شمانیوز
شما نیوز

آنجلینا جولی بانو شد

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): استیون ساتن، جوان نیکوکار بریتانیایی، آنجلینا جولی و دنیل دی لوئیس، هنرپیشه‌های سرشناس و هیلاری منتل، نویسنده صاحب‌نام بریتانیایی در فهرست افرادی هستند که امسال نشان ویژه ملکه بریتانیا را دریافت کردند.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز)، الیزابت دوم، ملکه بریتانیا، هر سال همزمان با سالروز تولد خود برای تقدیر از فعالیت‌ها و دستاوردهای افراد و شخصیت‌های مختلف نشان‌هایی را به آنها اهدا می‌کند. افرادی که این نشان‌ها را دریافت می‌کنند الزاما چهره‌های شناخته‌شده‌ای نیستند، اما عملکردشان در حوزه‌ای مشخص تقدیرآمیز بوده است. در سال ۲۰۱۴ میلادی یک هزار و ۱۴۹ نفر در کلیک فهرست دریافت‌کنندگان نشان ویژه ملکه بودند از جمله استیون ساتن، جوان بریتانیایی مبتلا به سرطان، که طی چهار سال بیماریش توانست ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار پوند برای یک موسسه خیریه فعال در زمینه کمک به مبتلایان به سرطان جمع کند. او ماه قبل و پیش از کلیک مرگ در ۱۹ سالگی نشان ویژه خدمات را از ملکه بریتانیا پذیرفت.

دنیل دی لوییس، هنرپیشه سرشناس، از ملکه الیزابت لقب شوالیه دریافت کرد. او اولین فردی است که تاکنون سه بار برنده جایزه اسکار بهترین هنرپیشه شده است. آنجلینا جولی، هنرپیشه صاحب‌نام هم به دلیل خدماتش در به راه انداختن کارزاری برای پایان دادن به خشونت جنسی در مناطق جنگی، لقب افتخاری بانو (dame) دریافت کرد.

او در واکنش به دریافت این لقب گفته است: "فعالیت برای مقابله با خشونت جنسی و کار کردن با کسانی که از تجاوز جان به در برده‌اند، به تنهایی یک افتخار است. می‌دانم که دستیابی به اهدافمان (در مقابله با خشونت‌های جنسی در جنگ) به اندازه یک عمر طول خواهد کشید و من شخصا تمام زندگیم را صرفش خواهم کرد."a

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied