شمانیوز
شما نیوز

دانشجوی موفق و پر تلاش دانشگاه پیام نور جهرم:

تبدیل اقتصاد مقاومتی به الگویی جهانی

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):دانشجوی موفق و پر تلاش دانشگاه پیام نور جهرم:زمانی که رهبر معظم انقلاب بر اساس زمان شناسی به معرفی این نظریه پرداختند و اهمیت آن را با توجه به نیاز های کشور یاد آور شدن ما وظیفه خود دانستیم که در بررسی این مقوله در حوزه تحصیلی خودمان(IT) پیشرو باشیم هرچند که این تنها ابتدا راه است و با توجه به گستردگی خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات باید پژوهش های بیشتری صورت گردد.

به گزارش خبرنگار شمانيوز از جهرم، علي مصلي نژاد از ايده پردازان رشته فناوري اطلاعات مي باشد كه داراي كارنامه بزرگي از فعاليت هاي علمي و پژوهشي در زمينه هاي مختلف با محوريت فناوري اطلاعات مي باشد. براي آشنايي بيشتر با او گفتگوي مفيد با وي داشتيم كه پاسخ به چند سوال زير و ده ها سوال ديگر ما را در بر داشت.

چرا بخشي از كتابتان را به موضوع اقتصاد مقاومتي اختصاص داديد؟

تعريف شما از اعتدالگرايي در فناوري اطلاعات چيست؟

انگيزه شما براي معرفي واژه جديدي به جاي واژه معلول چه بود؟فناوري اطلاعات تا چه حد مي تواند به مشكلات اين عزيزان كمك كند؟

ارتباط بين فناوري اطلاعات،موسيقي و....چيست؟

دليل طراحي پروژه كمپين فارسي لايوفيد و حمايت از برنامه جهاني غذا چه بود؟

الگو شما در تلاش ، سخت كوشي و.. چه كسي مي باشد؟

و....

خود را به صورت كامل معرفي كنيد؟

- علي مصلي نژادمتولد 1370/6/12 در شهر تهران هستم. پدر و مادر و اجداد من همگي اهل استان فارس هستند، من دانشجوي رشته مهندسي فناوري اطلاعات از دانشگاه پيام نور شهرستان جهرم هستم.

از چه زماني فعاليتتان را در زمينه فناوري اطلاعات آغاز نموديد آيا پيش از اين هم در زمينه فناوري اطلاعات فعاليت داشتيد؟

- راستش من در دبيرستان و پيش دانشگاهي علاقه زيادي به رشته هاي گرايش نفت و شيمي داشتم و در زمينه فناوري اطلاعات هم فعاليت داشتم ولي به اين گستردگي نه! ودر دانشگاه به صورت باور نكردني از رشته اي سر در آوردم كه زمينه قبلي جدي اي از آن نداشتم. من با ورود به دانشگاه فعاليت هام را در زمينه فناوري اطلاعات به صورت گسترده آغاز نمودم.

دليل موفقيت ها و تلاش خود را در رشته اي كه قبلا هيچ آشنايي با آن نداشتيد چه مي دانيد؟

مهم ترين دليل متكي بودن به خود، در دانشگاه پيام نور مي باشد اين سيستم آموزشي در دانشگاه پيام نور باعث مي شود دانشجويان با اتكاي بيشتر به خود به تحقيق و پژوهش بپردازند. اين ويژگي دانشگاه پيام نور خوب و مفيد مي باشد ولي در كنار آن بايد به موضوع كيفي سازي و توجه به نياز هاي علمي كشور و دانشجو نيز مورد توجه قرار گيرد تا دانشجويان بتوانند هم از لحاظ علمي و هم از لحاظ عملي در آن جايگاه برجسته قرار گيرند. من وقتي كه در دانشگاه پيام نور در اين رشته قرار گرفتم با توكل به خدا و اتكا به خود در مسيري جديد قرار گرفتم و امروز از آن راضي هستم.

هدف شما از نگارش كتاب در زمينه فناوري اطلاعات چيست؟آيا كتاب در زمينه هاي ديگر هم مي نويسيد؟

فناوري اطلاعات از معدود رشته هايي مي باشد كه هنوز به صورت كامل در كشور ما بومي نشده و اكثر منابع آموزشي آن ترجمه مي باشد و حتي اين منابع نيز فاصله بسيار زيادي با مراجع روز دنيا دارد و از طرفي به دليل پويايي اين رشته مانعي در جهت توليد سريع و مناسب منابع علمي مي باشد. هدف من از نگارش كتاب در زمينه فناوري اطلاعات ارائه كتب بومي مطابق با نياز و فرهنگ جامعه بود به عنوان مثال ما در بخشي از كتابمان به موضوع اقتصاد مقاومتي پرداختيم موضوعي كه با توجه به نياز هاي كشور و تحريم هاي موجود از اهميت زيادي برخوردار است. و از طرفي وقتي كه ما سخن از فناوري اطلاعات ميزنيم دانشجو يا كار آموز بتواند آن را به صورت آشكار در زندگي خود درك كند. مهم ترين هدف من از نگارش كتاب و مقاله تلاش براي بررسي ابعاد مختلف فناوري اطلاعات و گام برداشتن در جهت بومي سازي آن مي باشد.

بله، در زمينه هاي ديگر هم مثل مجموعه اشعار عرفاني و عاشقانه نيز نگارش داشتيم و مدت زيادي هم هست كه در حال نگارش كتابي با موضوع سبك موسيقي اسپيريتيك هستيم.

چرا بخشي از كتابتان را به موضوع اقتصاد مقاومتي اختصاص داديد؟ فناوري اطلاعات چگونه مي تواند در تحقق اين امر مفيد واقع گردد؟

كشور ما در حوزه هاي اقتصادي خود با مسائل يا مفاهيمي مواجه است كه به هيچ عنوان تاكنون چه در عرصه ي نظر و در كتاب هاي درسي و چه در عرصه ي عمل وتجارب بشري مشابه و مابه ازاي واقعي نداشته است. اگر تمام دانش انباشته و كتاب هاي مرسوم اقتصادي دنيا را مطالعه كنيد، نظريه يا تجربه اي مدون و مكتوب درباره ي اقتصاد مقاومتي نخواهيد يافت و از طرفي در تمام متون و كتاب هاي اقتصاد، هيچ پيشينه اي نظري يا عملي از تحريم بانك مركزي يك كشور نخواهيد ديد و از آن جا كه اين امر تاكنون سابقه نداشته،چگونگي واكنش به آن هم امري بديع است و هر كشوري كه عَلم استكبارستيزي را برپا كندنيازمند چنين الگوهايي است.

زماني كه رهبر معظم انقلاب بر اساس زمان شناسي به معرفي اين نظريه پرداختند و اهميت آن را با توجه به نياز هاي كشور ياد آور شدن ما وظيفه خود دانستيم كه در بررسي اين مقوله در حوزه تحصيلي خودمان(IT) پيشرو باشيم هرچند كه اين تنها ابتدا راه است و با توجه به گستردگي خدمات فناوري اطلاعات و ارتباطات بايد پژوهش هاي بيشتري صورت گردد.

لازمه كاربردي كردن نظريه اقتصاد مقاومتي اتخاذ تدابيري براي بهره گيري از علم و فناوري هاي بومي از جمله فناوري اطلاعات در كشور مي باشد، براين اساس نقش شبكه ملي اطلاعات بيش از پيش نمود پيدا خواهد كرداز اين رو اقتصاد مقاومتي را مي توان با نگاهي فناورانه تبديل به الگويي جهاني توسعه كرد. امروزه با توجه به آمارها و اطلاعات استاندارد جهاني ميزان دسترسي مردم به فناوري هاي روز از جمله فناوري اطلاعات، تا حدود زيادي درصد فقر يا ثروت ملتها را در ابعاد گوناگون نشان مي دهد. در بسياري از مناطق دنيا، فقرا دسترسي ناچيزي به فناوري هاي اطلاعاتي دارند كه تنها نيازهاي اوليه آنها را برطرف مي كند، براي برطرف كردن نيازهاي بيشتر، بايد طرح هايي تعبيه شود تا به وسيله آن ميزان دسترسي فقرا به امكانات اطلاعاتي و ارتباطاتي افزايش يابد. هرچقدر اين دسترسي بيشتر شود، از ميزان فقر در ابعاد مختلف اقتصادي، آموزشي و فرهنگي كاسته مي شود و راه براي توسعه پايدار هموارتر مي شود. توسعه دسترسي به فناوري اطلاعات در مناطق فقيرنشين، مي تواند دسترسي بهتر به آموزش و پرورش را به همراه داشته باشد، شاخص هاي سلامت و بهداشت در ميان خانواده هاي فقير را ارتقا دهد، ميزان مرگ و مير مادران و نوزادان را كاهش دهد، آموزش هاي مربوط به مقابله با بيماري هايي خطرآفرين مانند ايدز و هپاتيت را گسترش دهد، هزينه هاي مربوط به برخي مسافرت هاي بين شهري را از طريق جايگزيني با ارتباطات الكترونيكي از طريق استفاده از دفاتر مخابراتي موسوم به آي سي تي روستايي را كاهش دهد، به توسعه و جذب ساكنان مناطق محروم در موقعيت هاي شغلي پاره وقت و كارآفريني شود.

انگيزه شما براي معرفي واژه جديدي به جاي واژه معلول چه بود؟ فناوري اطلاعات تا چه حد مي تواند به مشكلات اين عزيزان كمك كند

اين موضوع بيش از اينكه يك انگيزه باشد يك طرح تحقيقاتي بود براي ارائه راهكاري در جهت حل برخي مشكلات بخش مهمي از مردم جامعه كه از مشكلات خاصي رنج ميبرند.

معلولين يك قشر خاص از جامعه مي باشند كه به دلايلي قادر به انجام برخي امور در شرايط معمول نمي باشند و بايد يك سري شرايط براي اين عزيزان فرآهم گردد تا بتوانند فعاليت هاي معمولي خود را به انجام رسانند. از طرفي روزبه روز ما شاهد اين حقيقت مي باشيم كه برخي از اين عزيزان داراي استعدادهاي خارق العاده اي مي باشند كه خيلي از انسان ها با سلامت جسمي كامل از اين استعداد هامحروم مي باشند. متاسفانه واژه معلول كه معرف اين عزيزان در جامعه امروز مي باشد داراي ايرادات اساسي مي باشد و روز به روز به اين ايرادات افزوده مي گردد به گونه اي كه اين واژه با توانايي هاي اين افراد در تناقض كامل مي باشد. متاسفانه اين واژه از ديد عموم از نوعي محدوديت حكايت دارد و متاسفانه معناي غلط اين واژه باعث شده برخي از افراد نتوانندبا اين واژه كنار بيايند و معلوليت را نوعي كمبود و نيستي بدانند و يا حتي سعي كنند معلولين را گوشه گير نمايند و كمتر به آنها توجه لازم نمايند. تيم بين المللي مدرن فا براي اولين بار واژه اي پرمعني و صحيح تر از معلول براي جايگزيني با اين واژه راارائه نمود اين واژه " توانمند خاص " مي باشد .

اين واژه در مقابل واژه معلول داراي ويژگي هاي منحصر به فردتري مي باشد. اين واژه بر خلاف واژه معلول بر توانايي و توانستن تاكيد دارد البته تحت شرايطي خاص. براي مثال در جامعه امروز شخصي كه توانايي راه رفتن بر روي پاهاي خود را ندارد به عنوان معلول و با محدوديت راه رفتن شناخته مي شود ولي در معناي واژه توانمند خاص اين شخص توانايي راه رفتن دارد ولي تحت شرايط خاص كه در اين مورد اين شرايط را صندلي چرخ دار و... براي او فراهم مي نمايد يا شخصي كه دچار ناشنوايي مادرزاد ميباشد تحت شرايط خاص زبان ايما و اشاره سخنان ما را مي شنود و درك مي نمايد. پس همينطور كه مشخص است براي تحقق امور معمولي اين افراد بايد شرايطي متفاوت تر ازشرايط معمولي انسان هاي داراي سلامت جسمي ايجاد نمود پس محدوديت وجود ندارد بلكه ارائه يك راهكار علمي و كارآمد نياز است. ترويج اين نوع نگرش مي تواند خيلي از مشكلات اجتماعي جامعه امروز كه اين عزيزان از آن رنج مي برند را برطرف نمايد و فرصتي ايجاد نمايد تا افراد بيشتري به سرمايه گزاري در زمينه ايجاد اين شرايط خاص روي آورده و بسياري از اين مشكلات اجتماعي حل مي گردد و براي اين افراد از واژه صحيح تر استفاده مي گردد. به نظر من فناوري اطلاعات يكي از مهم ترين ابزارهايي است كه مي تواند اين شرايط خاص را ايجاد نمايدگسترش فناوري اطلاعات ميتواند كمك زيادي در حل مشكلات آنان نمايد از جمله مشاغل دور كاري يا كار در منزل نمونه اي از كارآفريني هايي فناوري اطلاعات براي اين اقشار مي باشد. شما تا كنون مقالات زيادي را ارائه و به چاپ رسانديد آيا نگارش و ارائه اين همه مقاله در دوره كارشناسي براي شما سخت نبود؟

بله،يقينا وقتي كه ما يك كاري را شروع مي كنيم ابتدا با مشكلات و چالشهايي روبرو خواهيم بود و حتي ممكن هست شاهد نظرات منفي هم باشيم.من طبيعتا شاهد نظرات منفي هم بودم مثلا نظرات منفي مبني بر انجام دادن اين فعاليت ها(مثل نگارش كتاب و مقاله و..) در مقطع كارشناسي البته اين نظرات منفي خيلي خيلي محدود بود و در ادامه توانستم با دلايلي روشن منتقدين ام را متقاعد كنم.من هميشه به انتقادات با ديد دلسوزانه نگاه ميكنم و از اون ها استقبال مي كنم من معتقدم تا زماني كه انتقاد و تشويق هر دو كنار هم كنار هم قرار نگيرند ما نمي توانيم پيشرفت كنيم.در مورد انجام اين فعاليت ها در دوره كارشناسي بايد بگم كه وقتي كه ما ايده و نظر داريم حالا در هر مقطع تحصيلي كه ميخوايم باشيم چرا ارائه نديم. متاسفانه ما نبايد فعاليت ها و پژوهش ها را فقط منوط به دوره هاي كارشناسي ارشد و دكترا كنيم.

دانشگاه پيام نور شهرستان جهرم چقدر شما را در فعاليت ها و رسيدن به اهدافتان ياري نموده است؟

دانشگاه پيام نور جهرم واقعا تا حد زيادي ما را در پروژه ها ياري نموده و راهنمايي هاي مسئولين اين دانشگاه خصوصا رياست محترم دانشگاه آقاي دكتر محمد قناعتيان كه با تشويق و دلسوزي هميشه چراغ راه ما بوده اند و ديگر بخش ها مثل روابط عمومي دانشگاه(آقاي حميد رضا مصلي نژاد) ، امور فرهنگي(آقاي هادي اسلامي)،هيئت علمي فناوري اطلاعات(خانم سولماز ايزدپناه) تاثير چشمگيري در موفقيت ما در برنامه ريزي و حركت در يك مسير صحيح بوده است. من در ادامه وظيفه خودم مي دانم از كليه حمايت هاي مسئولين دانشگاه خصوصا رياست محترم دانشگاه پيام نور شهرستان جهرم ، ، روابط عمومي دانشگاه ،امور فرهنگي دانشگاه ،هيئت علمي فناوري اطلاعات، اساتيد دلسوز و كليه كساني كه با حمايت و اعتماد به دانشجو و توانايي هاي آن، راه موفقيت و سربلندي را براي كشوران هموار مي نمايند كمال تشكر و قدرداني نمايم.

تعريف شما از اعتدالگرايي در فناوري اطلاعات چيست؟

فناوري اطلاعات قبل از هر چيزي يك ابزار است،ابزاري براي حل مشكلات متنوع. هر ابزاري مي تواند هم جنبه هاي مثبت داشته باشد و هم جنبه هاي منفي. به نظر من اعتدال گرايي در زمينه فناوري اطلاعات بيشتر به دسترسي همگان به خدمات فناوري اطلاعات به صورت يكسان و منصفانه و موضوع مهم فرهنگ استفاده از فناوري اطلاعات مربوط مي شود كه بايد قبل از هر چيزي با ارائه فرهنگ صحيح استفاده از خدمات مختلف فناوري اطلاعات از برخي افراط و تفريط ها جلوگيري نماييم. افراط و تفريط هايي كه هميشه باعث ايجاد معضلات و مشكلات،اجتماعي، روحي و رواني شده و يا هميشه افراد نا آشنا و ناآگاه به دام سود جويان قرار گرفته اند. ما بايد با ايجاد فرهنگ سازي مناسب از كانالهاي اطلاع رساني مانند راديو ، تلوزيون و تدريس دوره هاي شهروند الكترونيك و .. به اين سمت حركت كنيم.بي شك اعتدالگرايي هميشه مفيد بوده و از طرفي دين ما اسلام هم يك دين اعتدالگرا و به دور از افراط و تفريط مي باشد.اميدواريم با تلاش تمامي محققين و مديران حوزه فناوري اطلاعات به اين هدف مهم دست يابيم.

الگو شما در تلاش ، سخت كوشي و.. چه كسي مي باشد؟

من هميشه زندگي نامه شخصيت هاي مختلف(مثل امام خميني(ره))،پيامبر،ائمه رو مورد مطالعه قرار ميدم اينها الگوهاي كم نظيري هستند.من داستان هاي زندگي شخصيت هايي خارجي زيادي هم از جمله گاندي،بابي ساندز، نلسون ماندلا و.. مطالعه مي كنم و هميشه سعي كردم از نكات مثبت افراد در زندگي ام استفاده كنم. من در سخت كوشي و تحت تاثير هنرمند اخلاق،دكتر سامي يوسف بوده و ايشان هميشه مورد توجه ام بوده اند، من از ايشون ياد گرفتم كه با اطرافيانم شاد برخورد كنم، لبخند بزنم، در برابر مشكلات و ناراحتي ها صبر با تامل داشته باشم، درباره ظاهر آدم ها قضاوت نكنم و هميشه پر تلاش باشم و كار جديد ارائه دهم، كاري بسيار متنوع تر،با ارزش تر. و لحظه اي دست از تلاش بر ندارم .

شنيديم شما موسقي هم كار مي كنيد كمي در اين مورد توضيح دهيد؟

بله مدت زيادي هست موسيقي هم كار مي كنم، تقريبا از سال 2003 بود كه فعاليت هام رو در زمينه موسيقي با مطالعه و تحقيق درمورد نت هاي معروف شرقي و غربي آغاز نمودم. در بحث موسيقي معمولا كار تيمي انجام مي دم، تاكنون چندين اثر هم منتشر كرديم كه معروف ترين آنها تك آهنگ شب آرزوها بود، در تلاشم با همكاري گروه صوتي تصويري مدرن فا، بزودي از اولين آلبوم موسيقي ام با نام "هر آنچه كه بخواهي "كه تركيبي از موسيقي شرقي و غربي مي باشد رونمايي كنيم. به نظر من موسيقي يك زبان جهاني براي انتقال پيام هاي اخلاقي در سطح دنيا است از اين رو بايد از آن در مسير درست استفاده نمود.من معتقدم فناوري اطلاعات و موسقي با توجه به ويژگي هاي منحصر به فردي كه دارند مي توان از آنها براي رسيدن به اهداف متعالي و حل مشكلات،از جمله مشكلات اجتماعي استفاده نمود. ارتباط بين فناوري اطلاعات وموسيقي چيست؟

امروزه همه بخش ها به فناوري اطلاعات نيازمند و وابسته به آن هستند، موسيقي هم به فناوري اطلاعات به عنوان يك ابزار نياز دارد،ابزاري كه در كليه مراحل توليد، اطلاع رساني،بازاريابي،فروش و... آثار هنري غير قابل چشم پوشي مي باشد...فناوري اطلاعات داراي ابعاد پنهان زيادي مي باشد كه بايد كشف و در جاي مورد نياز آن استفاده گردد.

دليل طراحي پروژه كمپين فارسي لايوفيد و حمايت از برنامه جهاني غذا چه بود؟

زماني كه كمپين جهاني لايوفيد افتتاح شد خيلي از كاربران هيچ آشنايي با برنامه جهاني غذا و فعاليت هاي آن نداشتند و حتي خيلي از كاربران مي خواستند به كمپين لايوفيد كمك كنند ولي آشنايي كامل از آن نداشتند.كمپين فارسي لايوفيد با هدف آشنايي بيشتر كاربران با برنامه جهاني غذا و موضوع فقر در منطقه شاخ آفريقا و سوق دادن مردم به كمپين جهاني لايوفيد تشكيل شد. گفتني است در حال حاضر كمپين جهاني لايوفيد با توجه به موضوع طوفان فيليپين در حال برگزاري مي باشد.

يك تعريف جامع از تيم مدرن فا كنيد و چه هدفي دنبال مي كند؟

مدرن فا يا فارسي زبانان مدرن تيمي از افراد زبده و حرفه اي با دامنه وسيعي از تخصص ها را از نقاط مختلف دنيا گرد هم آورده است بطوري كه اين گروه را به ارائه بالاترين استاندارد هاي خدماتي براي پاسخ گويي به تمام نيازهاي موجود قادر ساخته است. گروه بين المللي مدرن فا با فداكاري و تعهد و مسئوليت پذيري رويكردي حرفه اي ايجاد كرده كه تحسين مشتريان محلي،منطقه اي و بين المللي از جمله دولتها و بخش هاي دولتي را برانگيخته است. مدرن فا در طراحي پروژه ها با مد نظر گرفتن تمامي اقشار مختلف(حتي معلولين)با افكار و سليقه هاي مختلف سعي مي كند پروژه ها را با بالا ترين سطح رضايت و كيفيت طراحي نمايد. از جمله فعاليت هاي مدرن فا حل مشكلات و معضلات اجتماعي از طريق فعاليت هاي مبتني بر فناوري اطلاعات مي باشد كه كمپين فارسي لايوفيد(برنامه جهاني غذا)و كمپين جهاني يك ماه براي فلسطين نمونه اي از اين فعاليت ها مي باشد ..مدرن فا با ديدي گسترده تر به فناوري اطلاعات به نوعي مكالمه اي بين توده مردم، به زباني كه نه حدود جغرافيايي مي شناسد و نه به نژاد، سن يا مليت محدود مي شود سخن از پيشرفت ، صلح ، عدالت به وسيله فناوري اطلاعات مي زند.

چرا اين همه تنوع و فعاليت در زمينه هاي كاملا متفاوت؟ آيا تداخل يا عدم هماهنگي يا اختلاف نظر پيش نمي آيد

تنوع باعث ايجاد انگيزه و اشتياق مي شود و از طرفي باعث مي شود ما همه جانبه رشد كنيم و در زمان برخورد با مشكلات راحت شكست نخوريم و از كانال هاي ديگر راه حل ارائه بديم و هميشه روحيه بالايي داشته باشيم.

هميشه اختلاف نظر و نظرات متفاوت همه جا وجود و مهم روش برخورد ما با نظرات متفاوت هست ما هميشه سعي كرديم اختلاف نظرها را به طرق مختلف در فعاليت هاي متنوع به تعامل سازنده تبديل كنيم.

سطح علمي دانشجويان دانشگاه پيام نور را چگونه ارزيابي مي كنيد؟

به نظر من دانشگاه پيام نور دانشجويان با استعداد زيادي دارد كه دليل آن اتكاي بيشتر اين دانشجويان به خود مي باشد و اگر يك برنامه ريزي دقيق صورت گيرد و در مسير صحيح حركت كنند بي شك در سطوح مختلف ملي و بين المللي حرف هاي زيادي براي گفتن دارند. ما در مدرن فا افراد با استعداد زيادي داريم كه اكثرا پيام نوري هستند.در دانشگاه پيام نور دانشجويان با استعداد كم نيستند فقط نيازمند برنامه ريزي دقيق و مديريت زمان مي باشند.

چه انتقادي از مسئولين داريد

انتقاداتي كه من از مسئولين دارم اين است كه هنوز در جامعه ما تمايز جدي بين كارشناس فناوري اطلاعات و كارشناس كامپيوتر وجود ندارد و اكثرا اين دو رشته تحصيلي رو يكسان مي دانند در صورتي كه اين دو شايد مشتركات و ارتباطات جدايي نا پذير زيادي با هم داشته باشند ولي از نظر شغلي و گستردگي تفاوت هاي چشمگيري باهم دارند. انتقاد ديگر من اين مي باشد كه در بحث تحصيلات تكميلي در رشته فناوري اطلاعات رشد ضعيفي وجود دارد و تعداد خيلي خيلي محدودي از دانشگاه هاي كشور دوره هاي تحصيلات تكميلي در رشته فناوري اطلاعات ارائه مي دهند در صورتي كه درمواردي با توجه به گستردگي دانش فناوري اطلاعات و آموزش هاي غير دانشگاهي، مشاهده گرديده سطح علمي برخي دانشجويان از اساتيد خود در زمينه هاي عملي و كاربردي بيشتر مي باشد. به نظر من با توجه به نياز هاي كشور در اين بخش بايد تحصيلات تكميلي در اين رشته بسيار گسترده تر از چيزي كه در حال حاضر وجود دارد باشد.

چه در خواستي ازمسئولين داريد

مهم ترين در خواست ما از مسئولين ارائه گسترده تر تحصيلات تكميلي در رشته فناوري اطلاعات مي باشد و از مسئولين در خواست دارم به تيم ها و پروژه هاي دانشجويي اهميت داده و از آنها حمايت كنند و با ترويج ايجاد گروه هاي علمي در دانشگاه ها و ايجاد ارتباط مناسب با بازار كار در سطح جهاني، فاصله دانشگاه و صنعت را كم كنيم.

صحبت پاياني

در آخر اعلام مي كنم ما براي حل مشكلات مديريت شهري و... طرح هاي زيادي داريم و هر زماني كه سازمان ها اعلام آمادگي كنند ارائه خواهيم داد. ما براي تمامي بخش ها طرح و برنامه داريم و معتقديم كه سازمان ها،وزارتخانه ها و .. بايد بر اساس شرايط جديد اقتصادي،تحريم ها، نيازهاي انقلاب اسلامي و پيشرفت چشمگير فناوري اطلاعات باز تعريف شده و فرآيندها ساختار دهي مجدد شوند.

آرزوي موفقيت و شادكامي براي شما و دانشجويان پيام نور و كارمندان و اعضا هيئت علمي كه خالصانه تلاش مي كنند تا دانشگاه پيام نور در جايگاه شايسته خود قرار داشته باشد را دارم .

http://khabar.farspnu.ac.ir/bulletin/News/show.aspx?ID=2086

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied