شمانیوز
شما نیوز

از کنسرت‌های ویژه موسیقی تا جشن‌های ویژه عید قربان در چین + عکس

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شما نیوز):امروز در حالی در منی حاجیان قربانی کردند و به ادامه مناسک حج مشغول شدند که در سراسر جهان اسلام عید قربان گرامی داشته شد.

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شما نیوز): امروز در حالی در منی حاجیان قربانی کردند و به ادامه مناسک حج خود مشغول شدند که در سراسر جهان اسلام و چه بسا در سراسر جهان عید قربان گرامی داشته شد.

در حالی که در مصر مردم در میدان التحریر به اقامه نماز پرداختند در مسجد «الرحمن الرحیم» قاهره نیز رئیس جمهور این کشور و دیگر مسئولان نماز عید فطر را اقامه کردند.

عید قربان در مصر

همچنین در لبنان در سایه سنگین امنیتی نماز عید قربان در حالی برگزار شد که در کشور همسایه یعنی سوریه مردم به امید یک آتش بس چند روزه برای برگزاری نماز عید قربان به سوی مساجد رهسپار شدند.

عید قربان در سوریه

در همین حال در افغانستان به نمازگزاران حمله شد و در یک عملیات انتحاری در میمنه ده ها نفر کشته و زخمی شدند و از میانمار نیز خبرهای تاسف باری از کشتار مردم مسلمان این کشور به گوش رسیده است و این در حالی است که مردم بحرین در نماز عید فطر برای مردم محاصره شده «العکر» دعا کردند.

عید قربان در افغانستان

همچنین در روسیه و چین که جمعیت مسلمانان آن بعضا بیشتر از برخی کشورهای اسلامی است، جشن های روز عید قربان برگزار شد.

به نوشته پایگاه خبری «اخبار الیوم» 25 میلیون مسلمانان چین در پکن و دیگر نقاط این کشور از جمله در شانگهای، قانسو، یون نان، نینگ شای و سین کیانگ نماز عید را برپا کردند.

شب گذشته و در شب عید نیز «هوی لیانگ یوی» رئیس شورای حکومتی چین در جشنی که جمعیت اسلامی چین در پکن برگزار کرده بود، شرکت کردند.

عید قربان در چین

همچنین پایگاه روسیا الیوم از مسکو خبر داد که نماز عید قربان به صورت باشکوهی در مسجد جامع مسکو و با حضور «راوی عین الدین» مفتی روسیه برگزار شده است.

«راوی عین الدین» در خطبه های نماز عید قربان بر ضرورت احترام به ادیان مختلف تاکید کرد و عید قربان را عید وحدت ادیان الهی و توحیدی دانست.

نماز عید قربان در مسکو

در همین حال مردم در کشورهای عربی برای جشن های متعددی آماده می شوند که شامل برگزاری کنسرت های موسیقی، برنامه های ویژه تلویزیونی و اجراهای ویژه تئاتر، اکران های سینمایی عید قربان و ... است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied