف مال تو (۱۳۸۵) 16) دستهای خالی (۱۳۸۵) 17) اخراجی ها (۱۳۸۵) 18) آفتاب بر همه یکسان می تابد (۱۳۸۵) 19) خروس جنگی (تلخ و شیرین) (۱۳۸۶) 20) مدیوم (۱۳۸۷) 21) دعوت (۱۳۸۷) 22) درباره الی (۱۳۸۷)
جوایز الف) کاندید سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن (زن زیادی) [ دوره ۲۳ جشنواره فیلم فجر (مسابقه سینمای ایران) - سال ۱۳۸۳ ] ب) کاندید تندیس زرین بهترین بازیگر نقش اول زن (زن زیادی) [ دوره ۹ جشن خانه سینما (مسابقه) - سال ۱۳۸۴ ] ج) کاندید لوح زرین بهترین بازیگر زن (زن زیادی) [ دوره ۶ منتخب سایت ایران اکتور (بهترین های سال) - سال ۱۳۸۴ ] د) برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن (سربازهای جمعه) [ دوره ۲۲ جشنواره فیلم فجر (مسابقه سینمای ایران) - سال ۱۳۸۲ ] و) برنده تندیس زرین بهترین بازیگر نقش مکمل زن (سربازهای جمعه) [ دوره ۸ جشن خانه سینما (مسابقه) - سال ۱۳۸۳ ] هـ) برنده لوح زرین بهترین بازیگر زن (سربازهای جمعه) [ دوره ۵ منتخب سایت ایران اکتور (بهترین های سال) - سال ۱۳۸۴ ] ی) سومین بازیگر نقش مکمل زن سال (سربازهای جمعه) [ دوره ۱۹ منتخب نویسندگان و منتقدان (بهترین های سال) - سال ۱۳۸۳ ] ر) کاندید لوح زرین بهترین بازیگر زن (واکنش پنجم) [ دوره ۴ منتخب سایت ایران اکتور (بهترین های سال) - سال ۱۳۸۳ ] ز) پنجمین بازیگر نقش مکمل زن سال (واکنش پنجم) [ دوره ۱۸ منتخب نویسندگان و منتقدان (بهترین های سال) - سال ۱۳۸۲ ] ژ) دومین بازیگر نقش مکمل زن سال (دو زن) [ دوره ۱۴ منتخب نویسندگان و منتقدان (بهترین های سال) - سال ۱۳۷۸ ]
ن) نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل زن در بیست و هفتمین جشنواره فیلم فجر برای فیم درباره الی (۱۳۸۷)
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied