شمانیوز
شما نیوز

برای هشتمین سال در حال برگزاری است

اجرای بزرگترین مراسم قربانی کشور در ابرکوه

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):برای هشتمین سال متوالی، بزرگترین مراسم قربانی کشور با مشارکت مردمی در ابرکوه در حال برگزاری است.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز)، در ابرکوه، هشت سال قبل جوانان مسجد امام حسین(ع) این شهرستان، اقدام به راه‌اندازی مراسم ویژه آیین ابراهیمی و قربانی دام به صورت مشارکتی کردند که این اقدام اکنون چند سالی است که به صورت یک سنت در ابرکوه برگزار می‌شود.

بسیاری از اشخاص مایل هستند که به اندازه وسع خود و در روز عید قربان در کمک به نیازمندان سهیم شوند و این کار با هزینه‌های سنگینی که دارد برای همگان امکان‌پذیر نیست.

بعد از ابتکار اولیه جوانان که با جمع کردن کمک‌های خود اقدام به ذبح دو گوسفند در روز عید قربان و توزیع گوشت آن دربین نیازمندان کردند، فکر ایجاد ستادی برای گسترش این کار ارزنده، آنان را به سمت تشکیل «ستاد احیای آیین حضرت ابراهیم (ع)» سوق داد.

این کار که برای نخستین بار در کشور صورت گرفت به یک کار شهرستانی و نه محله‌ای تبدیل شده است و روز به روز گسترش می‌یابد و نه تنها در عید قربان محور اصلی فعالیت‌هاست بلکه در دیگر ایام سال با توزیع گوشت مرغ در بین نیازمندان ادامه پیدا کرده است.

امروز و در روز عید سعید قربان از ساعت شش صبح این برنامه آغاز شده است و به گفته مسئول این ستاد مردمی، تا ساعت حدود 10 صبح، حدود 40 رأس گوسفند و یک نفر شتر به ارزش 150 میلیون ریال ذبح شده است.

علی‌اکبر قیومی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس افزود: کمک‌های مردمی تا پایان برنامه ادامه دارد و با توجه به فراخوان و فعالیت‌های رسانه‌ای که ظرف چند روز گذشته انجام شده است، افرادی با مراجعه به محل یا ارتباطات تلفنی کمک‌های خود را به این مراسم اهدا می‌کنند.

وی اظهار امیدواری کرد: این برنامه با تجمیع قربانی‌های شهرستان و امکان مشارکت دادن تمامی افراد جامعه با کمترین توان مالی، راهی برای احیای هرچه بیشتر این کار ارزنده و سنت حسنه باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی