شمانیوز
شما نیوز

جزئیات ثبت نام وام مسکن خبرنگاران تشریح شد

شمانیوز: مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت ارشاد جزئیات ثبت نام وام مسکن خبرنگاران را تشریح کرد.  

پدرام پاک‌آیین گفت: مطابق اطلاعیه‌ای که داده شد شرایط و مدارک لازم برای دریافت وام مسکن خبرنگاران و روزنامه‌نگاران مطابق مصوبه کارگروه تخصصی کار حرفه‌ای روزنامه‌نگاری تعیین شده است.

وی گفت: براساس این مصوبه روزنامه‌نگاران و خبرنگاران شاغل در مطبوعات و رسانه‌ها می‌توانند از امروز تا پایان ساعت 24روز چهارشنبه 11مرداد با مراجعه به سایت سمان تقاضای خود مبنی بر دریافت وام مسکن را به ثبت برسانند.

مدیر کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت ارشاد ادامه داد: تسهیلات پیش‌بینی شده برای خرید مسکن 300میلیون ریال و برای ساخت مسکن 450میلیون ریال است. این تسهیلات صرفا به خبرنگاران، گزارشگران، دبیران سرویس، معاونان دبیر سرویس و سردبیران و معاونان سردبیر، روزنامه‌نگاران مترجم، کاریکاتوریست‌ها، گرافیست‌ها و عکاس‌های خبری تعلق خواهد گرفت.

پاک آیین بیان کرد: با توجه به محدودیت منابع این تسهیلات که شامل 5هزار فقره وام مسکن ویژه خبرنگاران و روزنامه‌نگاران است، خبرنگاران و روزنامه‌نگارانی در اولویت قرار دارند که با روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های رابطه استخدامی داشته باشند.

وی اضافه کرد: علاوه بر آن روزنامه‌نگاران و خبرنگاران متاهل نسبت به همکاران مجرد خود در اولویت‌ قرار خواهند داشت.

مدیر کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت ارشاد اظهار داشت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صرفا مرجع احراز هویت حرفه‌ای و اعلام فهرستی از روزنامه‌نگاران واجد شرایط به بانک مرکزی است و مراحل بعدی دریافت وام باید توسط شخص متقاضی از بانک عامل پیگیری شود.

وی ادامه داد: اسامی واجدین شرایط حداکثر تا 11شهریور و از طریق سایت سمان به متقاضیان اعلام می‌شود. ضمنا مهلت ثبت نام تمدید نخواهد شد و به همین دلیل از متقاضیان می‌خواهیم تا در روزهای اولیه ثبت نام کنند.

مدیر کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت ارشاد افزود: یکی از مهم‌ترین شرایط دریافت وام مسکن خبرنگاران این است که شغل اصلی و مستمر متقاضی خبرنگاری و روزنامه‌نگاری باشد و شرط دیگر این است که متقاضی همسر و اولاد تحت تکفل او مالک واحد مسکونی نباشد.

پاک آیین تصریح کرد: علی‌رغم اولویتی که با توجه به محدودیت منابع برای خبرنگاران دارای رابطه استخدامی با نشریات و خبرگزاری‌ها قائل شده‌ایم اما خبرنگاران آزاد هم می‌توانند فرم ویژه این گروه‌ را که در سایت ارائه شده تکمیل و نسبت به ثبت نانم اقدام کنند. هر چند که در اولویت بعدی قرار خواهند داشت.

وی خاطرنشان کرد: مدارک لازم برای ثبت نام شامل تکمیل یک فرم اطلاعات فردی است که در سامانه سمان درج شده و علاوه بر آن متقاضی باید تصویر کارت ملی و صفحه اول و دوم شناسنامه خود را اسکن و در سایت قرار دهد. آخرین مدرک لازم گواهی اشتغال به کاری است که باید از مدیر مسئول نشریه یا مدیرعامل خبرگزاری اخذ و در بخش مربوطه در سایت سمان ثبت شود.

مدیر کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت ارشاد اضافه کرد: این گواهی اشتغال به کار صرفا و لوزما باید در قالب فرمی ارائه شود که در این سایت منتشر شده و گواهی اشتغال یا معرفی‌نامه در قالبی غیر از فرم یاد شده قابل قبول نخواهد بود. ضمنا فرم اشتغال به کار باید منحصرا به امضای مدیر مسئول نشریه و یا مدیرعامل خبرگزاری برسد و امضای سایر مدیران و دست‌اندرکاران رسانه در پای گواهی اشتغال به کار قابل پذیرش نیست.

وی ادامه داد: خبرنگاران یا روزنامه‌نگارانی که گواهی اشتغال به کارشان را در سایت درج می‌کنند، حتما باید کد بیمه خود را که بیمه کارگاهی یا بیمه صندوق حمایت از هنرمندان، نویسندگان و روزنامه‌نگاران است به طور خوانا قید کنند.

پاک‌آیین افزود: همچنین خبرنگاران آزاد برای ثبت‌نام فرم گواهی اشتغال به کار مجزایی را تکمیل خواهند کرد که در این سایت ارائه شده و در آن نیازی به قید کد بیمه نیست، اما فرم مذکور باید به امضای مدیر مسئول نشریه و یا مدیرعامل خبرگزاری برسد.

مدیر کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: خبرنگاران و روزنامه‌نگاران شاغل در سرپرستی‌های استانی باید گواهی اشتغال به کار خود را به امضای مدیر مسئول روزنامه یا مدیر عامل خبرگزاری برسانند.

وی اضافه کرد: از مدیران مسئول روزنامه‌ها و مدیرعامل خبرگزاری‌ها می‌خواهیم که نهایت همکاری را با خبرنگاران شاغل و سرپرستی‌های استانی خود به عمل آورند و در امضای فرم‌های مربوطه تسریع کنند.

پاک‌آیین ادامه داد: شرایط ثبت نام موارد ذکر شده است و مدارک ثبت نام نیز صرفا شامل تکمیل بخشی از اطلاعات فردی و 3 مدرکی است که از آن یاد شده و نیازی به ارسال آثار و هیچ‌گونه اطلاعات دیگری نیست.

پاک‌آیین افزود: بانک عامل توسط بانک مرکزی تعیین می‌شود و وزارت ارشاد صرفا مرجع احراز هویت حرفه‌ای و اعلام لیست واجدشرایط به بانک مرکزی است و مابقی مراحل توسط بانک مرکزی و بانک عامل پیگیری شود.

مدیر کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت ارشاد اضافه کرد: همچنین خبرنگاران مجرد می‌توانند ثبت نانم کنند اما خبرنگاران متاهل در اولویت خواهند بود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied